Hij staat Amy prachtig! Ben benieuwd wat je ervan vindt...
Hij staat Amy prachtig! Ben benieuwd wat je ervan vindt...
Bitloos rijden moeten de meeste paarden leren. Als je tot nog toe alleen nog maar met trens hebt gereden, dan moet je dit eerst oefenen.
Ik denk dat je de hulpen kan vergelijken ergens tussen een trens en touwhalster in. Hangt een beetje van de gevoeligheid van je paardje af en hoe duidelijk je met de rest van je lichaam bent. En hoe meer je ermee werkt, hoe fijner je de hulpen kan geven, omdat je paard ze leert herkennen.
Oke, ik begrijp het, een beetje proberen dan maar.
Met touwhalster rij ik wel en met trens, maar ik wil gewoon liefst helemaal nergens meer een bit inhangen.
Ik heb er 1 gereden die zo link was dat hij gewoon met je wegstormde en je er niets meer aan kon houden.
Die heb ik op een touwhalster gereden en hij was compleet ontspannen en liep als een trein, zomaar meteen de eerste keer dat ik op het halster reed.
Helaas wil de eigenaar er niet aan en moest ik hem weer met bit gaan rijden, dat kon ik helaas met deze wetenschap niet meer over mijn hart verkrijgen en ik ben dus gestopt met dit dier bij te rijden, omdat ik hem dat bit wil besparen!
Moeilijk toch he om mensen te overtuigen dat het anders kan!!
Gaaf ding trea!!!
Je zou er zo dressur mee kunnen starten (hihihih)
Errug leuk trouwens dat ze jou foto in haar verkoopmodellenlijst heeft staan.
Be a realist,
Remain a dreamer
Heb je er al mee gereden?
Wat ik niet mooi vind aan dit hoofdstel is dat de bakstukken zo dicht bij de ogen zitten... als je dat vergelijkt met de Arnhem-foto (kaptoom) waar de bakstukken lager op de wang zitten, dan vind ik dat toch mooier om te zien.
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Dat vindt ik nou ook het mindere aan dit soort hoofdstellen Marianne. Ik heb het bij de bosal en bij de sidepull, zit zo dicht op de ogen, en kan het niet lager instellen. Bij dit hoofdstel is het nog niet eens zo erg, bij Amon zitten ze er nog dichter op.
Maare Trea sjiek de la friek hoofdstelletje hoor, samen met het zadel is het wel een totaal andere outfit, a totaly make over, daar kan je niet meer in je joggingbroek en klompen op klauteren hoor[/img]
www.crystal-carving.com
Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
Nee? Nou dat zal me een r**t boeien hoor. Ik rijd gewoon in jogging- of spijkerbroek.
Heb vandaag een bosritje gemaakt met die sidepull. Hij doet ut hoor.Ik heb 'm nog wel wat kunnen verstellen, waardoor dat riempje beter zat, en niet zo in het oog. De neusriem zat ook nog te laag gister, moest er wat gaatjes bijmaken.
Amy vind het wel een fijn ding geloof ik.![]()
Woehaha.. Amy op marktplaats!!!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Mag hopen dat hier toestemming voor gevraagd is?????Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
Dat mag ik ook hopen!!
Ik heb trouwens even geinformeerd.. maar die van Trea is er helaas alleen in het zwart en bovendien nog uitverkocht ook...
.. en ik wil ECHT bruin.....
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Sorry, ik heb de laatste gekocht!!![]()
Maar ze komen vast wel weer, het is inderdaad een prachtig ding hoor en mooie kwaliteit.![]()
Even een vraag daar ik voor het eerst met een sidepull ga werken.
Waar moet precies de neusband komen en moet deze strak (aangesloten) of met een bepaalde ruimte worden vastgegespt?
Hij moet zeker op het neusbot zitten. Niet eronder. Waar ik hem op de foto heb zitten zit ie eigenlijk nog iets te laag. Hij moet net twee vingers hoger.
Ik heb hem niet helemaal aangesloten. Kan er twee vingers tussen. Doordat de ringen aan de zijkant zitten, schuift ie niet over de neus, ook niet als je één teugel oppakt.
Oke, dank je wel Trea.
Dan ga ik zo de handel invetten en hopelijk gaan we morgen de premiere van zowel hoofdstel als mijzelf rijdend met sidepull meemaken.
Ik kijk er al naar uit!![]()
Trea, even een vraag.
Ik ben nog steeds op zoek naar hét hoofdstel (uiteraard zonder bit) voor Kate... een nep-Cook werkt aardig, maar niet perfect. Touwhalster biedt met niet alles wat ik wil... en ook de libby's is wat dat betreft net niet ideaal. Ik weet niet of je de libby's kent, maar dat is een vanste neusband aan de bovenkant, met een beweeglijk onderdeel, daaraan zitten ook de teugels.
Zou jij een verslagje willen maken met hoe de side-pull jou bevalt nu, maar ook qua gym gezien?
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Da's zo gedaan Jossie. Ik heb hem afgelopen week uitgebreid getest.
Ik kan er alles mee doen, wat ik met bit ook kan.
flexen in alle richtingen (vertical, lateral), alle gymnastische oefeningen die ik tot nu toe ken (schouderbinnenwaards, travers renvers, wijken voor de kuit)
zijwaards, achterwaards.
Het geeft gewoon hele duidelijke hulpen (voor mij en Amy dan)
Samen met de kaptoom, is de sidepull het beste stuk "gereedschap". Vind het ook nog eens multifunctioneel, want een losteugelig bosritje gaat ook prima.
En ik vind het een opluchting, te weten dat ie nergens knelt, snijdt, onrechtmatig veel druk geeft..
allemaal platte leren bandjes. Helemaal ideaal vind ik de halsring (dus zonder optoming) Ben daarmee hard aan het werk, maar gymmen gaat nog niet. Ben al blij dat we de bochten door komen en kunnen halthouden![]()
Bladwijzers