Tja het zal misschien logisch zijn bij een hengstje van 2.5 jaar maar aangenaam is het niet.
Parelli met Dyco gaat echt steeds beter en beter.
Maar de moment dat hij iets niet begrijpt of niet wil staat hij omhoog.
Als ik vooruit ga in stap volgt hij erg moeilijk. En bij draf wilt hij niet mee dus hij steigerd. Deze oefening ben ik dus even mee gestopt misschien ging t te snel voor hem.
Terug naar t begin Friendly, Porcupine; Yo-yo...
Dan heb je de oefening dat ze je volgens in stap. Jij stopt, paard ook en dan ga jij achteruit en tapt met je stick op de grond.
Dyco gaat dan meestal ook achteruit. Maar vandaag dus even niet.
Ik tap met mijn stick en hij blijft staan ik tap een fase hoger en plots gaat meneer omhoog! Ik stond pal voor hem met mijn rug naar hem toe. Het enige wat ik dacht was "dit gaat pijn doen !"
Maar hij raakte me niet. Ik heb hem meteen een fase 4 gegeven met de leade rope en even op de cirkel gezet terug laten komen met yoyo en dan de oefening herhaald. Toen ging t wel.
Maar heeft iemand misschien tips tegen het steigeren. of moet ik er maar mee leren leven dat hij dit graag doet? Sweety steigerd ook graag maar die doet t op bevel. Dyco niet of nog niet. Ik heb het hem niet geleerd maar misschien is het juist beter ze het op bevel te leren doen? wat denken jullie?
Voor de rest ben ik eigenlijk heel blij hij doet echt al veel oefeningen erg goed zelf 4 benen oppakken van 1 plaats terwijl hij een maand geleden geen voetje kon geven goed he !
Bladwijzers