Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: dubbele lijnen probleempje

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: dubbele lijnen probleempje

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    nienke, waarom dat extra lusje aan de longeersingel? Als het goed is zit er (in elk geval voor mij in dit stadium) niet veel druk op het touw, en maakt het dus weinig uit op welke hoogte het zit vastgemaakt.

Ik had het idee dat Wim juist wilde dat ik de lijnen los had zodat je makkelijk kunt wisselen van positie, van opzij voor een volte, tot achter je paard, tot een volte de andere kant op in een beweging.
    Als je een kant door de longeerlijn laat gaan kan dat niet meer.
    Maar ik zal morgen eens even het met de longeersingel uitproberen. eens kijken hoe dat gaat.
    Ikke?
    Omdat mijn longeersingel zo´n hele ouderwetse is. En dan zitten de ringen ouderwets hoog.

Nu kan ik laag de teugel bevestigen en dan heb je veel meer contact. "past" gewoon beter.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Vreemde vraag misschien, maar waar kan ik hier meer vinden over Wim ? Word namelijk nu wel nieuwwsgierig.....

Groetjes,

Maris

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Gebruik even de zoekfunctie
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ik leg de buitenste lijn altijd over de rug... dan kunnen ze er vanzelf al niet meer in gaan staan.. Vind de lijn achter de achterhand langs absoluut niet lekker werken.

Eventueelkan een longeersingel inderdaad ook de oplossingbieden.. Een voltige singelwerkt helemaal lekker, dan kun je de lijnen door de "handvaten" heen doen.. dat is iedeaal...

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik begreep op de NH-dag dat Wim de lijn alleen over de rug laat lopen wanneer hij vraagt om schouder-binnenwaarts en andere zijgangen. Wanneer het paard rechtuit moet, moeten de lijnen ook zo recht mogelijk langs het paard lopen.
    Ikzelf echter hecht me aan de uitleg van balingehof, en ik merk ook dat wanneer ik de lijn achter zn benen laat lopen hij zeer onrustig wordt in zn aanleuning, terwijl wanneer ik deze over de schoft naar mn hand laat lopen (al dan niet met longeersingel) hij veel rustiger en meer ontspannen is.
    Wanneer je als beginneling werkt aan de lange lijnen, en je wilt ze over de schoft laten lopen, raad ik iedereen wel aan een longeersingel te gebruiken. Je zit zelf waarschijnlijk nog wat te kl*ten met die lijnen die nét niet willen wat jij wil, en je handhouding is ook nog niet zo stil en rustig als die zou moeten zijn. Wanneer je dan een longeersingeltje gebruikt, dempt deze al jouw onbedoelde hulpen voor je paard, omdat de lijn altijd recht vanaf de ring van de singel naar de mond loopt. Het geeft dus (nog) niet als je hand 5 cm van zn plaats komt. Zodra je zelf meer gevoel hebt met de lijnen en je positie helemaal duidelijk is, kun je zonder longeersingel gaan werken.
    Groetjes, Lacuna

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten