-
Actief Forumlid
schuimen tijdens het rijden
Ben hier weer met een vraagje
Vandaag heb ik een zalige wandeling gemaakt. Een normal en ik, ongeveer 4 uurtjes gewandeld. Voor het vertrek heb ik nog getwijfeld of ik nu toch m'n bit nog aan zou doen (over mn halster), want we gaan een heel stuk langs het kanaal en een brug over en 't was met een normal... Maar tijdens de pre-ride check ging alles zo goed dat ik m'n kopstuk in mijn zadeltas heb gestoken (had hem dus toch nog mee, moest het té moeilijk gaan). Bovendien kon ik altijd afstappen als we het moeilijk zouden krijgen.
Enfin, dat bit neem ik nooit meer mee, want het ging perfect!
Maar... om dus op m'n vraag te komen... na een stuk galop, in een vlot maar rustig tempo, teugels lekker lang had Micha een hele schuimmond...
ik dacht toch dat dit iets met het bit te maken had, dat het bit het schuimen zou stimuleren (al dan niet door een koperen bit, of door een goede aanleuning).... maar zonder bit? na even stappen was het weer weg, maar na elk stuk draf of galop kwam het toch terug!
Iemand enige uitleg over ervaring hierover?
Katrien
-
Forum Meubilair
Re: schuimen tijdens het rijden
Als het paard ingespannen bezig is, kan hij wel eens vergeten te slikken. En dan krijg je ook schuim.
Ik zie dit ook bij Atli, met name bij liberty werk en dan vooral als ik hem even laat uitrazen. Na een paar rondjes bokken en rennen schuimt hij ook vaak flink.
-
Actief Forumlid
Dat schuimen is heel normaal hoor bij zware inspanning. Zelfs bij mensen is dat zo, moet je maar eens op letten als wielrenners er net een hele etappe hebben op zitten...
xxx julie
-
Actief Forumlid
Mijn haf heeft ook "last" van een schuimbekkie na het galopperen. Grappige is wel dat ie het na een eind turbo draf (de rest zit dan al lang in galop) niet heeft. Uitleg heb ik er niet voor......
Forum Rechten