Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Verhuizen

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Verhuizen

Na lang piekeren en heel wat onrustige nachten is de beslissing gemaakt... Brutus gaat per 1 oktober verhuizen... Ik heb er nog steeds erg gemengde gevoelens over, want waar hij nu staat is het bijna perfect... 7x24 buiten in een mooie paddock met flinke inloopstal, onbeperkt hooi in zijn ruif.. lekker met zijn maatje Tommy....

De reden van de verhuizing is mijn chronische tijdgebrek...
    Hij staat nu op een boerenbedrijf. De Boer voert en zet door de weeks binnen/buiten. Voer zetten we klaar in emmertjes. In het weekend zetten we per toerbeurt binnen/buiten. Verder heb ik dan nog als klusjes paddock en stal mesten, waterbakken vullen en hooiruif vullen. Al met al ben ik met de klusjes best veel tijd kwijt èn rij ik een kwartier (zeker, soms langer) heen en terug....Hoewel ik er niet elke dag ben, ben ik toch zo´n 5x per week zeker 3 uur van huis.. een onhaalbare kaart voor mij met aapjes, gorilla, 3 dagen werken en een bedrijf(je) aan huis....
    De paarden staan 's zomers alleen overdag op het land en deze zomer was het huilen met de pet op, want eerst te warm en nauwelijks gras en daarna een lange periode te nat om de paarden op het land te laten...

Bruut gaat verhuizen naar de stal tegenover mijn huis.. hij komt dus nagenoeg 'aan huis' te staan. Hij heeft hier eerder gestaan, maar ik ben een jaar geleden daar weg gegaan, omdat de paarden daar winterdag nauwelijks buiten konden.. Er stonden 18 paarden en er was 1 soort paddock waar paarden in konden staan... Bruut zette ik dan wel in de bak, maar daar mocht (terecht) geen hooi gevoerd worden en als er iemand ging rijden moest hij er natuurlijk uit en stond dan de rest van de dag op stal...

Nu is het aantal paarden flink afgenomen. Met Bruut erbij staan er straks nog maar 6. De boer zet de paarden ook buiten. Twee staan er op een eigen stukje, drie in de bak en Bruut krijgt een stukje grond naast de bak. Daar mag wel hooi gevoerd worden en ik zet er een grote waterbak neer. Als ik wil rijden kan dat in de bak, moet ik alleen die drie er tijdelijk even uithalen...
    Hij gaat dan dus 's winters wel weer de nacht op stal... over dit punt heb ik het langst wakker gelegen...
    Tommy blijft bij Novia (van Kiara hier). Noop gaat dan in Bruut z´n stal met uitloop en dat wordt dus met Tom een leuk setje... ik blijf wel gewoon samen met Paula zijn mama, want ik zou dat ventje niet meer kunnen missen!!
    Het gebrek reistijd, aan klusjes (geen voer meer klaar zetten, geen ruif meer vullen, geen paddock èn stal meer mesten) + het feit dat de paarden van april tot november 7x24 het land op gaan heeft me toch doen besluiten om hem te verhuizen...
    Ondanks het dubbele gevoel verheug ik me wel onwijs op het feit dat ik mijn lief straks weer dicht bij me heb, dat ik lekker af en toe gewoon even naar hem toe kan zonder meteen 3 uur weg te zijn (reistijd, klusjes, rijden/spelen)!
    Verder is het ook zalig dat de aapjes weer wat meer bij de verzorging betrokken kunnen worden. Dat ging nu ook niet, omdat ze dan met mij mee moesten en meteen ook lang rondhingen als ik aan het rijden was...
    Nu kunnen ze lekker aan de slag met het EquiSense programma!!

Ik zal de gezelligheid op stal onwijs missen...Al met al hoop ik dat ik er goed aan doe...De tijd zal het leren.....

Re: Verhuizen

Spannend Nienke. Je gaat een andere tijd tegenmoet, en het nemen van beslissingen hoort bij het leven. Het klinkt mij helemaal niet zo erg in de oren als bij jou. Hoezeer ik ook tegen opsluiting in stallen ben (lees; ophokken ), vind ik kinders en manlief ook heel belangrijk. Je kan nou eenmaal niet alles, en zeker niet iedereen, blij maken in het leven.
    Je doet gewoon je best, en maakt er het beste van. Prima keus die je nu maakt! Kop op, je zal zien dat het 500% meevalt hoor.

Je paard tegenover je is ook heeeeeel erg heerlijk.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Jij kan het weten met je schatjes aan huis
    Eerlijk gezegd zal ik de gezelligheid op stal misschien nog het meeste missen... vooral Paula... Aan de overkant komen de mensen vooral voor hun paard, daar wordt niet ´gekoffieleuterd´ .. scheelt overigens ook wel weer een hoop tijd ... en thuis heb ik een senseo!!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Jij kan het weten met je schatjes aan huis
    Eerlijk gezegd zal ik de gezelligheid op stal misschien nog het meeste missen... vooral Paula... Aan de overkant komen de mensen vooral voor hun paard, daar wordt niet ´gekoffieleuterd´ .. scheelt overigens ook wel weer een hoop tijd ... en thuis heb ik een senseo!!
    .... wat dat laatste betreft: nu ik jou in persoon heb leren kennen, denk ik, wéét ik dat jij dat in je hebt om dat te kunnen veranderen! Je bent zo'n spontaan, open en leuk mens dat ik wel zie gebeuren dat jij jouw 'invloed' zult hebben op die mensen en het daardoor ook weer gezellig gaat worden. Jouw lampje schijnt wel en dat werkt aanstekelijk!

Okay, het is natuurlijk ideaal als je paarden 24/7 het hele jaar rond lekker buiten zijn. Maar de winter duurt niet zo lang en je kunt het ruimschoots compenseren door vaak even naar Bruut toe te gaan, hem van stal te halen - da's allemaal veel beter te doen als je er niet telkens een hele reis voor moet ondernemen. Ik was gisteravond even bij iemand op stal waar een paard stond waar de eigenaar eens in de drie weken even kwam kijken.. werd wel door de stalhoudr iedere dag buiten gezet, maar oh boy, wat een treurigheid dat paardje. Had een hele akelige anti-luchtzuigband om z'n nek en stond met van die brandende ogen te kijken op zo'n manier van "gaat iemand nou 's wat leuks met me doen, geef me 's wat aandacht.." Kijk, dát is veel erger dan je paard door omstandigheden een tijdje van de wei af te moeten hebben.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Dat bovenste stukje...daar ga ik van blozen ..

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Jeetje Nienke wat een gedoe, maar ik denk dat je er goed aan doet.
    Als jij door tijdgebrek wat stressiger naar Bruut moet dan is dat ook niet echt leuk toch?

Kabriche is onlangs ook verhuist en gaat ook 's nachts op stal, het is niet ideaal maar soms kan het niet anders en moeten er beslissingen genomen worden.

Ik bekijk het altijd zo:
    Aan ieder voordeel zit ook een nadeel, maar aan ieder nadeel zit ook een voordeel!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik denk dat je groot gelijk hebt Nienke! Het is voor Bruut dan wel minder prettig om 's nachts binnen te staan, maar daarvoor krijgt hij een baasje die veel meer tijd en minder stress heeft. Nu kan je straks heen wanneer het je past, zonder dat je van alles hoeft te regelen of dat je in je agenda hoeft te kijken. Die stress die het jou gaat besparen komt Bruut alleen maar te goede hoor!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Goede beslissing hoor meid!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Leuk dat je meer tijd gaat kunnen maken voor Bruut. Het zal wat aanpassen zijn,maar hij zal het zeker naar zijn zin krijgen

Als ik naar mijn paard ga ben ik ook drie uur kwijt. Het is ongeveer drie kwartier heen en weer rijden. En dan als je daar bent en hij staat in de wei verlies ik 20 minuten om hem uit de wei te halen(hij staat in de achterste wei) en dan moet je nog borstelen,opzadelen,rijden,naverzorgen,... Soms wil ik ook wel dat hij dichter bij huis stond,want ik ga nu maar drie keer per week.Ik heb altijd iemand nodig om me te voeren en mama doet dat niet graag. Maar hij staat daar zo graag. Hij gaat bijna elke dag de wei op,stal wordt daar uitgemest en ze voeren ook zelf. En hij staat met zijn maatjes op de wei. Wat wilt een paardje nog meer?

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Aspen, de reden dat het op Bruut's huidige plek zo goed is, is ook de reden dat hij nu wat verder weg staat.. Maar met een gezin en twee banen wat ook energie vraagt, ga ik nu dus toch wat meer voor mezelf kiezen dan voor Bruutje, wat uiteindelijk indirect natuurlijk hem hopelijk ook ten goede komt!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik denk, en dat wist je al , dat zowel jij en Bruut hier wel bij gaan varen. Vrees alleen dat je regelmatig de straat oversteekt op een dag, dus kijk je wel goed links en rechts he voor je gaat
    www.crystal-carving.com

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Ik denk, en dat wist je al , dat zowel jij en Bruut hier wel bij gaan varen. Vrees alleen dat je regelmatig de straat oversteekt op een dag, dus kijk je wel goed ]/images/smilies/.gif[/img]
    Whaaah, precies wat ik dacht! Daar gáát ze weer, met haar mok koffie de straat over..

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Kijk Tré wat kennen we onze Nienke weer goed. Vrees dat bij elkaar opgeteld Bruut nu Nienke nu wel zo'n vier uurtjes per dag gaat zien Zal ie errug vinden
    www.crystal-carving.com

Absoluut! Daar komt ie nooit weer overheen

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heerlijk voor je dat hij dichterbij komt te staan!! En ja, je weet het. Vash stond in de opfok ook 24/7 buiten in de zomer, nu staat hij 's nachts binnen. Van het begin af aan gaf dat geen enkel probleem. Hij heeft lekker zijn kuil in de box en peuzelt en doezelt. Geen stalgebreken. Over paarden zonder aandacht: er staat er éen in dat koppel (van 4...): die eigenaar komt eens per maand stalgeld betalen en een schilletje in de voerbak gooien (geen hele appel dus....). Merrie hinnikt altijd blij als ze haar ziet, maar is niet verdrietig of eenzaam. Ze is de baas van het span, 24 jaar oud en geniet echt van haar oude dag. Net als Ollie, die ik dagelijks alleen even wat poets. Paarden hebben elkaar nodig, ruim voldoende beweging en goed ruwvoer. En als ze binnen staan een frisse (=goed geventileerde)en schone box. Kortom een goede staleigenaar die dat allemaal lekker regelt. Da's belangrijker dan hun eigen mens. Vind ik.
    Het ene paard heeft dit nodig, een ander dat. De tidj zal het leren of Brutus het fijn vind om de hele nacht in zijn box te staan. Je kan het er dus aangenaam maken door ervoor te zorgen dat hij daar iets te doen heeft dat paarden erg fijn vinden: eten! En niemand die het van 'm af kan pakken, dus dat betekent lekker rustig eten, en niet schrokken omdat de concurrentie eraan komt !
    Ben benieuwd hoe het zal gaan, klinkt echt als een lekkere plek hoor!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten