Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: L2 circeling met loshangende 22ft lijn

  1. #1
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    L2 circeling met loshangende 22ft lijn

    Het wil maar niet lukken. Ik droom van een mooie ronde cirkel met een op de grond loshangend lijntje. Op stap gaat het nog maar zodra ik draf vraag is er altijd wel een andere richting waar ze heen wil.
    Volgende strategieën heb ik al geprobeerd:
    Voor ze aan het punt komt waar ze het touw stak laat komen het touw al inkorten zodat ze er tegenaan loopt
    Voor ze aan het punt komt waar het touw strak komt ze naar binnen halen en veel friendly game
    Rust geven aan de tegenovergestelde kant van haar drudders
    Het naar me toe halen is geen enkel probleem. Ik hoef maar mijn hoofd even scheef te houden om naar haar achterhand te kijken. Ook al loopt ze al naar buiten, ze komt meteen.
    Ze is links gebogen maar vliegt in de 2 richtingen naar buiten dus daar zal het ook niet aan liggen
    Iemand nog ideeën?
    keep it fun!

  2. #2
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: L2 circeling met loshangende 22ft lijn

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door aylakim
    Iemand nog ideeën?
    Ja
    Het touw niet inkorten en haar niet naar binnen halen voordat het touw strak komt. Ga zelf gewoon stevig staan en 'be like a fence-post'. Door het touw al in te korten vóórdat ze er tegenaan loopt, zal ze nooit de afstand goed kunnen inschatten. En als je haar al naar binnen haalt voor het touw strak komt te staan, vóórkom je juist dat ze tegen het touw aanloopt en zal ze er ook niets van leren. Laat haar 'die fout' maken, want alleen zo kan ze leren om het goed te doen. En pak het stapje voor stapje aan, gebruik bijvoorbeeld niet de hele 22 ft. lijn in draf als je paard daar nog wat onzeker tegenover staat
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: L2 circeling met loshangende 22ft lijn

    Je kunt ook gaan spelen met het wegdrijven van de achterhand. Je schrijft al dat ze dat heel goed doet, dus dat is mooi. Maar wat je nu gaat doen, is telkens de achterhand vragen een beetje te wijken (en dan komt het hoofd dus automatisch naar binnen), maar als ze dan helemaal naar binnen wil komen, send je haar weer. Als je dit na enige oefening heel subtiel kunt doen, kun je daarmee aangeven dat ze niet aan het touw moet hangen.

    Let er verder op dat je navel niet richting haar hoofd wijst, maar eerder richting haar schouder. En doe veel friendly als ze bij je komt in het midden.

  4. #4
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: L2 circeling met loshangende 22ft lijn

    Seffes ga ik er meteen aan beginnen in stap en opbouwen als een nieuwe oefening. Hopelijk verlies ik mijn draw niet want die was niet gemakkelijk te verkrijgen. Daarvoor zal ik dus tussenin veel friendly game doen zoas je ook al voor stelde.
    Het inkorten van het touw had ik uit de boekjes en de andere 2 oplossingen van Eddy maar het werkt niet en ik denk dat Linda daar de goede redenene voor geeft.
    Allebei bedankt.
    keep it fun!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •