Nee niet what ever. Lekker makkelijk om eerst iemand ergens van te beschuldigen en vervolgens te zeggen dat het niet uitmaakt.Oorspronkelijk Geplaatst door jiske
Er is niets mis met wat ik me herinner. Ik had er al bijgezet dat het iets in die trant was toch? In werkelijkheid was het dit stukje:Dat ik in jou herinnering andere dingen heb gezegd of bedoeld, kan ik niks aan doen, beter lezen zonder meteen je oordeel klaar te hebben.
Menners met ervaring die het geprobeerd hebben hebben vrijwel allemaal dezelfde reactie: oke, het is mogelijk, maar persoonlijk: niet bij elk paard doen.Nee, maar dÃ*t wel.Dat zonder bit het gewicht over het hele hoofd verdeeld wordt, alleen niet in de mond, had ik ook al gezegd, maar had je blijkbaar niet gelezen.
Want de druk en het gewicht wat normaal in de mond op de stang rust, breng je nu over naar de neus en achter de oren!Waarom ga je hier dan niet op in? Is Marco Krul geen goed genoege menner volgens jou om het serieus te nemen? In het andere bitloos mennen topic vraag je nog om door de wol geverfde menners die voor bitloos kiezen.Wat Marco Krul doet, moet hij weten.
De eerste keer dat je het bit in doet bij je paard, loopt hij dan meteen heerlijk ontspannen en is hij dan meteen heel fijn te rijden? In mijn ervaring niet. Hij is niet gewend aan de druk op zijn tong.Hoe kom je er trouwens bij dat met bit beleerde paarden het minder vaak goed doen zonder bit? Is mij niet bekend dat dat zo is. Waarom is dat logisch?
Als een paard niet gewend is aan druk achter de oren, is het toch logisch dat hij daaraan moet wennen?
Niemand zegt dat een bit verschrikkelijk is.Je zou toch verwachten dat als een bit zo verschrikkelijk zou zijn,
Bladwijzers