![]()
![]()
Wat fijn!!! Ben blij dit te lezen, Francis.
![]()
![]()
Wat fijn!!! Ben blij dit te lezen, Francis.
Joepie wat reuze fijn!!
![]()
![]()
Groetjes
Ariane xxx
My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥
Prachtig dat Timber weer helemaal top is!![]()
Ja ik vond achteraf ook al dat ik een verschrikkelijk lief paard had......Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Het enige dat ze deed was af en toe een bok (waardoor ze gek genoeg meteen beter ging lopen) en me niet meer op willen laten stijgen en dus niet voorwaarts en aan het been zijn.
Vandaag weer gereden en wat een knol is het toch zeg.....Man o man ze liep een partij te marcheren, net een echte dressuur kwpn-er![]()
Ik ben niet gewend om haar terug in tempo te moeten rijden want ze wilde nooit lopen dus ik was altijd voorwaarts aan het rijden(nou ja voor de korte tijd dat ik gereden heb
). Nu vliegt de ene middendraf na de ander eruit, en moet ik haar gewoon tegen zichzelf beschermen want anders blijft ze door gaan.
Mijn schatje blijft gewoon haar af en toe drakerige zelf, gelukkig want dat karakter maakt haar juist zo apart, maar ik merk nu gewoon wel echt dat ze veel meer lol in het rijden heeft en gelijk heeft ze, voor die tijd was het rijden ook gewoon niet leuk voor haar. Net oortjes erop en marcheren....hmmm ik heb 30 minuten gereden maar zo genoten.
Wat een mega paard heb ik toch. Ik rij met mijn eigen gemaakt Cook a Like, en durf er echt geen bit in te hangen op dit moment want dan ben ik echt bang dat ik teveel in haar mond ga zitten.
Maar op een of andere manier merk je inderdaad wel een soort van waardering. Ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen en het heeft ons toch dichter bij elkaar gebracht op een of andere manier. Al was het alleen maar om mijn houding verandering dat ik haar eigenlijk een enorm tof paard vind dat ze met die pijn idd niet staatsgevaarlijk is geworden.
Maar Timber met haast is veel leuker dan Timber liever lui dan moe![]()
Enne Karianne nu moet ik me maar een keer gaan opgeven voor een Wimles in Lunteren![]()
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Dat is echt geniéten!! Nu voel je echt dat je sámen plezier hebt. Juist omdat dit probleem al zo jong is ontstaan is het denk ik extra moeilijk om te ontdekken. Ze heeft een goed karakter en de band tussen jullie is prima, dus ze heeft zich altijd wel wÃ*llen geven, maar nu kán ze het ook. Gaaf hoor! Doe maar rustig aan idd, verstandig!Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
Ik ben ook zoooo blij dat ik voor mijn gevoel ben gegaan en niet voor hulpmiddelen. Denk dat mijn monstertje dat zeker ook wel kan waarderen en ik krijg het terug in een super peerd dat kan marcheren als een echte Negro betaamt
.
Nu dus rustig aan gymen en weer rijden en opbouwen.
Over 14 dagen komt ze weer voor de tweede behandeling en daarna moeten we weer zo goed als nieuw zijn![]()
Hmmm het is zo'n fijn paard om te rijden, dat was ze al met pijn, kun je nagaan wat een fijn paard het moet worden als ze helemaal pijnvrij is.
En de hoornscheur die ze in haar linkerhoef had (komt van bovenaf meegroeien) is ook al bijna weer gesloten en in ieder geval helemaal rustig nu......overbelasting van het linkerbeen begint dus ook tot rust te komen gelukkig.
Ben gewoon helemaal happy met mijn topknollen (met allebei uiteraard)
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Jajaja doen, je weet de weg! 2 december is helemaal vol (je kan als reserve op de lijst als je wilt) en ik zal Wim weer eens mailen voor nieuwe data!Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
Echt GAAF dat Timbers zich zo voelt als ze nu doet! Heb je ook het idee dat ze nu zoiets heeft van: Kijk, baas, ik kan hartstikke lopen, kijk baas ik kan prima middendraf, heb ik altijd willen doen baas, maar ik konnie?
May the horse be with you!
Vandaag heb ik gewoon met haar op de grond gespeeld. Normaal moest je altijd blijven ondersteunen en als je dat niet deed stopte ze, hoeveel circling ik ook deed het was net alsof ze altijd liep met een aangetrokken handrem. Handrem is eraf en het gaat stukken beter. Ik moet ook zeggen dat ik haar gangen achteruit vond gaan, kort en krabbelig en dan ook nog eens niet voorwaarts. Vandaag zag ik weer een lekkere swingende draf en ze bleef ook gewoon draven zonder dat ik haar steeds achter haar kont aan moest zitten![]()
Het paard zit gewoon weer lekker in het velletje
En het maffe.....rechtsom begint favoriete hand te worden want vroeger draaide ze altijd op haar linkerhand en nu is het juist naar rechts
![]()
Nu nog een keer de osteopaat en dan weer helemaal opbouwen dus in het voorjaar moeten Timber en ik echt aan de Wimlessen om gezond te blijven![]()
Helemaal WOW!! Ga zo door met die fantastische verhalen.![]()
Geweldig!!!! Kan me voorstellen dat je nu idd even in de 7e hemel vertoefd met je schatjes.
Enne........nu kunnen we binnenkort weer eens afspreken of niet? Wil je mooie meiden wel eens zien, en kan jij Shiva weer eens zien.
Dat is goed Jess. Het is nu alleen even een drukke tijd voor mij met de verkiezingen voor de boeg enzo (zit in de organisatie van de verkiezingen wegens mijn werk). Na de 22e november heb ik meer tijd.
Dan kan je van mijn dansende Timber komen genieten, mijn lieve schat Essie bewonderen en kan ik Shiva nog even een keertje knuffelen![]()
Leuk, doen we dan! Ik heb geduld, hahaha.
Succes met de verkiezingen dan.
Vandaag is de osteopaat dus weer geweest.
Goed nieuws: het gaat stukken beterMaar daar was ik zelf eigenlijk ook al stiekum achter, toch is het fijn als dat nog even bevestigd wordt
![]()
Vreemd was wel dat ze nu links gevoeliger was dan rechts.....op een of andere manier is dus eigenlijk links haar slechte hand maar omdat rechts niet lekker ging door alle blessureleed is links noodgedwongen haar goede hand geworden (snapt iedereen het nog![]()
)
Alleen in haar onderrug nog wat gevoeligheden maar die had ik zelf ook al gevonden. Maar echt wat een contrast met 6 weken geleden zeg......Timber stond koelbloedig te staan terwijl ze vorige keer al bijna op de grond ging liggen toen zij alleen haar hand op de kont van Timber legde.
Grappig is wel dat Timber een beetje acteertalent heeft want haar reactie op dingen was nu wel narriger dan vorige keerZe gaf echt even duidelijk aan wat ze wel en niet wilde, maar ze werkte superlief mee.....ikke apetrots op paard dat zich zo kan uitten
en de therapeut moest er alleen maar hard om lachen. Timber was gewoon weer lekker haarzelf
.....big ego en niet alles zomaar goed vinden, altijd netjes toestemming vragen
![]()
Nu heeft ze weer een weekje vakantie daarna weer langzaam opbouwen. Vorige keer heb ik er even over gedaan voordat ik er waar opzat en ik neem nu weer lekker de tijd voor haar herstel.
Over een week of 6 is Timber weer zo goed als nieuw![]()
Nu lekker
Heerlijk! Hetzelfde paard in een nieuw velletje. Wat wil een mens nog meer?![]()
Toppie! Ook fijn dat je nu zelf al kan voelen waar het fout zit, dat is voor de toekomst ook prettig. Het klopte precies met wat je al dacht, dus je kent haar nu nóg beter. Dat wordt leuke verslagen schrijven straks!!! Goed gedaan hoor, deze "grote beurt", kost even tijd, maar je hebt zowat een nieuw paard ervoor terug. Zónder pijn!
Bladwijzers