Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Visco zit onder de bulten

Actief Forumlid Visamp;co's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Visco zit onder de bulten

3 dagen geleden voelde ik op Visco zijn rug en voelde ik allemaal harde bobbeltjes. Een soort drukkkingen dacht ik eerst, omdat ze onder het zadel zaten. Dus ik geen zadel gebruikt die dag, nu keek ik gisteren er weer na. Zit zijn schouder er ook onder, en zijn buik. Wat dus niet onder het zadel zit. Ik dacht eerst aan een soot zweet allergie, of drukkingen, maar dat is het volgens mij niet. Want de schouder en buik komt niet onder het zadel, ook verschoon ik mijn dekje 2x per week dus dan zou er geen zweetallergie kunnen ontstaan toch?
    Iemand enig idee wat dit is? Kan het misschien met zijn voeding te maken hebben? Hij kreeg eerder 2 kilo sportbrok perdag, dat heb ik terug gebracht tot een halve haver en een halve basisbrok per dag.
    visconti....

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Visco zit onder de bulten

shanna zat in juli ook onder de bulten. ik denk dat het gewoon van de vliegen, muggen, horzels kwam.
    Heb hieronder even een foto gezet van hoe het er uitzag... Is vanzelf weer verdwenen.

In juni had shanna allemaal harde bultjes die je er zo af kon trekken, waarna er een kaal stukje huid met een gaatje overbleef. De veearts dacht hierbij aan teveel eiwit.

Aangemeld
    Aug 2006

Visco zijn bulten zijn niet zo goed zichtbaar, en veel meer. Je ziet het haast niet maar als je over zijn rug aait is het hele oppervlakte bobbelig en hard. Hij vind het niet erg als ik er op druk maar ik ben bang dat hij pijn krijgt door het zadel dus die komt er voorlopig niet op

Zou een eiwit overschot nog kunnen in deze tijd van het jaar? Hij krijgt overdag de hele dag gras, savodns wat hooi en een kwart haver + een kwart biks 2 maal daags...
    visconti....

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

hm, heb weinig verstand van eiwitten en zo... al hoorde ik onalngs van iemand hier op het forum dat het gras in september even een groeispurt heeft, geen idee of er dan ook meer eiwit in zit, maar dat lijkt me dan wel logisch ja...
    Hoewel de bulten door eiwitoverschot er heel anders uitzagen. Juist heel opvallende pukkels. Leken wel wratten, die je er met je nagels zo af kon plukken.

Ik heb eens ooit een kwpn-ner gehad, die na overgang van hooi naar kuil ook allemaal eiwitbulten kreeg. Dit waren echter onderhuidse bulten (lijkend op dazebeten), die je absoluut niet kon "afkrabben". Wat jij beschrijft Sandra, klinkt mij in de oren als een schimmelinfectie of regenschurft..

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Mijn paard heeft vorig jaar ook bulten gehad. Van die onderhuidse bulten, er zaten geen korstjes of schilfers op. Er waren meer paarden op stal die dat hadden. Ik denk dat het ook eiwitbulten zijn geweest. Waarschijnlijk een pak kuil met meer eiwit dan anders. Het is vanzelf over gegaan.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb hier idd wel van gehoord bij het voeren van kuilgras. Ken een paard dat soms bij het ene pakket geen last heeft en na een paar dagen krijgt ze van een nieuw pakket en dan verschijnen er ook die bultjes. Heeft denk ik toch alles te maken met de voeding. Of dat de suikers zijn of het eiwit laat ik ff in het midden. We noemen het ook eiwitbultjes. Vroeger kregen de paarden soms haver bij, en dan waren er bij die daar ook bulten van kregen: eiwitbulten noemden we dat dan. Maar of dát het is? Misschien moeten we het fructosebulten noemen??

Mijn merrie zit ook sinds vandaag zomaar onder de bulten!
    Dikke harde bulten,zomaar,van de een op de andere dag..
    Ze krijgt geen kuil,staat 24/7 op het land,en ze staat er ook al een paar maanden,dus niet in een onbekend nieuw stuk ofzo..
    Ze krijgt Pavo Liga,1 kilo..meer niet..
    Zijn ze bij jou alweer weg Vis&co?
    (ik heb zaterdag een keuring,en ze heeft uitgerekend NU die bulten)

Aangemeld
    Aug 2006

Ik denk dat ik al weet waar van het komt
    We hebben net nieuw kuil, en nu was er nog los kuil over wat ik dus aan Visco voer, normaal kreeg hij hooi.. Denk dus dat dat het is als ik deze reacties zo lees
    visconti....

Gelukkig ben je er achter!

Ik zal wat raars vertellen:
    Ik had gisteren een paard met quasimodo bulten overal,en vanmorgen was alles weg!
    Alle bulten waren gewoon weg!
    Haar neus was gisteren net zo dik als een neushoorn,en die was nu ook normaal.
    Ik vermoed dat het komt omdat ik haar heb gewassen,en dat ze niet tegen de shampoo kon,en dus een alergische reactie gaf doormiddel van die bulten.
    Nou ja,weer wat wijzer geworden,ik was mijn paard niet meer met shampoo.

Aangemeld
    Aug 2006

idd heel appart! Gelukkig is het snel weer over gegaan
    visconti....

Bladwijzers

Forum Rechten