Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Zeewier

  1. #1
    Actief Forumlid Naepir's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    287

    Zeewier

    Ik denk er over om zeewier te geven aan mijn paard.
    Er zitten vrijwel alle mineralen e.d. in. Maar voor de rest heb ik geen verstand van zeewier, dus ik heb hier wel wat vragen over en hoop dat iemand me kan helpen
    Hoevaak moet je het geven? Waar kan je het kopen? Kan iemand een prijsindicatie geven?
    Enne, lusten paarden het wel?

    Elise

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Zeewier

    Tsja, over de brok vreten ze het zo op hoor (in korreltjes)

    Mijn weidegenoten voeren het ook.
    Op de vraag "waarom?" zeiden ze "omdat anderen het ook voeren en er zitten veel mineralen in"

    Ik weet niet of mijn paard die mineralen nodig heeft. Zal hem eens laten checken door Ge
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Zeewier

    Borus eet het niet haha hij eet echt ALLES behalve zeewier.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Zeewier

    Een hoop mensen geven het ook voor de kleur. Ze krijgen er namelijk een super mooie glans van, als je een donker paard hebt is dat echt spectaculair!

  5. #5
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zeewier

    Mijn paard at het graag. Ik voerde het alleen in periodes dat hij erg veel zweette en om te proberen of het hielp tegen mest eten (wat een tic bleek te zijn overgehouden aan slechte behandeling).

  6. #6
    Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    373

    Re: Zeewier

    Ik heb het ook gevoerd. Toen ik een paar jaar geleden bij Erik Laarakker (holistische DA) ben geweest, zei hij, dat het echt onzin was, om zeewier te voeren. Hij zei dat het geen toegevoegde waarde had en dat het allemaal onzin was, dat het zo goed voor je paard zou zijn.

    Ik heb het in ieder geval nooit meer gevoerd. Wat wel nodig is, voor de mineralen is een mineralenblok. Daar kan je paard dan naar believen aan likken, als hij het nodig heeft.

    Groetjes, Sarah

  7. #7

    Re: Zeewier

    Heeft je paard een mineralen gebrek?

  8. #8
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zeewier

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bonnigje
    Heeft je paard een mineralen gebrek?
    Aan wie was dat gericht?

  9. #9

    Re: Zeewier

    Topic starter uiteraard.

  10. #10
    Actief Forumlid Naepir's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    287

    Re: Zeewier

    Heeft je paard een mineralen gebrek?
    Tja, ik weet het niet precies. Hij krijgt nu kuil en hooi elke dag en elke week ong. 2 kilo bix (die hij moet delen met 5 andere hengsten). Er ligt een liksteen in de wei, maar hoe weet je of jouw paard daar wel voldoende van mee krijgt? Mijn paard is nog jong en volop in de groei.
    Ik zit er ook aan te denken om aurakoeken van Pavo te gaan voeren. http://www.pavo.net/nl/ijs.htm#aura1

    Elise

  11. #11

    Re: Zeewier

    Als hij nog jong is en in de groei dan moet hij wel wat meer krachtvoer hebben. Een volwassen paard kan goed op goed hooi leven , maar een jong paard in se groei is wel anders. Daar zou ik gewoon wat meer brokjes aan geven. Dan heb je ook geen supplementen nodig op zich.

  12. #12
    Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    373

    Re: Zeewier

    Ik voer granenmix+ van Subli. Dat is een mix van allerlei granen. Hooi als basis is goed. Ik voer mijn paard 2x een halve schep granen per dag. Verder zou je nog luzerne bij kunnen voeren. Dat schijnt ook erg goed te zijn. Met een mineralensteen erbij, zou het goed moeten zijn.

    Ik zou niet aan allerlei gefabriceerde producten gaan beginnen. Verder, als je luzerne zou willen voeren, dan moet je wel opletten dat er geen melasse in zit. Je kan het zo over het hooi strooien.

    Groetjes, Sarah

  13. #13
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Zeewier

    Over gefabriceerde producten gesproken----> subli.... haha. Das toch echt gefabriceerd.

  14. #14
    Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    373

    Re: Zeewier

    Ha ha, nou echt niet. Ik weet niet wat Subli nog meer heeft, maar ik voer een granenmix. Dat zijn dus geen brokken, maar gewoon granen.... Er zit wel een bijna onzichtbaar korreltje met vitaminen in. Ze hebben ook nog zwarte havermix, daar zit dan zelfs die toevoeging van vitaminen niet in. Verder weet ik niet wat Subli nog meer heeft, dus daar kan ik niets over zeggen, wel van wat ik zelf voer.

    Groetjes, Sarah

  15. #15
    Actief Forumlid Naepir's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    287

    Re: Zeewier

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bonnigje
    Als hij nog jong is en in de groei dan moet hij wel wat meer krachtvoer hebben. Een volwassen paard kan goed op goed hooi leven , maar een jong paard in se groei is wel anders. Daar zou ik gewoon wat meer brokjes aan geven. Dan heb je ook geen supplementen nodig op zich.
    Wat zit er in krachtvoer wat niet in hooi zit dan? (afgezien van een heleboel rotzooi )

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •