Oorspronkelijk Geplaatst door Lacuna
Tja...
zoals je weet, parelli beviel mij niet, juist omdat er gewoon te weinig vrije ruimte was. Als je paard game 2 gewoon vertikt, en je het niet volgens het stappen-plan kunt oplossen, tja sorry maar dan kun je gewoon geen kant meer op,
Hempfling laat juist meer ruimte voor eigen initiatief, waardoor je er, naar mijn mening, veel minder snel mee vastloopt. Hij probeert je nameljik de inzichten te geven die je nodig hebt om verder te komen, in plaats van je stap voor stap aan de hand te houden, waarbij je nog heel weining "zelf" leert oplossen.
Maar goed, dat is mijn mening he, dat is hoe ik ertegenover sta, en jij sylvia kent mij goed genoeg om te weten dat ik iedereen en ieders methode in zn waarde wil laten , ook al ben ik het er neit geheel mee eens.
Groetjes, Lacuna
Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
Ik ben het eens met hetgeen je zegt van het feit dat Hempfling je meer ruimte laat voor verschillende dingen, meer tijd geeft en zo, helemaal waar.
Maar ik ben het niet eens dat Parelli je bij de hand blijft vasthouden zodat je weinig zelf leert oplossen. Parelli geeft ook al die elementaire leerstof en inzichten mee die Hempfling meegeeft, maar echt ook stap voor stap, niet alles in één keer. En dat is er zo goed aan. En je moet er zeker ook nog bij nadenken want de strategiëen die Parelli geeft, geeft hij bij bepaalde oefeningen, maar door verder te denken kan je diezelfde strategiëen ook bij andere oefeningen gaan gebruiken, soms totaal andere. Wat je op den duur de mogelijkheid geeft om voor één probleem vijf verschillende strategiëen te hebben. Snappie?
Maar zoals jij ook, ik sta ook helemaal open voor Hempfling en vind het jammer dat ik er zelf nooit een paard mee heb getraind, wie weet ooit nog...
xxx julieke
Bladwijzers