Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Kan ik wel parelli beoefenen met een enter??

Kan ik wel parelli beoefenen met een enter??

Ik heb een enter van 1 jaar en 8 maanden een merrie! Sinds een maand ben ik aan de slag gegaan met de 7 games van Parelli. 2x per week 20 min. Is dit wel verantwoord? Ze staat overdag buiten in de wei bij een kleine kudde paarden. S'nachts staat ze op stal. Ze zeggen dat het niet goed is om twee groentjes te laten oefenen.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Kan ik wel parelli beoefenen met een enter??

Nou..

Persoonlijk zou ik met game 2 tm 7 wachten tot je paard minimaal 2,5 jaar oud is.
    Laat t beessie nog even lekker jong zijn, en ga nog niet te veel van hem vragen behalve de echt noodzakelijke dingen.
    Ga lekker wandelen, blijf lekker af en toe wat borstelen, maar ga nog niet echt iets van haar vragen.

Mijn mening hoor.
    Groetjes, Lacuna

Hoi.

Game 1, 2 en 3 kan je best doen. Deze games zijn onmisbaar om lekker buiten te wandelen of als je je veulen als handpaard meeneemt. Meer dan een basiskennis van deze games is niet nodig. Als je je veulen achterwaards/voorwaards kan laten gaan en de achterhand en voorhand kan omzetten, met jouw lichaamshouding en/of door aan te raken dan heb je een fijne basis te pakken.

Verder lekker veulen laten zijn.

ja, dat gevoel heb ik inderdaad ook! Ik laat haar lekker veulen zijn... Bedankt voor de bevstiging! Groetjes Nicol

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ga met Trea mee.
    Parelli bestaat eigenlijk maar uit 3 games: 1, 2 en 3. Op basis daarvan kun je alle andere games en oefeningen uitvoeren die er zijn.
    Met deze games kun je allerlei basisvaardigheden oefenen met je veulen: meelopen, voetjes optillen etc.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Hallo
    ik heb ook een enter van 1 jaar en 5 maand. Mijn droom is om hem helemaal natural op te leren. Maar ik ben wel met een ouder paard begonnen omdat ik het zelf ook allemaal moest leren. Zo kun je zelf met meer savvy met je veulen aan de slag. Ik doe ongeveer 1 X per maand the seven games, en idd vooral 1,2,3. Ik heb ook al trailer laden geoefend. Gewoon spelletjes rondom de trailer en wat squeezen tussen de val en mij. Dat hij echt een positief gevoel krijgt over de trailer.
    Don't dream your life, live your dream!

Bladwijzers

Forum Rechten