Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Luizen behandeling

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Luizen behandeling

Pjelk blijkt luizen te hebben en Beau dus vermoedelijk ook. Ik heb voor beide een luizengif van de dierenarts gekregen. Ik weet alleen niet of ik hiermee alleen de paarden onder handen moet nemen of ook hun omgeving zoals borstels, zadeldekjes en misschien de hele stal? VOlgens de DA kon ik met mijn kleding geen luizen overbrengen maar ging dat alleen van paard op paard. Maar hoe zit dat dan met borstels ed? Daar zit wel weer veel paardenhaar in. Iemand een idee?

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Luizen behandeling

Het lijkt mij wel een goed idee om dat soort artikelen te behandelen, borstels laten weken in een gifgoedje, dekjes wassen. De hele stal? mmm dat zou ik denk ik niet doen, maar een echt goede reden heb ik daar niet voor, behalve: waar te beginnen?

Maar zo he: luizen! Hoe komen ze dáár nou weer aan?! (waarschijnlijk weet jij het antwoord ook niet , meer een retorische vraag, haha) Hoe kwam je erachter?

groetjes Mariek

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik zou ook de borstels etc met het product behandelen. De stal kan je met Dettol doen, dat helpt ook erg goed.

Halamid werkt ook goed, je kan dit bij de meeste dierenspeciaalzaken of boerenbondwinkels wel krijgen.
    De bortels kan je een nachtje in een emmer water met Halamid laten liggen en de stal met een gieter besproeien.

Als het enigzins kan moet je wel je stal uitruimen en met Halamid schoonmaken - luizen leggen eitjes en die kunnen dus overal in de stal verstopt zitten. De wanden van de stal ook behandelen, dat gat t makkelijkst met een sproeier. Dat geldt ook voor borstels, dekjes, etc.
    Dus je moet wel even een poetsklus doen!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Okee, dat wordt dus echt een grote schoonmaak vandaag.. Even veel werk maar dan zijn we daarna hopelijk wel echt van de luizen af. Of tenminste even, want ik moet de paardjes nog twee keer behandelen. Bedankt voor de reacties! Dan weet ik wat me te doen staat

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Walter van wendytje heeft vorig jaar ook luizen eghad. En volgens mij heeft zij toen ook alles schoongemaakt. Veel succes met deze poetsklus!

Klopt, ik heb toen ook de zooi schoongemaakt.
    En tsja, hoe je er aan komt kon de dierenarts me ook niet precies vertellen. Volgens haar had het waarschijnlijk te maken met een verminderde weerstand.

Oh ja, de andere paarden hadden het toen niet trouwens...

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik grebruik Veerust.

Wordt ook aanbevolen door Laarakker, holistisch arts.

Lekker dicht op elkaar spuiten, dan kieperen die krengen er zo vanaf.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    dan kieperen die krengen er zo vanaf.
    Hihi Hester toch...
    Maar 't is wel waar hoor. Superspul die veerust. En niet te duur he!

... raadt Laarakkers dit soort dodelijk-chemische spullen aan? Ik sta paf!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    ... raadt Laarakkers dit soort dodelijk-chemische spullen aan? Ik sta paf!
    LaarakkeR zijn vriendin beveelt dit aan.
    Beter dan die andere chemicalien waar ik de naam niet van kan vinden.

En tsja, hoe je er aan komt kon de dierenarts me ook niet precies vertellen. Volgens haar had het waarschijnlijk te maken met een verminderde weerstand.

Mijn fjord heeft ze zowat elk jaar. Ben inmiddels expert in luizen killen.

Mijn DA vertelde me dat ze ze krijgen door een lange vacht en een warme buitenlucht(20 graden eind okt is ook niet echt normaal)...en misschien heeft die verminderde weerstand er ook wel wat mee te maken.

Ik waste eigenlijk alleen mijn paard en verder niks. Ik heb nog niet meegemaakt(in 8 jaar) dat andere paarden het ook kregen. De laatste keer dat ie het had heb ik het niet eens verteld .

2 was beurten zijn meestal genoeg om die krengen uit te roeien. Ik gebruik nog een restje sebacil.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Ik gebruikte hoofdluislotion van het kruidvat toen Gipsy luizen had. Werkte super en is ook niet zo heel erg duur spul. De dierenarts kon geen luis meer vinden toen hij kwam.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten