Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 47

Topic: Help Dareng vergiftigd door Acacia!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: Help Dareng vergiftigd door Acacia!

Hè verdorie, nog geen echte beterschap dus. Wel positief dat je al mest hebt gevonden, al was het dan raar van kleur en vorm. beter dan nix hè.
    Als ik wat dichterbij woonde kwam ik metteen af, dan kon ik haar wat in de gaten houden. Jammer genoeg zit de dag al zo vol dat er niet veel tijd meer overblijft.
    Zijn er geen medestalgenoten die een oogje in het zeil kunnen houden?
    Voor donderdag, nee dat zal niet gaan. Ik had het inderdaad al door

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Zijn er geen medestalgenoten die een oogje in het zeil kunnen houden?
    Neen iedereen is aan het werk. Ik weet wel dat jij het zou doen moest je kunnen.......
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

mmm niet eten = steeds minder en dan niet meer mesten. Hoog billirubine heeft te maken met verstoorde leverfunctie. Billirubine is een stof die vrijkomt als bloedcellen afbreken. De lever ruimt dit op. Komt die stof in het bloed dan doet de lever zijn werk niet goed óf breken er veel cellen af. Hoge witte bloedcellen wijst op een onsteking ergens. Dat kan dus ook goed de lever zijn!

Aangemeld
    Mar 2006

Even jullie op de hoogte houden.
    Sinds gisterenavond gaat het beter. Ik ben van men werk direct gaan kijken en ze kwam naar mij toe, positief dus. Ik zag gewoon aan haar dat ze zich beter voelde. Er lagen verschillende (kleine) "kakjes", goed van kleur en structuur zonder slijm. Nog nooit zo blij geweest om dat te vinden!
    Ze heeft ook haar slobber opgegeten en een wortel en appel! Ze eet wel veel trager dan vroeger en veel meer met tussenpauze. Vroeger slokte ze alles naar binnen.
    De Da is weer terug geweest en ze had nog wel 38,5 koorts. Weer terug haar reeks spuiten gekregen (buikpijn en twee soorten antibiotica). Hij vond ook dat ze aan de betere hand was. Hij had ook haar bloedresultaat bij. Ik heb er hier een kopietjes van.

@Lila, het bilirubine wordt ook aangemaakt indien het paard een periode vast (niet eet). Het is niet echt een indicatie van een leverbeschadiging. Haar leverfunctie iets met gamma GT was namelijk goed en dat is de indicatie voor een leverbeschadiging. Dus er wijst niks op een leverbeschadiging. Pak van men hart!

Wat hij wel zag aan haar bloed was een hoge waarde voor bloedwormen. Ik weet niet meer aan welk ding dat hij dat zag. het was niet onrustwekkend hoog maar hij vroeg me wel wanneer ik nog ontwormd had en hij gaat ze inspuiten als ze beter is. De oorzaak daarvan wist ik direct, er is hier in de lente een paard aangekomen met een zware bloedwormbesmetting . Ik heb er toen zelfs een topic over opengedaan..http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=7038 Ik heb toen wel ontwormd met equivalan duo maar blijkbaar is dat toch niet goed aangeslagen. Maar goed dit had niks met haar huidige ziekte te maken.Ik kan alleen maar zeggen, blij dat er bloed getokken is.

Vandaag komt de DA nogmaals terug en dan zou de koorts moeten weg zijn. Ze krijgt dan (hopelijk) haar laatste reeks spuiten.
    Het wordt tijd dat ze terug rust krijgt want al dat gespuit in haar komt het vertrouwen naar mij niet ten goede. Deze morgen liep ze met een grote boog om me heen. Ze vertrouwde het helemaal niet
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Pfwew, pak van men hart dit te lezen. Rengel aan de beterhand, nu kunnen jullie ook weer op 2 oren slapen.
    Bleowormen..brrr, klinkt eng hè? Paard bij ons heeft het ook gehad toenn hij pas bij ons stond. Maar het was makkelijk te behandelen en hij was er gauw vanaf.

Dat Dareng een beetje trager eet kan geen kwaad, zolang ze maar eet.
    Verwen haar nog maar goed.

Fijn hoor! Zijn al die onderzoeken toch nog ergens goed voor geweest. Succes met de wormkes.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Fijn te horen dat het de goede kant opgaat.
    Bloedwormen heeft Bollie ook gehad, goede wormkuur gevolgd en daarna werd hij terug Dikkie Dik!!!
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik ben ook blij dat het beter gaat met Dareng!
    Mijn paard heeft ongeveer een jaar geleden bloedwormen gehad. Toen is de dierenarts met een darm tot in zijn maag geweest en heeft er vanalles uit gezogen. Sonderen heette het. De reden waarom hij het toen had,weet ik niet. Hij wordt altijd tijdig ontwormd.

Aangemeld
    Mar 2006

De Da is net weg. Ze heeft haar laatste spuiten gekregen. Ook tegen de wormkes. Ik vroeg hoe dat eigenlijk kan als ik toch goed ontworm. Hij zegt dat de wei eigenlijk al te lang alleen door paarden is bevolkt en eigenlijk wormverzadigd is. De enige manier is dus heeeeel goed ontwormen en de wei ontsmetten of andere dieren opzetten.
    Ik heb nog eens gevraagd wat dareng nu eigenlijk had een Darmclostridium en dat veroorzaak een darmontsteking. Het komt van schimmels waarop een bacterie groeit en dat kan uit hooi, stro of gewoon van de wei komen. Het komt hoe langer hoe meer voor bij paarden. Het zou kunnen dat ze die bacterie al bij zich droeg en door de verzwakking van de acacia zo ziek gewordenden.
    Maar het komt goed, ze ziet er weer kiplekker uit.

Bedankt voor al jullie steun
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

YES! Bijna weer een gezonde Rengel.
    Geef haar maar week rust. dat zal ze kunnen gebruiken om een beetje aan te sterken denk ik.
    En Mieke, ga je nu geitjes kopen om eens op de wei te zetten?

Jeetje wat een verhaal!

Gelukkig knapt ze weer op!

Sterkte ermee!

Fijn te horen dat je paardje zich weer beter voelt! Blij!

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

En hoe gaat het ondertussen met de Rengel? Geen nieuws is goed nieuws hoop ik.

Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    En Mieke, ga je nu geitjes kopen om eens op de wei te zetten?
    Da's een goei!

Met de Rengel gaat het goed, ze is echt weer haar oude zelve. Als het eten niet vlug genoeg komt krijg ik een luide hinnik en een geschud met haar hoofd. Alleen is ze nog een beetje zuur, ze heeft nog niet graag dat je aan haar buik komt of haar poetst. Ik laat ze gewoon een beetje met rust. Maar volgende week vliegen we er terug in.
    Joni Bentley

Gefeliciteerd! Fijn dat het allemaal meegevallen is!
    En nu nooooit meer een paard aan een boom of struik aanbinden!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten