Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 36

Topic: TREC wie kent het?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

TREC wie kent het?

Ondergetekende haalde vandaag een Bit op het station en daar stond een artikel in over een nieuwe tak van paardensport.

Het heet TREC en ik vindt het gaaf! Misschien ben ik de enige die dit nu pas ontdekt...maar ik zal toch even in het kort uitleggen wat het is.

TREC is een sport die lijkt op endurance en eventing, maar dan minder lang en minder gevaarlijk.
    Het gaat bij TREC om uithoudingsvermogen en horsemanship. In het buitenland is het al heel bekend en er zijn zelfs WK`s en EK`s van.

Een wedstrijd duurt 3 dagen (als ik het goed begrijp). Op de eerste dag rijdt je een rit van ongeveer 30 kilometer. Dan krijg je de route op een papier. Dus het is een soort spoorzoeken.

De tweede dag heb je eerst een gangenbeheersingstest. Eerst moet je zo langzaam mogelijk galopperen en vervolgens zo snel mogelijk stappen.

Het derde onderdeel (ook op dag 2) is het hindernisparcours. Een parcours bestaat uit sprongen, een brug, waterbakken, een hek openmaken, poortjes enz., een parcours telt ongeveer 16 hindernissen.
    Je hoeft ze niet allemaal te nemen, de hindernissen die voor jou en je paard te moeilijk zijn kun je overslaan, dan krijg je alleen strafpunten.

Ik vindt dit dus echt enorm gaaf!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Re: TREC wie kent het?

Ja, ik ken het! Krijg zelfs steeds de nieuwsbrief. Ik heb nog niet meegedaan, maar dat staat wel op mijn verlanglijstje. Er zijn ook TREC trainingsweekenden, ik denk dat ik daar eerst eens aan mee zou moeten doen.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik ken het niet maar het ziet er leuk uit!!
    Ben eens benieuwd naar verdere reacties

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Gaaf! *rent gelijk naar boekwinkel*, ik ben het ook ooit een keer tegengekomen op internet en baalde toen heel erg dat de jaarlijkse nederlandse wedstrijd net voorbij was.

Ik ben er nu nog laaang niet aan toe, maar het lijkt me wel een mooi doel om naar toe te werken.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Jaa gaaff! dat lijkt me (momenteel!) de leukste sport om te doen! Er is vorig jaar een wedstrijd geweest in Eersel en het is erg in opkomst..

Zie ook: http://www.trec-nl.nl/
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Nooit van gehoord, maar het klinkt onwijs gaaf. Krijg hier heel veel zin in.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ja ik heb er ook al naar zitten kijken... klinkt wel heel gaaf!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

http://www.treclunteren.tk/

in april 2007 een TREC wedstrijd bij ons in de buurt klinkt leuk!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Op die website staat ook dat je met 4 mensen een workshop kunt volgen voor 80 euro. Regel zelf de lokatie, dan neemt zij een aantal hindernissen mee.
    Klinkt echt leuk!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

[quote="Callippo"]http://www.treclunteren.tk/

in april 2007 een TREC wedstrijd bij ons in de buurt k]

Jaaaa, had ik ook gelezen.. Je paard moet echter 6 jaar zijn.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Tsja, da's ook niet zo gek als je bedenkt dat er best een lange rit gereden wordt met die 'speurtocht'.
    Lijkt me overigens best moeilijk! Eerst zelf een kaart overtekenen en dan nog goed rijden
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Klinkt super leuk! Ik had er al eens eerder over gelezen.. maar voor ons is het voorlopig nog even toekomstmuziek!

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik ken het... en heb er ondertussen ook al een aantal gereden. Enkele wedstrijden in Nederland en ook het Belgisch Kampioenschap in Frankrijk (ja, klinkt een beetje onlogisch... maar échte TREC rijd je het allerbeste in zo'n streek). Daar is het terrein veel uitdagender, zeker voor de PTV (angstaanjagende bergop en bergaf ). ps: ik ben 5de geëindigd in mijn categorie

De POR is heel leuk en met wat kaartleeservaring, valt het best mee. De MA is in feite een dressuurmatige proef en de PTV is echt kicken!

Lijkt me echt superleuk om te doen, maar Susan is niet zo goed in samen met mij alleen op pad (nog), kan je bij TREC ook met een maatje rijden? Weet iemand dat?

May the horse be with you!

Actief Forumlid Visamp;co's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ken het al een tijdje, volgde steeds de site. Lijkt me ontzettend gaaf, moet alleen nog even 2 jaartjes geduld hebben met mijn paardje
    visconti....

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten