Ik ben van plan een Barefoot aan te schaffen , maar ik tweifel tussen de Nevada en de Arizona .
Wie heeft deze zadels beide uitgeprobeerd ?
Wat zijn de voor / nadelen van beide zadels ?
Ik ben van plan een Barefoot aan te schaffen , maar ik tweifel tussen de Nevada en de Arizona .
Wie heeft deze zadels beide uitgeprobeerd ?
Wat zijn de voor / nadelen van beide zadels ?
Over Balki , m'n SuperShet :
Nee hoor , hij is niet dik .
Hij zit gewoon vol met karakter .
op ronde paarden blijft een barefoot nevada beter liggen de arizona vind ik persoonlijk mooier om te zien
ik heb de arizona bevalt me goed maar merkte wel als je ineens 180 onverwachts omdraait op een dikke ronde haflinger schuift het wel! maar verder blijft het goed liggen vind ik..
Ik ben verliefd op de nieuwe arizona maar ja...
ben benieuwt naar jou keuze
Mijn vriendin en ik vonden de arizona allebei beter zitten (misschien hadden we niet zo'n prettig test zadel, dat kan ook.)
Als ik jou was, zou ik ze beide als test zadel aanvragen de ene week de arizona en de andere week de nevada.
Ik moet wel zeggen dat de arizona erg makkelijk aan singelt met met zijn western singel.
De nevada heeft "normale" barefoot singels stoten.
Haahahahaha dat probleem had ik juist met de nevadaik heb de arizona bevalt me goed maar merkte wel als je ineens 180 onverwachts omdraait op een dikke ronde haflinger schuift het wel! maar verder blijft het goed liggen vind ik..
Deze was dan wel met bont eronder en heb nu voor de zekerheid maar een pad met sympanova genomen.
(zal wel liggen aan het feit dat ik niet strak aangesingeld had)
Be a realist,
Remain a dreamer
Ik heb pasgeleden op de Barefoot TrailRider (is Nevada maar dan zonder knop) en dit zadel zat voor mij erg lekker en lag perfect op Beauty (en Naranka) .
Alleen lijkt dit zadel me erg warm voor een paard .
Ik heb daarom nu toch maar een Arizona besteld![]()
Ik weet alleen niet goed welke maat ik moet nemen , 1 of 2 ?
De zitting (en ligging) van de Trailrider (nevada) was perfect , maar welke maat van de Arizona komt het meest overeen met de Trailrider ?
Over Balki , m'n SuperShet :
Nee hoor , hij is niet dik .
Hij zit gewoon vol met karakter .
De nevada is alleen verkrijgbaar in maat 1,5
en de arizona in maat 1 en 2.
Als het voor je paardje qua rug maat niets uitmaakt, zou ik kijken welke maat en lengte je zelf hebt en wat je prettiger vind zitten (een beetje ingesloten of wat ruimer.)
Hierbij de maattabel van barefoot en haar types.
http://www.boomloosrijden.nl/cindex.html
Be a realist,
Remain a dreamer
er is mij vertelt dat bij de arizona het 4 centimeter verschilt in het ZITVLAK. dus voor de lenget van het zadel maakt het niks uit, al is de lnegte van de arizona korter in verhouding met de nevada.
als je smal bent zou ik 1 nemen van de arizona, ik heb maat 1 omdat 1 toen niet verkrijgbaar was en ik niet kon wachten hihi..hij zit dus ook ruim maar ik zit stevig genoeg ookal ben ik heel smal.
Hier klopt iets nietOorspronkelijk Geplaatst door peaches
![]()
Ik denk dat jij een maat 2 hebt..
owja hihi..ik bedoelde iid ik heb maat 2...foutje!
Bladwijzers