Voor Myra heb ik een Wintec dressuurzadel met een korrektor pad (4 luchtzakken die je kunt oppompen) eronder.
Daar ben ik heel tevreden mee, want vroeger (met een kieffer en een barefoot) beet Myra altijd tijdens het aansingelen, en met dit zadel niet meer.
Een tijdje terug merkte ik dat het zadel aan de voorkant niet meer helemaal goed lag. Toen heb ik van Karianne een andere boom geleend om te kijken of het dan wel weer goed lag. Dat leek zo te zijn en we reden weer lekker.
Vandaag had ik alleen bedacht om die boom weer terug te geven en hem zelf aan te schaffen. Om eens te testen stopte ik mijn oude boom er weer in en legde het zadel op Myra.
Het gekke is dat ze meteen beet toen ik probeerde aan te singelen. Ze bleef het doen als ik de singel loshaalde en weer vastmaakte. Na een half jaar van helemáál niet bijten deed ze het weer bij de lichtste aanraking met de singel.
Ik snap het niet, zou het zó'n verschil maken dat er een halve maat bredere boom in zat? Of komt het doordat het zadel weer even niet lekker zat dat ze meteen zo heftig reageerde? Eerder deed ze het met deze boom niet.
Heeft iemand ideeen? Ik ben er gigantisch van geschrokken. Ben ook heel bang dat ze het gaat blijven doen met de goede boom er in. Het valt voor mij onder de categorie "geen toestemming om op te stijgen".
Bladwijzers