Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Hulp gezocht!

Hulp gezocht!

hallo,

Nou, zo wanhopig als de titel doet vermoeden ben ik nu ook weer niet, hoor. Zoals ik in mijn voorsteltopic al heb verteld heb ik een nogal eigenzinnige Arabische merrie van 4 jaar. Na wat moeilijkheden met haar ben ik wel weer op de goede weg geloof ik, maar zou toch graag regelmatig iemand erbij willen hebben om me bij te staan. Mujannah kan echt vreselijk idioot doen als ze iets niet wil, zoals bv. voetjes geven, soms wil ze de deken niet meer om en zo is er steeds weer iets wat ze ineens een keer niet wil. De volgende dag kan ze het weer zo toelaten... Het vervelende is dat ze dan ook meteen hoog steigert waarbij ze met haar voorbenen maait. Dit doet ze vooral snel met hoeven optillen en uitkrabben en als ze bekapt moet worden. Ik woon in Heerde en misschien is er iemand in de buurt die het leuk vind om me regelmatig te helpen. Ik ben op dit moment ook zoekende naar iets of iemand (en bedrijf ofzo) waar ik met haar (en evt. mijn jonge Tinker) een weekendje heen kan om met haar te werken en te leren. Een tweede probleem is dat de Tinker haar niet accepteert en ik mijn paarden nu in 2 groepen houd, terwijl ik ze het liefste allemaal bij elkaar heb staan. Nu is mijn idee om Mujannah en Sylvano samen mee te nemen in de trailer (met een rek ertussen tegen het bijten) naar een voor hun beide vreemde omgeving. Ze moeten dan wel steun zoeken bij elkaar en misschien dat ze op die manier elkaar accepteren. Ik heb ze 1 keer samen in de wei gehad, maar Sylvano blijft achter Mujannah aan rennen. Mujannah is natuurlijk veel sneller dan zo'n brede Tinker en Sylvano drijft haar dan in een hoek waardoor haar enige redding is onder de draden door te schuiven. Als ik met Syl in de bak rijd en Mujan staat ernaast te grazen valt hij ook een beetje aan. Hij doet dan zijn oren plat, maar zijn hals recht en laag en bijt naar haar waarop zij het zelfde doet en piept. Als er iemand nog andere ideeën heeft om ze samen te krijgen zijn die natuurlijk welkom.

Groetjes van Heleen.
    Een IJslander is apart vanwege de tölt....
    Een Arabier is bijzonder vanwege het gevoelige karakter... Dit zijn nou mijn favoriete rassen...

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Hulp gezocht!

Als je een deskundig persoon zoekt om een weekend heen te gaan voor training, dan kan ik je Wim Vonck van http://www.horsefeelings.nl van harte aanraden! Zoek anders maar eens hier op het forum, er zijn verschillende topics van leden die goede ervaringen met hem hebben (en die heb ik zelf ook!).

Als je je paarden bij elkaar in de wei zet, is het dan misschien een idee om de hoeken af te zetten met een schuine draad? Op die manier kan Sylvano Mujannah niet in een hoek drijven en wellicht dat hij het wel een keer opgeeft als ze toch alsmaar weg kan komen. Staan ze nu wel zodanig dat ze elkaar kunnen zien en evt. snuffelen, in een aangrenzende wei?

Hoi Marja,

ze staan nu inderdaad wel zo dat ze aan elkaar kunnen snuffelen en elkaar zien en horen. Er zitten 3 stroomdraden tussen en ze zoeken elkaar wel op. 's Avonds staan alle paarden ook altijd daar op een kluitje bij elkaar en dan gebeurt er niks. De hoeken afronden met een draadje vind ik een goed idee! Toch blijf ik het nu eng vinden om het te proberen... Aan de ene kant denk ik dat het misschien wel goed zal gaan nu ze 's nachts elkaar ook opzoeken, maar aan de andere kant ben ik ook bang dat Mujannah weer onderuit gaat als Syl haar opjaagt. En Mujannah heeft een keer een peesblessure gehad (is ook niet volledig goedgekeurd en gedekt door de verzekering) en ik ben dan toch bang dat ze zich aan dat been weer bezeerd.... Heb jij bij toeval ook ervaring met http://www.incontactmet-paarden.nl? Ik ben met hun aan het mailen of ik daar terecht kan, zij zitten in Dwingelo geloof ik als ik het goed heb uit mijn hoofd. Ik zal zo eens op de site van Wim Vonck kijken...

Groetjes!
    Een Arabier is bijzonder vanwege het gevoelige karakter... Dit zijn nou mijn favoriete rassen...

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

hm ik woon vlakbij dwingeloo maar heb er nog nooit van gehoord.

Maar ik kom dus net terug van een weekje bij Horsefeelings, en dát beviel in elk geval geweldig!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

In contact met paarden, dat is Janet Bos. Ik ken haar alleen van naam en van de stukjes die ze wel eens schreef voor Spiritueel met Paarden, maar ik heb haar nog nooit aan het werk gezien of zelfs maar gesproken...

Tja nieuwe paarden bij elkaar zetten blijft spannend, maar je hebt best kans dat het beter gaat nu ze eerst een tijdje naast elkaar gestaan hebben. Als je vervolgens de hoeken afrondt en er dan een hele tijd bij blijft, kun je in elk geval zelf zien wat er gebeurt en ingrijpen indien nodig. Dat ze elkaar nu wel opzoeken is in elk geval wel een goed teken!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

oh janet. die weet ik nog wel. van de birgercursus vorig jaar. was niet echt onder de indruk eerlijk gezegd. vond haar, wat mij betreft, een beetje te ruw. vindt wim vele malen beter en prettiger in de omgang.

(... goh, woont janet vlakbij mij )

ha ik had haar al verteld over Wim, en dat ik een heel goede indruk van hem heb gekregen in putten/voorthuizen. En zeker ga lessen bij hem. Maar ook zij zit met het transport net als ik. In januari ben ik van de partij hoor!! reken maar....ook heb ik goede ervaringen, al zijn het er niet veel geweest van Linda...even haar achternaam kwijt zij geeft Centred riding daar heb ik ook veel van geleerd. Helaas is dit verwaterd wegens geen mogelijkheid tot beschikking over een bakje, in het weiland is het wat lastig, vind ik zelf.
    Ik ben nu bijna klaar met een profisorisch bakje een paar palen en wat draad in hoog gras. Zo hoop ik een bakje te creeren en weer te kunnen lessen...ergens van de winter.
    Ook zij is net als wim rustig en duidelijk in uitleg, geeft je de tijd om het e.e.a te ontdekken en uit te vogelen en helpt je daarbij met de nodige aanwijzingen.
    En dat zijn er maar weinig....

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    oh janet. die weet ik nog wel. van de birgercursus vorig jaar. was niet echt onder de indruk eerlijk gezegd. vond haar, wat mij betreft, een beetje te ruw. vindt wim vele malen beter en prettiger in de omgang.

(... goh, woont janet vlakbij mij )
    Nee, Janet woont vlak bij mij.... half uurtje stappen vanaf hier, ze zit in Engelbert En nee, 'k ben niet echt van d'r onder de indruk...

Hmmm, ik heb net met Janet zitten mailen over een 3-daagse cursus over rangorde. Als ik vrij kan krigjen neem ik dat weekend Sylvano en Mujannah mee en wie weet is er dan een mogelijkheid om ze met hulp bij elkaar te krijgen. Wel raar trouwens, want ik had geen mail gehad dat op dit topic reacties waren,...kwam hem toevallig weer tegen... Dus Engelbert ligt in Groningen...toch best een eindje weg voor 2 onervaren paarden. Hahahaha, dan kunnen ze onderweg alvast bekvechten...

Bladwijzers

Forum Rechten