Pagina 4 van de 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 145

Topic: Hoe was de NH dag in arnhem?

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    50
    Dagboek Berichten
    7

Re: Hoe was de NH dag in arnhem?

Ik vond het een hele geslaagde dag. jeetje wat was het druk vergeleken met vorig jaar.

Heel erg veel forum genoten gezien en te weinig tijd om met iedereen te praten.

Ik vond Chris Irwin erg verassend, heb daar toch wel een paar "maar natuurlijk" momenten gehad.
    Ook vond ik Wim erg leuk om naar te kijken. Hij is vreselijk vooruit gegaan in zijn presentatie ten opzichte van vorig jaar. Heerlijke man waar je gewoon even mee kunt gaan babbelen.

Ondanks de gemengde gevoelens vond ik toch Honza ook leuk om eens te zien, al kan ik me voorstellen dat het minder is als je hem al vaker (en in betere tijden) hebt gezien.

Ik heb wel de hele Honza demo gefilmd en hij staat al online.

Nh_dag_stal_mansour_10-9-2006_honza_blaha.Wmv.Zip by Bigupload.Com

Even 30 seconden wachten, dan de code invoeren en downloaden. Hij is 280 MB dus kan ff duren.
    Er komt nog een mooie versie van Fer aan, maar voor de mensen die het gemist hebben is dit toch leuk.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door barbie
    Ben gisteren ook geweest en heb het programma vanaf Chris gezien.
    Heb hier echt het schaamrood van op mijn kaken gekregen .
    Hoe kan een man met zoveel kennis over body taal een amazone laten rijden in stoelzit waarbij er bij elke stap met sporen in de buik van het paard geprikt werd?
    Nee,onbegrijpelijk,ook hij moet weten dat het paard een vlieg op de huid voelt en dat als er geen reactie komt op een kuit je naar een achterliggend probleem moet kijken.
    Vond het zeer storend maar gelukkig kwam Wim en Honza nog.
    Geweldig die begrijpen het.
    En kunnen het zo duidelijk verwoorden,en geweldig zoals deze dieren in de spieren lopen,zonder optoming.
    Was weer zeer leerzaam en zoals Honza ook vertelde blijf bij elke methode zeer kritisch meedenken.
    Dat was mijn eerste gedachte ook ( en nog aangevuld met heel wat strengere gedachten)... maar, later heb ik wel met Chris gesproken en begrijp dat hij wel met iets geconfronteerd werd wat hij totaal niet verwachtte. Het paard was hem gepresenteerd als zijnde heel moeilijk, bijt, schopt, bokt.. en tja, als dan het eerste wat je ziet is dat de oorzaak van al dat 'moeilijke' gedrag eigenlijk alleen maar veroorzaakt wordt door onbegrip en helaas niet goed rijden van de amazone.. wat moet je dan? Haar rijles geven tegenover een groot publiek? Haar vertellen dat ze geen ruitergevoel heeft? Dat zou al te pijnlijk zijn.. waarbij ook nog komt dat het meisje hem totaal niet verstond. Nee, aan de merrie lag net niet - dat was eigenlijk een superbraaf paard, scheef als een kromme deur.. dat los je niet op in een kleine demo - dan moet je maar proberen te roeien met de riemen die je hebt en helaas waren die riempjes in dit geval meer lucifershoutjes dan iets waarmee je het bootje kon laten varen.

Ik heb mijn mening over hem zeker bijgesteld en we hebben al een afspraak voor volgend jaar!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ja en gelukkig hoorde ik dit ook achteraf over Chris, en zo zie je maar dat je gauw een oordeel velt over wat je ziet en niet weet wat de achtergrond ervan is. Zegt dan weer niets over de kwaliteiten van de man.
    Wil hem dus nog graag een keer aan het werk zien, en dan dit keer zoals hij zijn demo bedoeld had.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Amon en Marianne; wat leuk om dit te lezen!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Dat idee had ik ook al Marianne. Ik vond de demo van Chris echt goed, die hele uitleg die hij deed was leuk om naar te luisteren en heeft bij mij deuren geopend.
    Dat meisje...zonde van haar en onze tijd denk ik maar. Ik denk dat als Chris zelf iemand had kunnen selecteren dat de demo nog 10 keer beter was geweest.
    Als je al geen engels begrijp dan snap ik niet waarom je dan meedoet met zo'n demo waarin alleen engels wordt gesproken.

Achteraf ben ik nog snel naar Chris gelopen om hem nog een vraag te stellen en ik moet zeggen dat hij echt heel erg zijn best deed om een goed antwoord te geven. Hij gaf voorbeelden en legde zoveel mogelijk uit? Heerlijke man dat hij zomaar nog tijd wilde maken en ik heb er weer wat arrows bij.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik was er ook

Op de4 foto gezet door Nicky, verder heb ik Charlotte, EbbyT (Naomi), Trea, Eveline, Marja, Elineke (zat vlak achter je bij de Yvonne-demo, had heel erg de neiging om te schreeuwen 'HEEEEEEEEEEE NAAMGENOOTJE!!!' maar toch maar niet gedaan En vast nog heel veel meer mensen. En in vogelvlucht een paar namen, met die mensen op de foto en ineens was iedereen weer verdwenen voordat ik nog wat kon vragen !
    Ik heb iig de foto nog...

Chris ben ik halverwege binnengevallen, bij mij kwam totaal niet over wát hij nou over wilde brengen. Heel jammer, want ik had er best wat van verwacht.
    De rest vond ik helemaal super, alleen viel het me wel op dat Gaston toch nog de nodige bokjes gaf?

Frances, wáárom heb ik jou niet gezien??????

Groetjessssssss Eline (met de 2 grijze truien want wat hád ik het koud....)
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik heb mijn mening over hem zeker bijgesteld en we hebben al een afspraak voor volgend jaar!
    Wanneer komt hij weer dan? Ben wel benieuwd![/quote]

Hij vertelde me dat hij volgend jaar weer zou komen om lessen te geven, mogelijk in combinatie met een volgende NH-dag.
    Daar hopen we dan maar op!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

ik had van de vrouw van chris begrepen dat hij al in het voorjaar zou komen, hij had al een paar afspraken gemaakt om bij verschillende mensen/stallen langs te komen... het zou terzijne tijd op zijn website vermeld worden..

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh Nienke, bedankt voor het filmpje van Honza, heel leuk om het volledig te hebben.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Wendytje.. ik heb een paar keer vol verbazing in jouw hemelsblauwe ogen zitten staren, al denkend.. WIE IS DAT??? Later, tijdens de roddel hoorde ik wie je was. Je bent jonger! Veel jonger dan je berichten doen vermoeden
    Haha, hoe jong denk je dat ik ben dan? Volgens mij zie ik er dan veel jonger uit dan ik ben
    Maar jij ook trouwens

Hmm,

Ik vond de demo van Chris juist erg goed. Ik vond die "get out of my face" boodschap erg duidelijk. Vond het wel verfrissend. En inderdaad, met zo'n combinatie kan je ook geen bevredigende demo geven. Hij kan dat meisje moeilijk vertellen dat alles wat ze doet zo'n beetje niet klopt, incl. tuigage! Dat zadel lag volledig bergopwaarts. Ik vond dat hij het netjes deed met wat hij had.

Vond Honza toch ook wel heel aardig hoor. Doe het hem maar eens na.

Vond de andere clinics erg tegenvallen.
    Die van Josien zou met verzameling te maken hebben. Nou, ik heb geen verzameld paard gezien. Alleen een zwaar geirriteerd paard dat amper ondertrad en constant met zijn benen achter de massa stond. Bovendien sprak ze onsamenhangend en was het geluid niet geweldig tijdens haar clinic. Ik kon het zeer moeilijk verstaan. Heb het niet afgekeken, dus wellicht is het later verbeterd.

Wim vond ik een aardige vent en ook goede ideeen, maar vond zijn demo niks. Waarom doe je wat je doet, wat is nu eigenlijk de basis van de klassieke dressuur, wat zijn de grote misvattingen en waarom is het nu juist zo goed voor je paard om dressuur te combineren met NH?? En hoe kan je zien/voelen aan een paard of hij goed loopt of niet?
    Ik vond dat hij te weinig uitleg gaf en te veel over zijn bescheidenheid en zijn lessen sprak. Vond het meer een reclame voor hem, dan voor klassieke dressuur. En dat vond ik erg jammer. Had er meer van verwacht naar aanleiding van jullie enthousiasme over hem op het forum. Deze clinic hadden nog wel 100 andere kunnen geven en dan waarschijnlijk beter.

Wat ik wel vond, is dat het heel goed georganiseerd was!! Mijn complimenten. Alles netjes op tijd. Leuke stands. Geen lange wacht rijen bij eten/drinken.
    Ja, ik ben in ieder geval weer met wat nieuwe ideeen thuis gekomen. (Die balonnen in dat parcours! Leuk bedacht zeg!!! Moet ik ook proberen!)
    <!-- w -->http://www.mariekeaker.nl<!-- w --> !

Verder over de NH-dag... de organisatie was weer helemaal geweldig!
    Ik was behoorlijk onder de indruk van die Chris Irwin, de uitleg klopte voor mijn gevoel gewoon helemaal. Natuurlijk zag iedereen wat het probleem van dat paard was, jammer dat dat meisje de boodschap absoluut niet verstaan zal hebben denk ik. al is het wel lef hebben om daar te gaan staan met je paard, ik zou het nooit durven....
    Wim had een leuke demo zo samen met maaike en elise. Die zijn trouwens echt ver al met hun paarden!
    Helaas heb ik honza dus gemist, ik ben het filmpje nu aan het downloaden.
    De workshop centered riding was erg goed, daar heb ik veel aan gehad. Zo kun je het eens voelen, niet alleen lezen in een boek, aangezien ik geen paard heb om op te rijden

Actief Forumlid sarleen's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Hoi,

Hier even een kleine reactie van mij.

Ik vond de demo's dit jaar weer heel erg goed. Vooral de demo van Wim, het meisje van blacky en sjors en Honza spraken mij heel erg aan.

Vermits ik al veel verhalen over Honza had gehoord die niet heel erg positief waren had ik mij klaargestoomd om dat eens nader te bekijken. Bleek het een mega aardige man te zijn die nogal graag mensen vast pakte . Misschien als je hem nader kent dat het minder is maar op dit moment vind ik hem echt toppie.

Dit gevoel had ik dan weer minder bij Chris erwim. Ik vond zijn demo niet zo schitterend. Kwam vooral door het meisje en er is in dit topic al meer uitleg gegeven. Dus misschien bij een volgende demo dat hij beter is. Maar op dit moment ben ik niet zo positief.

Het meisje van blacky en sjors vond ik mega. Hoe ze met die shets omging vond ik fijn om naar te kijken. Vooral de vele aanmoedigingen aan de paardjes waren leuk. Ze kwam heel spontaan en fijn over.

Ik wil ook even alle belgjes bedanken van het forum. Het was een SUPER fijne dag en het was heel gezellig om bij jullie op de bank te zitten.

En een super grote proficiat aan maaike en elize. Jullie waren schitteren in de demo van Win. Ik kijk echt naar jullie op. En de organisatie was weerom fantastisch. Kan je geen nh dag om de paar maanden plannen .

De terugweg was iets minder. We hebben een stuk file gehad. En toen we jolijn en julie (donderwolke) hadden afgezet aan de afrit hebben we met moeite onze weg terug gevonden. Resultaat 11.30 thuis . Niet echt leuk als vriendlief om 5.45 uit zijn bed moet en ik hem moet rijden naar het station.

Voor de rest een spetterende dag en aan iedereen die het waar gemaakt heeft mijn felicitaties.

xxx
    Stefanie
    Mvg Stefanie

Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Haha, hoe jong denk je dat ik ben dan? Volgens mij zie ik er dan veel jonger uit dan ik ben
    Je ziet eruit als 20, en ik had het gevoel dat je 35 was of zo

Pagina 4 van de 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten