Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: welke methode?

welke methode?

Hoi Allemaal,
    Ik ben onder begeleiding bezig met grondwerk met m'n paardje. Nu wil ik graag dat goed verder ontwikkelen, maar er zijn zoveel verschillende methotdes in het NH, dat ik het even niet weet.
    Ik lees hier veel van parelli, maar wie heeft er ook ervaring met andere methoden, zoals bijvoorbeeld emiel voest?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: welke methode?

ik werk zelf heel veel met hempfling.

Wat volgens mij heel belangrijk (en ook heel waardevol!) is, is dat je van verschillende methodes eens iets leest, eens gaat kijken hoe en wat, en als dat bevalt, eens uitprobeert hoe dat voor jou persoonlijk werkt.
    Het gaat er (volgens mij) namelijk niet om dat je methode A of B volgt, maar dat je een band krijgt met je paard, dat er een harmonie ontstaat waar jullie samen mee verder kunnen. En het zou zomaar kunnen dat puntje 1, 3 en 7 van methode A heel fijn werken, en puntje 2 en 4 van methode B, en dat je de rest aanvult met een mixje van gezond verstand en een derde, vierde of tiende methode.
    Wat vooral belangrijk is, is dat je leert kritisch naar jezelf te kijken, en leert kijken en luisteren naar je paard, opdat jullie samen een methode ontwikkelen die voor jullie samen het gewenste resultaat geeft.

Mijn mening hoor.
    Groetjes, Lacuna

Dank je wel voor je reactie. Ik kijk momenteel veel op internet en lees veel boeken over NH. Nu wordt ik ook begeleid met de grondbeginselen van het grondwerk, en dat is heel prettig. Ik ga gewoon verder met de research.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jose&siobhaun
    Dank je wel voor je reactie. Ik kijk momenteel veel op internet en lees veel boeken over NH. Nu wordt ik ook begeleid met de grondbeginselen van het grondwerk, en dat is heel prettig. Ik ga gewoon verder met de research.
    Ik denk dat dát ook de juiste weg is José !
    Er zijn diverse wegen die naar Rome leiden en je moet op een bepaald moment kiezen wat jou zelf het meest aantrekt. Er zijn verschillen in benadering maar in esentie hebben alle methodes wel wat gemeen.
    Parelli heeft een gedetailleerde opbouw, geeft veel instructies. Voest heeft een methode die minder expliciet is maar in basis ook weer veel overeenkomsten heeft met Parelli. En voor de wat, laten we zeggen spiritueel aangelegden, is er Hempfling. Je kunt ook nog de clicker-methode volgen.

Uiteindelijk pik je uit methodes dingen op die je wel kunt en wilt toepassen bij je paard.

Veel plezier op je ontdekkingsreis!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Mijn instructrice geeft de cursussen van Emiel Voest en dat is dus hetgeen wat ik geleerd heb. En wat ik leuk vind

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Zelf ben ik begonnen bij Voest. Na twee cursussen over gestapt naar Parelli. En nu voeg ik er weer dressuur aan toe. Ot tewel: begin met iets wat je nu aanspreekt. Kijk hoe jij en je paard ontwikkelt. Als je behoefte krijgt aan ander soort input, kun je over stappen naar een ander soort NH of naar een andere instructeur. Ontwikkeling is een dynamisch proces. Dus blijf kritisch en flexibel.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Je kan niet echt zeggen: ik doe aan die methode. Je combineert die methode samen met een andere(of meerdere) en misschien zelf je eigen methode waar je aan werkt.

Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006

Ik werk met mijn paard niet echt volgens een methode, lees veel boeken van verschillende ´stromen´ en schraap zo overal wat kennis vandaan en doe de dingen die mij bevallen, want dat is niet het geval bij één specifieke methode.
    Zelfde idee als Aspen dus
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

Bladwijzers

Forum Rechten