hallo,
Nou, zo wanhopig als de titel doet vermoeden ben ik nu ook weer niet, hoor. Zoals ik in mijn voorsteltopic al heb verteld heb ik een nogal eigenzinnige Arabische merrie van 4 jaar. Na wat moeilijkheden met haar ben ik wel weer op de goede weg geloof ik, maar zou toch graag regelmatig iemand erbij willen hebben om me bij te staan. Mujannah kan echt vreselijk idioot doen als ze iets niet wil, zoals bv. voetjes geven, soms wil ze de deken niet meer om en zo is er steeds weer iets wat ze ineens een keer niet wil. De volgende dag kan ze het weer zo toelaten... Het vervelende is dat ze dan ook meteen hoog steigert waarbij ze met haar voorbenen maait. Dit doet ze vooral snel met hoeven optillen en uitkrabben en als ze bekapt moet worden. Ik woon in Heerde en misschien is er iemand in de buurt die het leuk vind om me regelmatig te helpen. Ik ben op dit moment ook zoekende naar iets of iemand (en bedrijf ofzo) waar ik met haar (en evt. mijn jonge Tinker) een weekendje heen kan om met haar te werken en te leren. Een tweede probleem is dat de Tinker haar niet accepteert en ik mijn paarden nu in 2 groepen houd, terwijl ik ze het liefste allemaal bij elkaar heb staan. Nu is mijn idee om Mujannah en Sylvano samen mee te nemen in de trailer (met een rek ertussen tegen het bijten) naar een voor hun beide vreemde omgeving. Ze moeten dan wel steun zoeken bij elkaar en misschien dat ze op die manier elkaar accepteren. Ik heb ze 1 keer samen in de wei gehad, maar Sylvano blijft achter Mujannah aan rennen. Mujannah is natuurlijk veel sneller dan zo'n brede Tinker en Sylvano drijft haar dan in een hoek waardoor haar enige redding is onder de draden door te schuiven. Als ik met Syl in de bak rijd en Mujan staat ernaast te grazen valt hij ook een beetje aan. Hij doet dan zijn oren plat, maar zijn hals recht en laag en bijt naar haar waarop zij het zelfde doet en piept. Als er iemand nog andere ideeën heeft om ze samen te krijgen zijn die natuurlijk welkom.
Groetjes van Heleen.
Bladwijzers