Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Hoe gaat het met de mok en head & shoulders?

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Hoe gaat het met de mok en head & shoulders?

Bij monty is de mok behoorlijk verminderd. Helaas nog niet helemaal over. We wassen rustig door
    Hoe gaat het bij jullie paarden? Is er al iemand mokvrij?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Hoe gaat het met de mok en head & shoulders?

Ehm, we zijn al een jaar mokvrij
    Nog geen mok gehad nu, gelukkig maar!

Maar dat bedoelde je denk ik niet?! Ik denk dat ik iets voorafgaands gemist heb
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Hahaha Evenaar..

Je hebt dit topic gemist denk ik http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... 3&start=20

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Aha, ik vond het topic ook al zo uit het niets komen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Wim heeft ook al een hele tijd last van mok, we wassen het regelmatig met zo'n goedje van de da maar dat helpt voor geen meter volgens mij. Ik ga deze tip even proberen, had er nog nooit van gehoord (en heb ook over die andere topic heen gelezen, raar)
    Morgen meteen een paar flessen kopen, en hopelijk werkt het.
    Iemand interesse in een fotoverslag van een halfjaar of kan ik me de moeite besparen?

Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

@ Wannabe: je moet wel H&S classic hebben!

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

vanaf deze kant gaat het heel goed. de plekken drogen in en worden niet groter. ik was haar benen nu ong. 2 keer per week, en wil het nog verder afbouwen.
    mij lijkt de effectiviteit op mijn paard bewezen, uitgaande van het feit dat we al 2 maanden smeerden (tot soms 3 keer per dag op advies vd vet.) en toen geen enkel resultaat boekten.
    morgen ga ik weer wassen en zal ik weer fotos maken. daarna zal ik ze hier plaatsen, zodat jullie al wat het proces kunnen zien.
    mijn paard heeft een mening.

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

de beloofde foto's:

dit zijn foto's van het rechter-achterbeen.
    het linker-achterbeen zag er ook niet lekker uit maar is nu ook rustig:

mijn paard heeft een mening.

Wow!
    Dat ziet er heel wat erger uit dan wat Wim heeft, dit ziet er ehm.. eng uit.

Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Super dat het voor jullie ook zo goed werkt! Bij Monty werkt het ook goed. Had in eerste instantie wel mijn twijfels omdat de grote korsten niet snel weggingen maar inmiddels zijn die ook weg!!! Ik blijf nog even preventief wassen tot hij echt helemaal schoon is!!

Hoi hoi,

Theo had ook ieder jaar mok, vaak begon het in de herfst. Niet zo erg als bij Memphis maar toch altijd aanwezig. Dit jaar heeft hij nergens last van. Zou het door de kruiden van dr. Schaette komen, n.l. ursonne. Deze kruiden voer ik hem vanaf dat hij hier aan huis staat. Heb het idee dat zijn hele vacht etc. er beter uitziet. Misschien een idee ter ondersteuning,. Het valt mij in ieder geval op dat alles erg rustig is.

gr. Marjolein

Re:Hoe gaat het met de mok en head & shoulders?

Hallo,
    ik kwam net dit topic tegen toen ik op zoek was na een topic i.v.m. mok.
    Zijn jullie nog steeds tevreden met Head&Shoulders classic bij mok? Mijn verzorgpaard heeft matige mok, heeft een zalf van de DA maar die werkt voor geen meter.
    Ben benieuwd!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Sorry, kom dit topic zomaar eens tegen, bedankt voor de tip, want hier ook wel eens mok!
    Mijn hoefsmid raadde mij aan om dieselolie te gebruikten (gebruikte olie) en dit dagelijks op de mokplekken te smeren.
    Na vele middeltjes toch maar geprobeerd, vond het wel vreemd, maar na dik 2 weken was het weg.

Zeker een tip om uit te proberen! Thanks! Eens de boer vragen of hij nog dieselolie heeft. En je smeert het spul elke dag een keer?

Ik heb dezelfde tip gekregen maar buiten dat afgewerkte dieselolie goed werkt tegen mok brengt het ook veel stoffen die echt niet goed zijn voor je paard. De reden dat de die dat de dieselolie zo goed werkt is het zwavel wat erin zit. Dus ik maak nu een papje van olijfolie, zonnebloemolie of babyolie en zwavelbloem. Poedertje van zwavel wat heel weinig kost. Ik ben nu een weekje bezig en met goed resultaat. Als je terug zoekt op het forum lees je meer succes verhalen.
    www.niettevermijden.com

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten