Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: koliek door zaagsel?

Re: koliek door zaagsel?

Word dat beton dan ook niet koud? In de winter?
    Je hebt Mensen met paarden & Paardenmensen.

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Hangt er denk ik vanaf hoe groot het hok ook is, of het zin heeft voor de hoeven. Kel staat ook voornamelijk op betonklinkers, maar dan in de dars: een ruimte van (ja hoe groot is het eigenlijk ) eh....8 normale boxen? Ze loopt veel heen en weer, daar het water in de ene, het hooi in de ander, en haar vriendinnetje in weer een andere hoek staat. In een bepaald hoekje heb ik altijd wat strooisel liggen, en daar maakt ze dankbaar gebruik van om in te urineren, zoals al eerder gezegd is... Helemaal geen strooisel, daar zou ik ook geen voorstander van zijn....

Bij de bouwmarkten zijn rubber tegels te koop van 50cmx50cm die je aan elkaar kunt haken en die waterdoorlatend zijn.
    Ik zelf heb op mijn betonvloer rubbermatten van 1 x 1 m, loeizwaar dus kunnen niet gesloopt worden. Daaroverheen doe ik zeker als het erg koud wordt nog een dikke laag stro of vlasstrooisel. Maar je paard op beton laten liggen, dat vind ik niks.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Nou hij kan dus ook gewoon buiten liggen, in het zand of onder een boom, maar hij ligt geregeld gewoon op het beton. Eigen keuze.
    Figaro du Cercorb X Betel de Fantilhou = Quinoa de Fantilhou

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Emmie,

MOET je op zaagsel staan? Er zijn natuurlijk ook andere stalbedekkers. Ik was altijd fan van stro. Dan hadden ze wat te knabbelen als het kuil op was.

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ja het MOEST (wegeens afvoer ofzo)...

Maar Willem gaat verhuizen en daar staan ze op een mix van zaagsel en stro.
    Ook wordt er uitgebreid uitgemest en elke keer wordt er een dik pak zaagsel/stro in gedaan. Dus probleem is opgelost.

En hij zal het ook niet gaan eten, omdat de 3 keer per dag hooi krijgen in flijke porties hij is dus een hele tijd bezig met eten. En zal (hopelijk) geen zaagsel eten.

En ik vroeg me af, beton is toch ijskoud in de winter? Lijkt met niet echt fijn om op beton te liggen als het vriest...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten