Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: mijn groen paard :)

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

mijn groen paard :)

zal ik hier dan meteen maar opnieuw beginnen
    zou dus graag beginnen met rijden met mn paardje hoop dat het goed gaat en alle tips zijn dus goed sorry voor de verwarring met mn vorige bericht had niet gedacht dat het zoveel effect zou hebben, ik begin namelijk altijd met het onderste, nieuwste bericht en ga dan pas terug slechte gewoontes

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: mijn groen paard :)

Hoi Babs, welkom!
    Waar wil je precies tips voor? Loop je tegen problemen aan? "Alle tips zijn goed" is wel héél erg ruim genomen, misschien kun je wat specifieker zijn?

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

hihi geen specifieke vragen, tot nu toe gaat alles goed, vroeg me bvb af of ik misschien beter wacht tot halfweg level 2 eer ik zou beginnen rijden en of ik bij een jong paard bvb verschillende dagen alleen maar op en af zou stappen en meer niet, hij is nog maar 3(een QH) en dacht dat die later volwassen waren dat ik misschien best niet teveel op zn rug ga zitten in het begin...

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik oefen met mijn "ex-groene" paard wel vanaf de grond tot we samen een eind in level 2 zitten ja. Hoewel niet alle oefeningen van belang zijn voor het rijden, is je paard tegen de tijd dat je half level 2 bent, als het goed is een stuk relaxter en beter op je ingespeeld.
    Mn paardje is nu 3,5 en ik heb nog niet echt een planning wanneer ik begin met rijden eigenlijk. We zien wel. Wanneer ik het gevoel krijg dat we er allebei klaar voor zijn denk ik...
    Waar ik me nu vooral op focus is op haar ontspanning en op het trainen van haar rug en halsspieren.
    Wat ik misschien zal gaan doen is af en toe opstappen, wat lateral flexion oefenen, en weer afstappen. Om hier alvast een strandaard ritueel van te maken zodat ze, als ze klaar is om te beginnen met rijden, hier al aan gewend is. Maar ook daarvoor moeten haar rugspieren goed sterk zijn.

En ik denk trouwens dat als je eenmaal op je paard kunt stappen, het moeilijk is om het daarbij te laten, om je te beheersen zeg maar.
    Maar goed, misschien zegt dat meer over mezelf dan over de rest hier...

Bladwijzers

Forum Rechten