Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: ijslander naar buiten

ijslander naar buiten

mijn ijslander heeft altijd buiten gestaan zomer en winter. Op de nieuwe stalling sttan hij de wintermaanden binnen. Daardoor is zijn hele vacht de kluts kwijt. Hij is nu zoveel aan het verharen dat het lijkt dat hij zijn zomervacht krijgt.

Alleen nu heb ik het eindelijk voor elkaar dat hij overdag naar buiten mag maar daar is dus helemaal geen schuil plaats. Ik ben dus bang dat het te koud is voor hem om nu naar buiten te zetten.

Hoe denken jullie er over???

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: ijslander naar buiten

Wél naar buiten.
    Liefst wanneer het droog is. De vacht kan heel snel herstellen.
    Is het nat, dan zou ik een regendeken omdoen, omdat je Ijs dan wel erg kwetsbaar is.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Eens met Antheman!
    IJslanders horen buiten mijns inziens, zijn ook echt handiger in het uit de wind en regen gaan staan (onder de bomen, naast een ander paard).
    Je moet het wel in de gaten houden natuurlijk, als hij het te koud heeft (haren omhoog en rillen of andere tekenen...stijve spieren?) kun je een dekentje omdoen.

Wel lekker naar buiten laten dus!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Eens met Antheman!
    IJslanders horen buiten mijns inziens, zijn ook echt handiger in het uit de wind en regen gaan staan (onder de bomen, naast een ander paard).
    Je moet het wel in de gaten houden natuurlijk, als hij het te koud heeft (haren omhoog en rillen of andere tekenen...stijve spieren?) kun je een dekentje omdoen.

Wel lekker naar buiten laten dus!
    Dat zeggen mijn weidegenoten nu ook altijd.

Ik corrigeer ze dan: Paarden horen buiten

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman

Ik corrigeer ze dan: Paarden horen buiten
    Kan er niet erger mee eens zijn

ik zou hem gewoon buiten zetten zonder dekn oid. je moet begrijp ik hem toch elke avond binnen zetten?? dan heeft hij tijd genoeg om weer op te drogen. Ik heb zelf jaren op die manier gestaan met mijn ijslander. Hij had erge eczeem en stond dus zomers ook s'avonds binnen, tegen de vliegjes. Dit werkte super. Tuurlijk wordt de vacht neit zo dik als dat je 24/7 buiten staat maar is echt wel waterdicht hoor.
    in het voorjaar verharen ze toch ook zonder dat ze "lek" zijn?? en koud krijgen...hmm denk het niet, gewoon per dag bekijken, je weet het gauw genoeg.
    wel fijn hoor dat ie toch overdag naar buiten mag, super oplossing!

Bladwijzers

Forum Rechten