Oorspronkelijk Geplaatst door
annebe
Helemaal mee eens!
Ik vraag me werkelijk af wie van jullie hier regelmatig men'd en ook ervaring heeft met bitloos/ oogkleploos mennen.
En ook weet wat de gevolgen zijn van een op hol slaand paard wat zooooooo.. netjes gevoed was.
Opgevoed bedoelje denk ik
Heb helaas met beide te maken gehad

. Het paard met bit stopte pas toen het rijtuig min of meer klem zat in een schuur en niet verder kon, alles aan barrels natuurlijk.
Zonder bit, sloeg mijn paard op hol nog voordat het ringsteken begonnen was. Toen er TEST TEST uit de speakers vlak naast zijn oren schalde, nam hij de benen, ik hem hem toen uit alle macht omgetrokken naar 1 kant, hij stopte vrij snel ( wel lamoen gebroken, maar dat was op dat moment niet belangrijk).
Bij het paard met bit heb ik ook geprobeerd hem 1 kant op te trekken wat niet lukte.......
Met mijn ervaringen zou ik juist zeggen zonder i.pv. met bit rijden.
Een paard met een bit in zijn mond kan je omhoog trekken, tuurlijk zit je dan op zijn pijnlevel, maar met een hoofd naar boven remt hij af.??????????
Hoe doe je dat? ga je staan dan? Dan nog lopen de leidsel niet omhoog hoor?
Bij mennen met of zonder bit trek je in beide gevallen de mond/neus naar achteren!!!!!!! Tenzij je een paard heb die continu in verzet loopt.
Mocht je besluit nog steeds vast staan, check van te voren eerst even je verzekering.
Bladwijzers