Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: Hoe beginnen? Boeken persé nodig?

Hoe beginnen? Boeken persé nodig?

Zonder dat ik het wist ben ik eigenlijk al een beetje met NH bezig geweest denk ik. Ik loop vaak met mijn paard door de wei, stil staan doet hij op commando, vandaar uit kan ik gewoon voorzichtig weglopen en wanneer ik dan aangeef dat ie moet komen komt ie, hij volgt mij gewoon zonder halstertouw, achteruit op commando komt ook steeds verbetering in.
    Nu lees ik hier over Parelli enzo en nu is mijn vraag eigenlijk of je die boeken echt nodig hebt om verder te gaan? Ik zou hier echt heel graag verder mee willen gaan nl..
    Nieuw..

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Hoe beginnen? Boeken persé nodig?

Je kan bij Parelli een demo dvd gratis bestellen, als je die bekijkt kan je zien wat je via de methode kan leren.
    En natuurlijk kan je je dan ook afvragen of je zelf de kennis ervaring en middelen "in huis hebt" om dat zonder boeken e.d. ook te kunnen.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Okee, dankjewel!
    Ga ik nu meteen even doen.. komen er dan ook nog verzendkosten of andere kosten bij? En hoelang duurt het ongeveer voordat je die binnen hebt?
    Nieuw..

Ik was ook een beetje begonnen zoals jij maar na verloop van tijd kwam ik er toch achter dat je op een hoop zaken vast loopt en je de kennis mist om een goede oplossing te vinden.
    Ik ben nu met level 1 bezig (dvd's en boeken) en er staat zoveel in en is zo leerzaam dat ik blij ben dat ik het toch op deze manier nu doe.

groetjes, Vera

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Het is een gratis dvd en ik had hem ongever na 5 dagen in huis. Die demo dvd is de reden dat ik met Parelli ben begonnen. Ik heb vrij snel een pakket aangeschaf, het is echt heel erg leerzaam en leuk. Het gaat veel verder dan om commando stil staan etc (als is dat ook al heel goed) Je kan parelli ook goed als een soort richtlijn gebruiken. Als het goed gaat zoals je het nu doet en je gebruikt parelli als ondersteuning op punten die minder goed gaan en alas wat extra oefeningentjes zal het vast ook goed gaan. Maar de dvd is erg leerzaam!

Ik ben op de parelli-site wezen zoeken naar die demo dvd, maar heb hem niet kunnen vinden. Kan iemand mij misschien de link geven waar ik hem kan bestellen?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Nou je het is niet echt lastig om te vinden hoor...

http://www.parelli.ch/holland/

zie daar
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Wow, ik heb hem gistermiddag besteld en nu al binnen!
    Ik ga 'm gelijk even kijken..
    Nieuw..

En wat vind je ervan? Ik heb hem ook al binnen gekregen Ben overgrens op een andere manier aan parelli begonnen
    Je paard is de spiegel van je ziel. Kijk in zijn ogen en schrik niet van de waarheid die je ziet.

Echt super, wil hier echt wel verder mee gaan! Zoiets is wat ik altijd al heb gewild als ik het over paarden/paardrijden heb.. om op deze manier met je paard om te kunnen gaan.. alleen zijn die spullen daarvan wel héél duur. Ik heb nu het boek Grondwerk van Inge Teblick besteld.. hoop dat ik daar ook iets aan heb. Iemand die dat boek ook heeft hier?
    Nieuw..

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

De spullen zijn inderdaad prijzig, vooral de pakketten. En de andere spullen zoals Touwhalster en carrot stick hoeft neit persee orginele parelli spullen te zijn. Je kan ook die van Equiplay nemen! Zijn ook gewoon goed en een stuk midner prijzig!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Het materiaal van Equiplay is inderdaad heel prijsgunstig. Ik kan je ook aanraden om, als je echt wilt beginnen, wel een level 1 pakket te bestellen. Parelli heeft wel een boek geschreven maar daar vind je vooral theorie en achtergronden in (en wat oefeningen uit hogere levels) maar niet zozeer concrete oefeningen. Als je zelf aan de slag wil gaat dat het beste met een pakket. Dat is gewoon een heel duidelijke `handleiding`. Inderdaad wel even een uitgave maar je krijgt er zoveel voor terug! Met een level 1 pakket kan je wel een paar maand vooruit en het is gewoon (een stukje van)de basis van Parelli.

Morgen komt waarschijnlijk mn boek van Inge Teblick binnen. Hoop dat het wat is!
    Nieuw..

Hoop inderdaad dat je het leuk vind, dat boek van Inge Teblick. Ik vind het echt super en m'n haf ook!
    Er staan vooral ook hele praktische oefeningen in, waarmee je meteen aan de slag kunt

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Nou, je zal 't boek van Inge Teblick waarschijnlijk wel leuk vinden hoor.
    Ik heb het ook sinds kort en er staan zoveel dingen in, en ik doe al parelli maar vind dit boek (nu al) eigenlijk ook een must

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten