Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 55 van de 55

Topic: Oogkleppen bij het mennen?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: Oogkleppen bij het mennen?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jiske
    Myacara, noem het zoals je wilt, mij een worst, selectief lezen, de nadruk ergens op leggen, what ever. Ik vind het vliegen vangen.
    Nee niet what ever. Lekker makkelijk om eerst iemand ergens van te beschuldigen en vervolgens te zeggen dat het niet uitmaakt.

Dat ik in jou herinnering andere dingen heb gezegd of bedoeld, kan ik niks aan doen, beter lezen zonder meteen je oordeel klaar te hebben.
    Er is niets mis met wat ik me herinner. Ik had er al bijgezet dat het iets in die trant was toch? In werkelijkheid was het dit stukje:

Menners met ervaring die het geprobeerd hebben hebben vrijwel allemaal dezelfde reactie: oke, het is mogelijk, maar persoonlijk: niet bij elk paard doen.
    Dat zonder bit het gewicht over het hele hoofd verdeeld wordt, alleen niet in de mond, had ik ook al gezegd, maar had je blijkbaar niet gelezen.
    Nee, maar dÃ*t wel.

Want de druk en het gewicht wat normaal in de mond op de stang rust, breng je nu over naar de neus en achter de oren!
    Wat Marco Krul doet, moet hij weten.
    Waarom ga je hier dan niet op in? Is Marco Krul geen goed genoege menner volgens jou om het serieus te nemen? In het andere bitloos mennen topic vraag je nog om door de wol geverfde menners die voor bitloos kiezen.

Hoe kom je er trouwens bij dat met bit beleerde paarden het minder vaak goed doen zonder bit? Is mij niet bekend dat dat zo is. Waarom is dat logisch?
    De eerste keer dat je het bit in doet bij je paard, loopt hij dan meteen heerlijk ontspannen en is hij dan meteen heel fijn te rijden? In mijn ervaring niet. Hij is niet gewend aan de druk op zijn tong.
    Als een paard niet gewend is aan druk achter de oren, is het toch logisch dat hij daaraan moet wennen?

Je zou toch verwachten dat als een bit zo verschrikkelijk zou zijn,
    Niemand zegt dat een bit verschrikkelijk is.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

jiske
    Guest

Myracara, ik hoef niet zo nodig allerlei stukjes tekst te knippen en te plakken.
    Ik heb ook niet iemand beschuldigd, ik vond dat Callipo selectief las, zei vond daarop dat ze de nadruk ergens op legde.
    Dat vind ik gewoon hetzelfde, vandaar mijn opmerking: het maakt mij niks uit.

Waarom moet ik op Marco Krul ingaan? Ik ken hele Marco niet, geen idee of het een ervaren menner is. Wie of wat is hij? Wat is zijn ervaring? Met wat voor paarden?

Eerlijk gezegd heb ik op basis van zijn site geen geweldige indruk van hem. Stemmingsmakende plaatjes van de meest verschrikkelijke paardenkoppen met bit afschilderen afbeelden om je product te promoten.... Tsja....

he luitjes, we dwalen van de vraag af. en worden een beetje persoonlijk!! geloof toch dat dit niet de bedoeling is.
    De vraag was toch wel of geen oogkleppen en de evt. voors/delen en tegens/nadelen daarvan. Dit heeft niets met het bit/zonder bit en werking daarvan te maken??
    Niet dat ik het met elke uitspraak eens ben, wil nog niet zeggen dat je iemand moet "aanvallen"
    Niet iedereen over één kam scheren. Ik denk dat hier ook best wel mensen zitten die mennen en daar in meer of mindere mate ervaring in hebben.
    Het zij met of zonder bit, met of zonder oogkleppen.
    Laten we het gezellig houden en vooral bij het onderwerp.

Als je je mening goed fundeerd, hebben mensen vaak meer begrip voor je stelling en kunnen zich daar wel of niet in vinden, maar hebben meer inzicht om je die ruimte te geven waar je voor staat. En wordt er niet direct aangevallen wat soms het geval lijkt.

ZO DIT WILDE IK EVEN KWIJT.....begon mij lichtjes te ergeren....terwijl het zo goed begon.

vrolijke groetjes
    inge

Aangemeld
    Jan 2005

Jiske, weet je wat het is. Mijns inziens kom je hier alleen maar om jou mening te verkondigen. Je stelt je niet voor, schrijft niets over je eigen vooruitgang of dingen waar je tegenaan loopt.
    Het enige dat ik van je lees is kritiek. Kritische vragen en stellige beweringen over steeds dezelfde onderwerpen.

Hierboven staat dat het zo jammer is dat we afdwalen van het onderwerp. Dat vindt ik zelf niet zo erg, maar misschien toch handig om even terug te lezen dat je hier weer de kans aangrijpt om de wel of geen bit discussie weer eens te openen.
    Laat eerst eens wat van jezelf zien joh! Ik vindt het nogal laf om altijd maar de alwetende te spelen zonder te laten weten wie je bént.

Dit is natuurlijk totaal off topic. Modderze zou ik zeggen

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

halleeeeloeja!!

(sorry )
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Jiske, weet je wat het is. Mijns inziens kom je hier alleen maar om jou mening te verkondigen. Je stelt je niet voor, schrijft niets over je eigen vooruitgang of dingen waar je tegenaan loopt.
    Het enige dat ik van je lees is kritiek. Kritische vragen en stellige beweringen over steeds dezelfde onderwerpen.

Hierboven staat dat het zo jammer is dat we afdwalen van het onderwerp. Dat vindt ik zelf niet zo erg, maar misschien toch handig om even terug te lezen dat je hier weer de kans aangrijpt om de wel of geen bit discussie weer eens te openen.
    Laat eerst eens wat van jezelf zien joh! Ik vindt het nogal laf om altijd maar de alwetende te spelen zonder te laten weten wie je bént.

Dit is natuurlijk totaal off topic. Modderze zou ik zeggen
    Nou moe, waar is dit nou voor nodig?
    Ik dacht dat voor het behoud van de sfeer van het forum, dit soort berichten per PB gedaan konden worden.

Topic-vervuilend.

jiske
    Guest

Myacara, ik dacht toch dat ik me via pb aan je had voorgesteld? Je nog gezegd had, dat je voor meer vragen gerust kon vragen? Iedereen die iets van we wil weten kan gerust vragen. Ben alleen beslist niet iemand die heel extravert en uitdragend is daarin, sorry.
    Ook ben ik beslist niet alwetend. Ik ben alleen wel kritisch, en als ik dingen lees waarvan ik denk: he, dat zit anders, of dat kun je anders bekijken. Dan zeg ik dat gewoon. Puur om mensen aan het denken te krijgen, te prikkelen.

En ik wist niet dat het op prijs werd gesteld hier vooruitgang te melden of problemen waar ik mee zit. Daar heb ik eerlijk gezegd totaal geen behoefte aan. Zo zit ik gewoon niet in elkaar.

Aangemeld
    Jan 2005

Ik doe een nieuwe poging om duidelijk te maken wat ik bedoel. En Trea, sorrie hoor maar als je nú komt met topic vervuilend ben je daar ongeveer 2 pagina`s te laat mee.
    Brenda schreef in een ander topic dit:

Mensen weten waar mijn fouten liggen doordat ik veel foto's en filmpjes plaats, ik krijg daar regelmatig opbouwende commentaar op. Dat jij hier niet voor kiest en geen behoefte aan hebt is prima, dat is je goed recht. Maar begrijp je wel dat wij als lezers van jouw betogen ons dan afvragen hoe jij het dan wel doet.

Het gaat er niet om dat ik het niet wil snappen, ik hoef gelukkig je visie niet te volgen. Maar vindt de dingen die je aanhaalt voor mij niet iets waar ik zeg van nu vertel je wat nieuws, want in principe vertel je steeds dingen die Parelli ook doet, en dat wijs je af.
    Ik ben n.l. ook zo benieuwd om te zien hoe je alles zonder dwang voor elkaar krijgt.
    Dat bedoel ik dus Jiske.[/quote]

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Ik doe een nieuwe poging om duidelijk te maken wat ik bedoel. En Trea, sorrie hoor maar als je nú komt met topic vervuilend ben je daar ongeveer 2 pagina`s te laat mee.

Nee, ik doelde op de opmerking dat iemand zich blijkbaar eerst moet voorstellen volgens jou om serieus genomen te worden.

Ik vind dit totaal onrelevant en niks met het onderwerp te maken hebben.

Dát had je per PB kunnen vragen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jiske
    Ik ben alleen wel kritisch, en als ik dingen lees waarvan ik denk: he, dat zit anders, of dat kun je anders bekijken. Dan zeg ik dat gewoon. Puur om mensen aan het denken te krijgen, te prikkelen.
    Datzelfde doe ik op bokt en dan ben ik ineens zwart wit? Dat ben je trouwens al heel snel op bokt hoor . Bovendien zit daar een clubje anti figuren die mijn bloed wel kunnen drinken en graag mijn woorden verdraaien.

Gelukkig is dit forum anders, daarom was ik ook zo verbaasd om jouw reactie, ik dacht even dat bokt ineens wit met blauw was geworden .
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten