Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Mok in de winter

Mok in de winter

Ik heb een klein probleempje.... of eigenlijk heeft Maaike een klein probleempje. Ze heeft weer een plekje droge mok. Ik had de vorige keer van de DA een geodje gekregen om mee te wassen en dat hielp goed maar Maaike staat 24/7 buiten en om nu te gaan wassen met de vorst lijkt mij geen strak plan. Nu zit het niet in haar sokken maar op haa onderbeen. Het is een plekje te grote van 2 euro en het ziet er een beetje uit als schurft/schimmel. het middel van de DA was ook tegen schimmel. Hoe kan ik haar het beste behandelen met dit weer?

Kan het te maken hebben dat ik ander voer bij geef met wat haver erin?

www.niettevermijden.com

Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Leeftijd
    42

Re:Mok in de winter

Ik heb hetzelfde probleem helaas (de mok zit dan wel in de sok) en weet ook niet zo goed wat ik er kan doen met dit weer

Ik ben ongeveer 1,5 maand geleden over gestapt op equifit en daar zit ook een beetje haver in... Maar de mok was al eerder begonnen, toen in de natte periode. Ik ben daar juist op over gestapt vanwege de mindere toevoegingen, omdat ik dacht dat het aan zijn stofwisseling lag.
    Maar het is aleen maar erger geworden Voorgaande jaren had Romano er in de herfst/winter geen last van. Wel stond hij toen in een ander land.

Ik heb dus helaas geen oplossing of tips voor je, maar ik dacht hetzelfde om er ook een topic voor te open dus ik lees graag even mee..

Iik ben echt helemaal weg van Propolis zalf.http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...jenbalsem.html

Komt geen water aan te pas en de mok verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Leeftijd
    40

Ik ben juist blij met vorst in verband met Mock
    Wat ik doe is zodra grond weer bevroren is alle 4 voetjes wassen en zolang blijft vriezen blijven hoefjes mooi schoon.

1 Emmer heet/warm water met biotex, ons te beurt voetjes 5min in weken waarbij met handen/brorstel door de haren ga.
    1 Emmer heet/warm water alle 4 voetjes uitspoelen.
    1 handdoek alle 4 voetjes goed afdrogen (lekker ruw meer door de haren, daar houdt Tobbe van ) en de voetjes zijn zo weer helemaal goed schoon en dag daarna geen schilfertje meer gezien.

Actief Forumlid GypsyDiamonds's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

Als je denkt dat ze mijt heeft, kan je stronghold voor honden op het been doen. Voor zware honden en 1 pipet per been.

Anders zou ik het zo laten en een beetje calendula erop smeren of groene leem, meer niet.

Ik heb van de week de benen in gedruppeld met teatree olie en Maaike staat op een groene leem kuur inwendig om haar binnenste ik te reinigen. Ik heb al het idee dat het beter is. Ik ben ben alleen altijd zo ongeduldig. Het liefste wil je er iets opsmeren en flop weg is het.

Over de groene leem erop smeren.... laar je dat er dan opzitten? Ik heb vroeger in mijn opleiding geleerd.... dat als groene leem verzadigd is dat het net zo hard de afvalstoffen weer terug stoot.
    www.niettevermijden.com

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

Ik laat het meestal een paar uur zitten en dan verwijder ik het met een vochtige zachte spons.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amethist
    Ik heb van de week de benen in gedruppeld met teatree olie en Maaike staat op een groene leem kuur inwendig om haar binnenste ik te reinigen. Ik heb al het idee dat het beter is. Ik ben ben alleen altijd zo ongeduldig. Het liefste wil je er iets opsmeren en flop weg is het.
    Zou je dan niet juist een uitbraak van mok moeten verwachten?

Ik wil Wien ook zo'n reinigingskuur laten volgen, maar ik ben juist bang dat de rommel die er in zit er via mok-uitbraken uitkomt. Was van plan om dat uit te stellen tot de zomer, kan ik mooi haar sokken er afscheren

Wat bij haar wel helpt is gewoon haar dieet en zorgen dat ze verder weinig suikers ed binnen krijgt. Zodra ze weer allemaal groente/fruit/brood krijgen (aaargh!! ) komt er vaak een mok-uitbraak, en meestal na het ontwormen ook. Alles wat er in gaat, merk je aan haar benen zegmaar.
    Meestal smeer ik er gewoon wat mokcrème (hydro..iets) van de DA tegen de jeuk op, dan gaat het vanzelf weer over.

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

Hydrocortiderm denk ik, dat is een hormoonzalf, met steroïden. Ben daar uiterst voorzichtig mee geworden, want de huid wordt daar erg week van. Bij mijn paard kwam het veel erger terug en bleef langer aanhouden ook

Dat is 'm ja. Van die weke huid; daarom mag je het toch ook niet langer dan max 2 weken gebruiken?
    Werkt hier als een tierelier, dat het erger terugkomt heb ik nog nooit gehoord. Werkt ook fijn tegen mensen-eczeem

Ik heb absoluut wel het gevoel dat de mok minder wordt. Dus geen uitbraak. Het zou bij Maaike heel goed te maken kunnen hebben met voedsel. Maar ik ga nu eerst die kuur afmaken voor ik weer aan andere dingen begin. Anders weet ik straks nog niet wat er geholpen heeft. Overigens zou ik het liefst alle middeltjes er tegelijkertijd op smeren in de hoop dat alles morgen weg is.
    www.niettevermijden.com

Ik gebruik bij mijn paardje `Puur Mok` tabletten van de paardendrogist.
    Het helpt bij mijn paardje erg goed. Had eerst zalf maar aangezien te in de (natte) wei stond hielp dat niet echt.

Groetjes Patricia

Ik heb deze winter gewoon steeds goed droog&schoon gemaakt en daarna Sudocreme erop gesmeerd (gewoon bij de supermarkt/drogist gehaald), zodat er geen water en vuil om kan komen, dat hielp echt super!

Goede nacht,

Ik weet uit ervaring dat het smeren van Sudo-creme of zinkzalf op de mokplekken (kootholten preventief) goed helpt. Het wegknippen (niet kaal, gewoon netjes kort) van de langste haren zorgt ervoor dat je de zalf goed op de huid aan kunt brengen.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Nu met dat slechte weer van de laatste tijd ligt de weide erbij als een modderpoel.
    Mijn grote warmbloed heeft ieder jaar wel wat last van mok, heb een paar jaar geleden mokzalf laten maken bij de apotheek, die werkt fantastisch goed (2x eraan smeren en de mokkorstjes lossen zo) aangezien ze voor halverwege de week hier droger en kouder weer gaan geven ga ik haar benen even proper maken (modder eraf) en die zalf erop smeren (zeer kleverige zalf, die houd het water ook weer even weg van die mokplekken )

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten