Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 47

Topic: Help Dareng vergiftigd door Acacia!

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Help Dareng vergiftigd door Acacia!

Jullie doen dat goed!!!
    Moed houden, het komt wel inorde, als ik dit zo lees!!!!
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik zit hier nu voor de computer te wachten op de DA. Deze morgen kwam ze niet uit haar stal om me te begroeten. Gisterenavond zag het er nogthans beter uit. Ze was goed aan het eten van haar gras. Het water met honing moest ze niet hebben, het beetje slobber (waar ze zot op is) ook niet. Maar ik was blij dat ze terug goed kon knabbelen en vermits het wat geregend had en het gras goed nat was had ze toch haar portie vocht binnen.
    Maar ja deze morgen dus, hoofd in de grond, en als ik aan haar buik kom legt ze haar oren plat, Koliek? Ze rolt niet of stampt niet naar haar buik maar toch, ik ben bang. had ik ze dan toch beter niet laten eten???
    Dus om 7 u. deze morgen de DA gebeld hij was al op de baan en heeft beloofd van deze voormiddag te komen. Ik moet nog naar men werk bellen om te zeggen dat ik niet kom. Hopelijk doen ze daar niet moeilijk.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Hé getverdemme. Ik lees al vanaf het begin mee, had gehoopt dat het binnen een dag beter zou gaan. Dit is niet leuk om te lezen.. helemaal niet
    Voor jou en Dareng geen goed begin van de week dus..
    Ik help je hopen op het beste.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Pfff, dat wachten op de DA is altijd zo moeilijk. Ik hoop dat hij er snel is, dat brengt toch al een klein beetje verlichting voor jou gevoel. Dan sta je er niet alleen voor en heb je iemand bij je die er veel van kent.
    Ik hoop dat het snel beter gaat, dat Rengel zich hel rap terug de oude voelt.
    Veel moed Mieke en Eva

He jakkes.. wat rot joh..
    gisteren dacht ik nog dat het misschien wel mee zou vallen..

Veel sterkte!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Mar 2006

Ze begon op een gegeven moment te liggen recht te staan, enz.. echte koliek symptomen dus. Ik ben er direct mee beginnen wandelen tot de DA er was. Om 10 u. was hij er. Ze heeft een gastro....een de rest ben ik kwijt. darmontsteking dus. Of er een verband is met de acacia is niet zo duidelijk. Misschien door verzwakking? Ze had op dat moment 39,5 koorts. Haar darmen liggen volledig stil. Ze heeft een enkele spuiten gekregen Peniciline en nog een antibiotica en nog iets tegen de buikpijn. Hij heeft de darminhoud verwijderd en daar zaten allemaal slijmen op wat wijst op het stilligen van de darmen en die gastro.... Bij veulens is dit direct dierenkliniek en zelfs dodelijk maar bij grote paarden is de prognose goed.

Er is nu bloed getrokken en dat wordt nagekeken op oa. leverfuncties, infectiebeeld (bacterieel of viraal), enz... Daar mag ik vanavond voor bellen. Morgen komt hij terug en dan zal ze eventueel nog wat spuiten krijgen en dan zien we wel weer verder.
    De DA vond haar toestand nog niet erg zorgwekkend omdat ze nog aan het gras knabbelt. Als paarden willen eten is dat volgens hem altijd een goed teken. Ik mag ze dus laten eten als ze wil.
    Ik ben toch weer een beetje geruster. Ik hou jullie op de hoogte. Spijtig genoeg zit ik nu op men werk en kan ik ze niet in het oog houden.

Bedankt voor jullie steun allemaal, het doet goed dat ik het hier op het forum kwijt kan en er een luisterend oor vindt.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Gastroitis?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Mar 2006

Neen ik dacht dat het iets een iets langer woord was.
    Gastritis is een maagontsteking zeker?
    Het was iets wat vroeger zelden voorkwam maar de laatste jaren enorm is toegenomen onder de paarden. Een verklaring hiervoor had de DA niet.
    Joni Bentley

Gastroparesis dan?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Lingo.... gastro-enteritis??
    Dat ze niet eet maar alleen wat knabbelt is tot daar aan toe, drinken zal ze morgen toch echt weer moeten gaan doen hoor. Desnoods via een sonde! Maar je DA zal dat wel weten. Houdt haar temp maar goed in de gaten, ze kan op een gegeven moment ook óndertemp krijgen: dek bij de hand houden. Ik blijf weer duimen hoor, hang in there!!

Lila, ik durf bijna te wedden dat jij het goed hebt! Lingo, jij mag ballen grabbelen!

Dat is dus inderdaad acute maag-en darmontsteking en dat zou overeenkomen met het slijm dat met de mest meekwam. Die ontstekingen veroorzaken natuurlijk ook gevoeligheid en pijn in het darmstelsel, vandaar de koliekachtige verschijnselen.

Ik blijf gewoon heel stug doorduimen!!!!!
    En ben het helemaal eens over dat vocht: er MOET gewoon vocht in je paardje!

Wederom veel sterkte en beterschap!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Moed houden!!!!
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hoe gaat het vandaag Mieke?

Aangemeld
    Mar 2006

Eventjes van op het werk. Gisteren nog enkele kleine mestbolletjes gevonden, heel slijmerig en raar van kleur. Nog naar de Da gebeld voor de bloedrestultaten. Het is een bacterieële infectie, haar bilirubine gehalte is te hoog en haar witte bloedcellen ook. Dat wijst beide op de darminfectie (dames, ik laat de officiële naam voor wat hij is!). Of er nu een verband is tussen de acacia en dit is een groot vraagteken. Vandaag komt de DA terug voor de volgende reeks inspuitingen. Gisterenavond hoorde ik wat darmgerommel dat lijkt me goed. Ze stond wel wat te rillen, ze had volgens mij koukoorts haar temperatuur zat onder 37 graden. Ik heb ze dus een deken opgelegd.
    Deze morgen, geen mest. Pech. Ik heb ze wel zien plassen dus waarschijnlijk drinkt ze nog wel voldoende. Gras en hooi eet ze maar zeer weinig. Ik heb slobber, wortels en gewoon voer geprestenteerd maar dat moet ze nog steeds niet.
    En nu zit ik hier op het werk ik kan niet gaan kijken, hopelijk is ze vanavond aan de beterehand.

Kim: onze afpraak donderdag wordt niks maar dat had je al door zeker
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten