-
welke teugels aan touwhalster ?
Hoi,
Ik ben eindelijk weer verder aan het gaan met parellien omdat ik nu een bak heb om in te rijden en te grondwerken. En nu wil ik dus ook gaan rijden met touwhalster. Alleen de hackamore lijkt me heel zwaar ( de knoop onder aan het halster ), dus ik vraag me af of je er ook touwteugels aan kan hangen. Wie heeft daar ervaring mee ? En hoe dik moeten die teugels dan zijn ? Zijn ze ergens te koop ?
Alvast bedankt !
groetjes,
Maris
-
Actief Forumlid
Re: welke teugels aan touwhalster ?
In de shop kun je teugels met clipjes eraan kopen, shop staat links bovenaan. Dan zit je niet met een knoop onderaan je halster.
-
Forum Meubilair
En die teugels heb je in 14 mm (dikte van de leadrope) en in 12mm (een maatje dunner, wel zo handig met rijden)
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Zal zo eens in je shop kijken Callippo !
Maar probleem met zware knoop onder aan touwhalster bij nat hackamore hebben jullie dus ook ? Ik heb het al als ik de leadrope vastklik aan het touwhalster en dan ga wandelen. Door het gewicht slingert de boel alle kanten op, touwhalster beweegt dan ook helemaal.
Groetjes,
Maris
-
Jep. Ik vind het gebungel ook vreselijk! Geeft m.i. ook zeer veel ruis. Daarom heb ik nooit een natural hackamore gekocht.
-
Forum Meubilair
Ik heb mijn hackamore zelf gemaakt, en het halster om die reden wat strakker gemaakt dan het touwhalster dat ik voor grondwerk gebruik. Zo slingert die knoop minder. Wat ik het meest lastige vind aan die natural hackamore, is de leadrope die erbij zit. Die gebruik ik toch bijna nooit, dus hij hangt altijd geknoopt om Atli's hals. Maar die knoop blijft nooit goed zitten, en je hebt zo'n hoop rommel om je paard... Ik heb nu dus ook aparte touwteugels gekocht, om aan mijn touwhalster te kunnen doen.
Forum Rechten