Ik ben op zoek voor nono naar een bitloos hoofdstel.
Even op het touwhalster na gelaten ... bestaan er bitlose hoofdstellen voor kleine pony hoofdjes? (maatje shetland/pony)
Ik heb heel wat af gesurft, maar kan niet veel vinden.
Weten jullie wat?
Ik ben op zoek voor nono naar een bitloos hoofdstel.
Even op het touwhalster na gelaten ... bestaan er bitlose hoofdstellen voor kleine pony hoofdjes? (maatje shetland/pony)
Ik heb heel wat af gesurft, maar kan niet veel vinden.
Weten jullie wat?
Be a realist,
Remain a dreamer
Ik heb er ook nog geen gevonden!!
Heb de creativiteit van SKEY gebruikt met haar (bitloos) hoofdstel en het werkt, alleen nog maar in de wei geprobeert en nog niet op de weg!
"Dromen komen uit..."
Momenteel rijd ik met stalhalster buiten (hij moet alleen nog leren sturen, zit nu nog aan extra touw vast)
Maar ik vind een merotisch hoofdstel erg prettig, maarja... beetje groot!
Be a realist,
Remain a dreamer
hihi ja,ja ik heb ze. Kijk maar even op de site http://www.bitloosrijden.nl Even de maat meten van je pony en dan weet je welke je precies moet hebben.
De hoofdstellen van de ruitersportshop kan je ook zo klein maken als je zelf wil. Gaatje bijprikken en een stukje van het bakstuk afknippen wat over is en klaar. Zo doe ik het ook met mijn shet.
Ik kan ze op maat maken.![]()
Lijkt mij niet dat de neusriemen van hoofdstellen voor grotere pony's de goede maat zijn voor een kleine pony. Het is juist bij dat soort hoofdstellen van belang dat die neusriem de goede maat is i.v.m. het 'lossen' na een ophouding.
Super dat het is het gelukt! Misschien dan binnenkort voor de koets. dan moet ik zeker nog eens komen kijken.Oorspronkelijk Geplaatst door Liesbet
annebe, hier is de ]http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=6658&start=0[/url]
Masja, op zich gaat dat prima. De bovenkant van de neusriem is iets breed voor het mooie. Maar de releas werkt prima. Ik heb trouwens wel een grote shet, van ruim een meter.
Skey, bedankt voor je tip!
Ik ga inderdaad maar eens zelf knutselen.
Be a realist,
Remain a dreamer
Bladwijzers