Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: hinniken...

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

hinniken...

vandaag ben ik met Jinthe over de weg wezen wandelen en eigenlijk ging het beter als verwacht. Vrachtwagens zijn gepasseert en tractors maar mijn kleine kleuter keek er amper van op. Het enigste wat ze wel constant deed was heel hard hinniken. Op zich niet zo heel erg maar wel als het een echte tinker-hinnik is ik werd er bijna doof van. Maar nu even serieus, ik vond het echt heel sneu voor Jinthe lijken, ze wilde zo graag naar haar vriendinnetjes... is dat erg dat ze zo hinnikt en gaat dat nog over, kortom als ze ouder wordt wordt ze dan ook vanzelf wijzer en gaat ze minder hinneken, wie heeft er ervaring?

[size=99px]misschien komt deze vraag een beetje dom over sorry dan [/size]
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Re: hinniken...

Het is natuurlijk allemaal erg nieuw voor haar. Nieuw baasje, nieuwe stal, nieuwe vriendjes. Als ze dan ineens daar weer (al is het maar voor even, dat weet zij niet) weg gaat dan is het niet vreemd dat ze om haar stalgenootjes roept.
    Ze is nog jong en heeft weinig ervaring met alleen op stap gaan (neem ik aan dan)

Het kan geen kwaad, als het alleen bij hinniken blijft. Blijf gewoon korte wandelingen maken met haar dan snapt ze op den duur ook goed dat ze altijd weer terug komt. Bovendien heeft ze straks ook een betere band met jou en maakt dat het ook weer makkelijker.

En wat knap trouwens dat ze nu al verkeersmak is. Heel erg fijn.

Aangemeld
    Apr 2005

jess heel erg bedankt voor je antwoord!
    ik ben zelf altijd onzeker en vraag liever iets teveel als te weinig, vind de mening van andere ook fijn om te horen en je hebt helemaal gelijk hoor, het is allemaal zo nieuw voor haar (en mij) nog...

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Graag gedaan hoor. Goed juist dat je dit soort dingen vraagt. Je kan beter 10x iets vragen dan dat je uit onzekerheid miss fouten maakt.
    Maar je bent echt hardstikke goed bezig met je paardje. Mag je trots op zijn hoor!

Ik ben het helemaal eens met wat Jess zegt.

Maar moet er ook even aan toevoegen dat het ook per paard scheelt. Amy hinnikt bijvoorbeeld nooit als weggaan. Nooit gedaan ook. Enya daarintegen.. doet het vaak wel (en ook kei-hard) in de eerste 10 minuten. Dit was niet méér toen ze tweeënhalf was, dan het nu is. Dus het is niet minder geworden in de afgelopen jaren. (Maar ook niet meer )

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik ben het helemaal eens met wat Jess zegt.

Maar moet er ook even aan toevoegen dat het ook per paard scheelt. Amy hinnikt bijvoorbeeld nooit als weggaan. Nooit gedaan ook. Enya daarintegen.. doet het vaak wel (en ook kei-hard) in de eerste 10 minuten. Dit was niet méér toen ze tweeënhalf was, dan het nu is. Dus het is niet minder geworden in de afgelopen jaren. (Maar ook niet meer )
    ow helllup...

ik hoop net dat wat voor Enya geld ook voor Jinthe geld want ze hinnikte echt om de 10 seconde en HARD niet normaal!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Begon ze al met hinniken toen je net wegliep van huis? Of pas na een tijd c.q. op de terugweg?

Shaf heeft ook een tijd heel hard gehinnikt, maar dat was vooral als we langs andere paarden kwamen (merries) en hij dus nog hengst was. Daar wordt je inderdaad heel erg doof van!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Begon ze al met hinniken toen je net wegliep van huis? Of pas na een tijd c.q. op de terugweg?

Shaf heeft ook een tijd heel hard gehinnikt, maar dat was vooral als we langs andere paarden kwamen (merries) en hij dus nog hengst was. Daar wordt je inderdaad heel erg doof van!
    het begon toen we weg gingen en bleef eigenlijk constant doorgaan, als ze andere paardjes zag werd het wel erger maar in onze woonwijk deed ze het ook nog steeds ( ze laat wel goed horen dat ze er is heel de buurt liep uit om haar te zien )

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Hihi, moet je straks met oordopjes op stap.
    Erg leuk als je straks erop zit en ze hinnikt. Dan heb je een minimassagestoel.

Maar ff serieus, Shiva heeft het in het verleden ook wel eens gedaan als we ergens nieuw waren en we gingen van stal weg. Maar dat hield na een tijdje op.
    Ik hoop dat het bij Jinthe ook overgaat.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elianne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo

het begon toen we weg gingen en bleef eigenlijk constant doorgaan, als ze andere paardjes zag werd het wel erger maar in onze woonwijk deed ze het ook nog steeds ( ze laat wel goed horen dat ze er is heel de buurt liep uit om haar te zien )
    Denk je niet dat het hinniken in dit geval een duidelijk teken is van onzekerheid?
    Zou je dan niet liever haar eerst zelf wat meer zekerheid geven? Bijvoorbeeld zoals bij parelli, rekeninghouden met haar thresholds en het stapje voor stapje opbouwen zonder dat ze onzeker hoeft te worden?

Misschien kun je volgende keer samen met een volwassen paard gaan lopen, om haar te laten zien dat het allemaal niet zo eng is daarbuiten. Dat zou mij een mooie manier lijken om te zorgen dat ze je in de toekomst niet doof hinnikt
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Net als Evelien dacht ik ook meteen aan onzekerheid. Die kleine krijgt op dit moment zoveel nieuwe dingen te verwerken en ze heeft nu geen mama meer om de zaak te bespreken.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hahaha, ik ken het...doof worden van het hinniken

Tamara deed dat in het begin ook heel vaak, om de haverklap. Nu doet ze het eigenlijk bijna nooit meer...soms als we van een lange wandeling terug komen en ze haar stalgenootjes even wil begroeten. Ik denk inderdaad dat het onzekerheid is, dat was bij Tamara in ieder geval toen ook zo. Het hele verhaal van thresholds was toen nog niet bekend

Ik zou in ieder geval rekening houden met haar thresholds en denk dat het hinniken vanzelf wel minder wordt dan
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Amon schreeuwde ook de hele tent bij elkaar toen hij net bij me was. Het liefst naast je oor Nu hoor je hem zelden nog. Dus denk dat het echt te maken heeft met een nieuwe omgeving, nieuwe dingen, tresholds. Rest je dus niets anders dan voorlopig met oordopjes in te gaan lopen
    www.crystal-carving.com

Hinniken is een duidelijk teken van RB. Ik zou dan ook mijn wandelingen langzamer op bouwen. Korte stukjes. Want nu lijkt het er op dat ze over stuur bleef.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Apr 2005

Mijn gevoel wordt bevestigd gelukkig!

Jinthe is inderdaad heel erg onzeker, ze is echt het tegenovergestelde van shakira, en mischien moet ik het inderdaad veeeeeeeel rustiger opbouwen, mischien eerst heel even een paar minuutjes uit de wei halen om te borstelen en daarna weer terug en zo verder heeeeeeeel rustig opbouwen, ik wil niks forseren dus en tijd hebben we genoeg.
    Ik denk ook vaak dat ik te streng, te hard voor haar ben, ik moet me echt bewust maken van wat ik precies doe, Jinthe is heel onzeker en ik ben nog helemaal op de harde zekere shakira ingesteld, een hele omschakeling dus.

Ik heb nu in ieder geval gezien dat ze wel goed verkeersmak is en dat is al een hele opluchting, zo hoeve we ook niet zo vaak (zeker nu in het begin niet) op de weg te wandelen.

nogmaals heel erg bedankt voor de antwoorden ik heb er heel veel aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten