Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Hoofdje weg?

Hoofdje weg?

Een vraagje:als ik gelijk welk spelleke doe(behalve bij de friendly game)doet hij zijn hoofdje weg is dat om hem te beschermen?

Julie en Bayard................
    ---you can't change the world, but you can change yourself---

Re: Hoofdje weg?

Ik denk dat hij dat doet omdat hij het niet vertrouwd. Hij is altijd manegepaard geweest en enkel gereden of gelongeerd. Als je hem nu iets nieuws vraagt, denkt hij dat hij gelongeerd word. Als dan blijkt dat hij het fout doet, wordt hij onzeker en begint hij aan jou te twijfelen. Hij is onzeker van zichzelf en van jou en wil zich idd een beetje beschermen. Kan zijn dat ik er compleet naast zit, maar ik heb zo beetje dit gevoel.

Eline

ps: wijs onderschrift . Wie heeft dat gezegd?
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als jij druk uitoefent op het hoofd, door hierop te focussen, kan je paard inderdaad zijn hoofd wegdraaien. Paarden houden niet van druk die op hun hoofd gericht is. Dit is namelijk ofwel druk van een roofdier (aanval) ofwel druk van een paard wat hem 'pest' (kont richting het hoofd draaien, bijten naar het hoofd).

Probeer de volgende keer eens te kijken: waarheen is jouw middelpunt (jouw navel) precies gericht?
    Bij alle andere games dan friendly game is jou energie opgericht, dus oefen je druk uit.

Als je paard zijn hoofd wegdraait, hoe verandert dit dan als je op dat moment je energie weer 'uitzet', je je heup van zijn hoofd wegdraait etc. Komt hij dan weer met zijn hoofd terug?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Achter een tijdje wel ja.

Julie en Bayard..................

Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Paarden houden niet van druk die op hun hoofd gericht is. Dit is namelijk ofwel druk van een roofdier (aanval) ofwel druk van een paard wat hem 'pest' (kont richting het hoofd draaien, bijten naar het hoofd).
    Hmm, hier lees ik iets negatiefs in... Kan ik helemaal naast zitten hoor, maar dit klinkt mij toch als iets in de oren wat, wanneer je het uitvoert, als iets negatiefs wordt gezien door een paard en eigenlijk vermeden zou moeten worden. Maar bij de yo-yo game wordt er toch druk (life up dacht ik zo?) uitgeoefend op het hoofd, omdat het paard daarmee eerst naar achteren moet gaan? Dat zou dan toch ongewenst zijn?
    (of pak&lees ik het helemaal verkeerd op?)

Hmmmm ik zou het toch wel graag weten,andere antwoorden?

Julie en Bayard.......

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

[quote="Ebby"]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Paarden houden niet van druk die op hun hoofd gericht is. Dit is namelijk ofwel druk van een roofdier (aanval) ofwel druk van een paard wat hem 'pest' (kont richting het hoofd draaien, bijten naar het hoofd).
    Hmm, hier lees ik iets negatiefs in... Kan ik helemaal naast zitten hoor, maar dit k]

Klopt, het is ook iets 'negatiefs' voor het paard om druk uit te oefenen op zijn hoofd.
    Da's overigens geen theorie van Parelli, maar van Chris. (en zoooo mooi om te zien hoe subtiel dit werkt!)

Bij Parelli wordt er bij verschillende oefeningen een hoop druk uitgeoefend op het hoofd, wat het paard, volgens Chris, helemaal niet fijn vindt. Ben er zelf nu ook pas na 5 jaar achter waarom een verzorgpony van me mij nooit wilde aankijken tijdens het yoyo-en... dus vandaar mijn advies aan de TS om wat minder druk uit te oefenen op het hoofd.

Hmm ja maar het probleem is ik zit in fase1 en hij doet al zijn hoofdje weg is dat omdat hij weet wat er zal volgen en zo op voorhand zijn hoofd te beschermen?

Julie en Bayard.....................

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Voor detailed information: bekijk dvd van Chris.

Wat ik er tot nu toe uitgehaald heb is dat druk op het hoofd voor het paard oncomfortabel is en dat hij daarom zijn hoofd wegdraait of omhoog gooit.

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

welke van zijn dvd's is dat Eveline?

Dat staat op ALLE dvd's, komt steeds weer terug: nooit impulsive energy tot the head.

Je kan het hoofd blocken of drawen, maar impulsive energy to the head wordt ervaren als roofdieractie danwel als bully (weiklier, denk Lodash in zijn ruinenweitijd), dus in beide gevallen niet bevorderlijk voor je relatie.

De plaatjes laten nog even zien wat een bully in de wei doet

En zelfs de hoofdacteur in deze plaatjes vindt het erg prettig als ik zijn hoofd niet impulsive benadert!

May the horse be with you!

Even een vraagje van mij, stel bij de yoyo: wat zou dan het verschil precies zijn tussen blocken en impulsive energy zijn? want ik krijg bij die woorden een beetje hetzelfde idee.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Blocken is enkel tegenhouden, impulsive energy is bewust energie richten.

Vergelijk het met een muur: die kan alleen maar blokkeren, maar gaat niet uit zichzelf richting het paard bewegen.

Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Hmm, nu je het zo zegt vinden mijn gedachten idd veel dingen van paarden die dat niet fijn vonden... Bij Stella kon ik ook alleen bij haar hoofd komen met mn energie laag, tot ongeveer halverwege de hals ging het nog wel, maar daarna...
    Alleen hoe doe je dan dingen als de yoyogame? Daarbij richt je volgens mij juist erg veel energie op het hoofd? Want hoe laat Chris zn paarden dan achteruit gaat als hij ervoor staat? Ik kan me uit de demo herrineren dat hij erg veel met zijn zweep knalde om die fries achteruit te laten gaan, maar is dat dan wel de manier? Vond het niet heel erg tof overkomen eigenlijk.
    (en nee, ik heb geen dvd van Chris... toen ik de verhalen over hem las vond ik het wel erg jammer, maar de demo heb ik maar een heel klein beetje gezien en was dus niet echt onder de indruk)

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Kijk eens naar het filmpje van peaches, waarin ze speelt met Diesel. Op een bepaald moment laat ze hem achterwaarts lopen door driving met de stick, maar met haar energie omlaag gericht, Diesel houdt dan (voor een kort moment) zijn hoofd ook omlaag.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten