Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Tools parelli level 1

Tools parelli level 1

Ja na zoeken (en sparen) heb ik mijn eerste level 1 pakketje kunnen kopen van Parelli (is een kopie) .
    Nu heb ik alleen nog de tools nodig, en ik vroeg me af als je die ook gewoon in een ruitershop kon kopen?
    Bijv. de Carrotstick, kun je niet gewoon een harde, niet buigzame zweep hiervoor gebruiken?
    Want als ik ze in de parellishop zou moeten kopen dan is het nog lang sparen....
    Zijn hier dus mensen die een alternatieve, goedkopere versie weten van de tools?

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Tools parelli level 1

Kijk bij Shop(bovenaan). Daar vind je de tools en die zijn toch een stuk goedkoper als de spullen van Parelli zef.

Leuke site, maar de verzendkosten voor het buitenland zijn wel heel erg hoog!

Hoezo buitenland? Je woont toch in Belgisch Limburg? Is dat dan België of Limburg? Er is een verdeelpunt van equiplay-materialen in België (zie verdeelpunten op de site van equiplay). Als je daar koopt, dan betaal je de verzendkosten vanuit België.

Dat is de provincie Limburg in België
    Ja idd, In Diest kan je spullen afhalen bij Skey (Kim). Of je kan ze laten verzenden, kost echt niet zo veel hoor!
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Verzendkosten van een startersset zijn naar Belgie bijna hetzelfde als binnen Nederland. € 7,70 tegenover € 6,50 dus zoveel scheelt dat niet. Ophalen in Diest, bij Skey, is wel goedkoper als je dichtbij woont, maar Skey kan niet verzenden en rekent ook geen setkorting, dus uiteindelijk ben je daar vrijwel net zo duur uit (setkorting is € 6,50)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Het equiplay materiaal kan ik inderdaad echt aanbevelen, is heel fijn om mee te werken

Maar bijna 20 euro voor een 'gewone' pvc-buis met een leertje eraan, vond ik eigenlijk toch wat veel, dus daar heb ik inderdaad een dikke, lange zweep voor gekocht, die absoluut niet buigzaam is (lekker paardvriendelijke zweep dus.. ), met een leertje eraan voor mijn string.

De eerste paar games ben ik zelfs begonnen met gewoon stalhalster, longeerlijn, en mijn eigen longeerzweep. En dat ging ook prima hoor, maar het fijnst en makkelijkst is toch wel goed materiaal wat voor het parelli-en gemaakt is

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, de stick is geen pvc-buis hoor (in dat geval had je hem namelijk makkelijk zelf kunnen maken) maar een glasfiber stok. Voordeel hiervan is dat hij op geen mogelijkheid gesloopt kan worden door je paard. Hij kan erop staan, bijten etc zonder dat de stok breekt. Ook is hij relatief zwaar, wat er voor zorgt dat je hem zo min mogelijk gebruikt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid Mirthe's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2006

Dat van het materiaal is ook wat ik gehoord/geleerd heb wat het voordeel is ten opzichte van een longeerzweep of andere zweep. Genoeg voordelen voor de aanschaf van een echte carrotstick dus.
    Katie
    Learn the secrets to succes with horses

Bladwijzers

Forum Rechten