Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Dikke ponnie en barefoot

Dikke ponnie en barefoot

Susan is...mmm... nogal rond geworden in de wei. Met als beetje jammer bij-effect dat ik vandaag met de barefoot wilde gaan rijden, maar dat deze, ongeacht hoe strak ik aansingelde, bij een eerste drafje online keihard 10 cm naar voren schoof. Eerst lagen die inzetdelen 2 cm achter de schouder, en na 1 rondje draf zeker 7 cm ervoor.

En dat vond Susan HELEMAAL NIET FIJN! Ze ging er een hele aparte, op zich wel interessante draf van uitvoeren, met opgetrokken hals (Gaston!), waggelende schoduers en nog zowat. Maar dus maar niet mee gereden

Tijd voor dieet! Kennen meer mensen dit probleem?

May the horse be with you!

Re: Dikke ponnie en barefoot

Ha! Het probleem van een te dik paard ken ik wel . Over boomloze gevallen ben ik allang niet meer zo enthousiast als een jaar geleden, oa. door het probleem wat jij nu omschrijft. Ik vind de stabiliteit van de zadels bedroevend bij ronde schoftloze paarden. Altijd het gedoe met grasbuikjes, banaansingels, staartriemen, onhooggooiend hoofd.. Ik merkte het verschil pas goed toen ik die equiflex kocht.

Ik krijg bovendien steeds een enorm rot-gevoel als ik ga lichtrijden op die dingen. Ze zeggen wel dat het niet veel uitmaakt, maar zeiden ze ook niet, dat het vrijwel op ieder paard zou passen??

Morgen ga ik de western weer eens proberen (boomzadel), maar volgens mij gebeurt er dan hetzelfde hoor...

Met de barefoot liep Suus wel voor het eerst in draf met haar hoofd omlaag, maarja, wat is wat: we wimden al een tijdje, dus dat heeft ook veel gedaan. Morgen meer nieuws wellicht.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik ben momenteel de Arizona aan het uitproberen op mijn dikke schoftloze pony (waar zelfs het zadel van een brede Haf te smal voor was ). Het probleem van verschuiven had ik ook tot ik de standaard pad verwisselde met de physio, nu heb ik van het verschuiven geen last meer.
    Ik moet er wel bij zeggen dat Nessa nog maar net beleerd is en nog niet de conditie heeft waarmee ik het zadel echt met langere ritten kan uitproberen.

Oh, ik heb trouwens ondertussen nog een paar pads (met en zonder schaap aan de onderkant) uitgeprobeert onder verschillende zadels maar alles met een wollen onderkant schuift (valt schijnbaar niet te combineren met Nessa's vacht)
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Mijn kogelronde ponies hebben daar met de Startrekk gelukkig geen last van.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Mijn kogelronde ponies hebben daar met de Startrekk gelukkig geen last van.
    Ik ben met je eens dat de startrekk één van de beter gevormde boomlozen is. Je ziet het verschil al als je deze op de grond legt. De barefoot valt zo plat als een dekje, terwijl de startrekk weldegelijk zijn vorm blijft behouden.

Actief Forumlid BEAUBA's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik ben met je eens dat de startrekk één van de beter gevormde boomlozen is
    Gelukkig maar
    Over Balki , m'n SuperShet :
    Nee hoor , hij is niet dik .
    Hij zit gewoon vol met karakter .

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ik moet ook erg mijn best doen om de ST plat te krijgen

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik heb én een kogelronde pony én een BF... maar schuiven doet het allemaal niet hoor. Kan zijn dat Kate (echt schoftloos) door de sympanovapad geen schuivend zadel heeft of dat dit komt doordat ik gemiddeld 10 minuten per keer wat stap en draaf op haar.

Overigens wil ik ook ooit een flex zadel op Kate, omdat ik vrees dat wat ik wil met Kate onmogelijk gaat worden op de BF. Al is het alleen maar vanwege mijn bouw, gammele knietjes en lichaam, die me toch beperken in mijn houding op de BF. Maar totdat Kate correct in haar bespiering zit én uitontwikkeld is, doen we het met de BF. En ja... ook de kosten spelen mee. Kate heeft een vervelende rug wat boomzadels aangaat en zal een op maat gemaakt en flexibel zadel nodig hebben.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

ik heb een paard dat zo dik en rond is en geen schoft heeft dat Ben Fugers (bekende zadelmaker in het Gooi) me adviseerde om maar te gaan mennen, daar zou nooit een zadel op passen......

Ik heb talloze zadels geprobeerd en gehad en alle zadels schuiven naar voren, niets aan te doen, mijn Torsion die ik nu nog heb ook.

Nu heb ik besloten om niet meer te rijden, dus het is geen probleem meer, maar Ben had dus toch gelijk: geen goed passend zadel voor te vinden, voor dit model Noriker

Ik heb echt alles geprobeerd: banaansigels, anatomisch gevormde singel, rechte singels, Grandeur dekje, anti schuifmatje eronder, sympanova dekje en het zadel kruipt waar het wil liggen....... te ver naar voren

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik heb mijn boomloos (een randoll's) ook geprobeerd op schoftloze ronde fjordenpony's en 'k moet zeggen het blijft uitstekend liggen. Heb wel een pad met sympanova onderkant.
    Heb het zadel ook geprobeerd op een langere tektocht (tweedaagse, 27 km per dag) en 'k heb meerdere keren moeten aansingelen (wat vrij logisch is) maar ondanks dat de singel soms los zat verschoof die niet...

Had ook geen drukplekken of gevoelige rug aan het einde van de dag.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja, ik heb dit probleem nu ook. Ik heb een paar maanden geleden een ander zadel gekocht, omdat mijn vorige zadel begon te schuiven en te strak was geworden aan de voorkant. Dit nieuwe zadel (nou ja tweedehands) had deze problemen niet en we konden weer lekker rijden. Tot nu de wintervacht aangemaakt wordt en het beest wel wat aan de spekkige kant is... Het zadel schuift zeker 5 cm naar voren. Vandaag dan maar weer met de bbpad gereden (die schuift niet!) en dat was zalig! Ik denk dat ik mijn zadel in de winter maar in de kast laat liggen...

Vandaag de western (boomzadel) geprobeerd, die schoof ook meteen enorm naar voren met 5 vette bokken als gevolg (online gelukkig). Daarna stopte Suus en keek me aan. Dat vond ik een goed idee van haar dus meteen zadel eraf, daarna online even laten galopperen zodat ze weer wist dat dat nu weer gewoon kon...

Maarreh wel lastig dus. De barefoot heeft ook een sympanovapad, dus dat gaat niet helpen. We zien wel. Dan maar bareback

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Misschien een kans om shims te testen
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ik geloof niet in shims.... lijkt me de ultieme methode om bridging te bereiken eerlijk gezegd...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten