Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 102

Topic: Barefoot London

  1. #46

    Re: Barefoot London



    Ow ja! Ben er al heel erg verliefd op.
    In het begin moest ik heel erg wennen. Voelde me erg "gedwongen" in een bepaalde positie. En mijn benen voelden achteruitgetrokken door de stand van de stijgbeugels.

    Maar ik heb de laatste 3 maanden eigenlijk alleen maar zonder zadel gereden, dus eigenlijk wel logisch dat het dan raar is om van niets (complete bewegingsvrijheid) in een dressuurzadel te gaan zitten.

    Maar ik heb er de hele week op geoefend, en vandaag een bosritje op gemaakt.
    Buitenrijden gaat er prima mee!
    Zadel zit echt lekker zacht.
    Ik had wel last van de beugelriemen (ben westernfenders gewend) maar ook dat gevoel wordt al minder.

    Amy loopt er goed onder. Haha waarschijnlijk opgelucht omdat ik niet meer zonder zadel zit te bonken

  2. #47
    HorseHarmony
    Guest

    Re: Barefoot London

    Mooi hoor! Echt een lekker zadel is het, mij bevalt hij ook erg goed. Weetje, ik heb precies dezelfde beugels. Grappig.
    Hij bevalt inderdaad buiten ook erg goed. Tis een super zadeltje!

    Maar ik vraag me wel af, trea, welk zadel bevalt jou nou het beste? Ik heb zelf geen ervaring met die 'wat duurdere' zadels, en ben wel erg benieuwd!

  3. #48

    Re: Barefoot London

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Otje

    Maar ik vraag me wel af, trea, welk zadel bevalt jou nou het beste? Ik heb zelf geen ervaring met die 'wat duurdere' zadels, en ben wel erg benieuwd!
    Mijn parelli barebackpad Daar ben ik echt zo onwijs blij mee. Geen zadel heeft dat close-feeling kunnen evenaren.
    Jammer genoeg is bareback buiten rijden met Amy niet altijd handig. Als ze lange rechte stukken voor zich ziet, kan ze enorm hard draven, en gooit dan erg hoog op. Ook moet ik wel eens afstappen voor groot verkeer. En dan moet ik een half uur naast wandelen eer ik weer een bankje vind om op te stijgen

    En verder heeft ieder zadel zijn charmes. Ik was altijd erg gecharmeerd van mijn ijslander zadel. Lekker ruim en zacht, dicht op het paard.
    Deze London is echt fijn om door te zitten, ik heb er een goede houding op
    Barefoot western was ook fijn.
    Startrekk is nog erg favoriet, maar ligt op Amy niet zo heel erg goed.
    Australian stocksaddel (ligt op zolder) heerlijk zadel. Wel een erge stoelzit en helaas nu te smal
    Equiflex zalig langeafstandzadel. Gewicht vind ik wat minder fijn. "Even" snel opzadelen doe je er niet mee.

    Dusse... sja.. barebackpad dan maar

  4. #49

    Re: Barefoot London

    Oke nu weet ik het zeker (denk ik)

    Als ik ooit een zadel koop, is het zeker weten deze. Heb 'm als testzadel aangevraagd en aan m'n bankrekening te zien moet het lukken als 'ie bevalt. Nu 't paard nog maar dat doet er niet toe.


    En even off-topic, Huh, Amy met bit in?

  5. #50
    Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    314

    Re: Barefoot London

    Yes!! london test is hier ook binnen.
    MAARRRRR.... er zitten 2 singels bij, maatje 55 cm en 65 cm.

    Beide te groot voor zowel stoffel als nono.
    Samen met mijn verzorgster wilde ik even een buitenritje maken, maar bij het opstappen zakte het zadel als een baksteen richting de grond...gr...

    Nou... morgen maar een proberen met de kleinere singelvan mijn eigen barefoot.
    Verzorgster die er wel even op zat, zei wel dat het zadel wel erug lekker zacht zat.
    Ik ben benieuwd!!!!

    Maar goed, dit test zadel heb ik aangevraag voor kleine nono, maar helaas geen passend singeltje om hem goed uit te proberen.

    (heeft er toevallig nog een maatje 35 ligen die ik even mag lenen??????? )
    Be a realist,
    Remain a dreamer

  6. #51
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Barefoot London

    Ik heb hem vandaag getest Inclusief het mooie blauwe shabrakje. Mn instructrice (KC) had hem meegenomen omdat zij hem deze week als testzadel heeft.

    Het was helaas een maat 2, had zelf liever de maat 1 getest. Het zadel oogde (hierdoor?) erg groot op shaf, groter nog dan mijn HM zadel.

    Ik heb hem maar kort getest, want ik was eigenlijk alles behalve enthousiast over deze maat 2 london...
    De beugelriemen zaten naar mijn idee te ver naar voren, dat heb je in de maat 1 waarschijnlijk minder, omdat het hele zitvlak dan verder naar voren ligt. (achterkant korter op voorboogje)

    Met lichtrijden kwam ik tegen het voorboogje aan, dat beperkt je bewegingsvrijheid nogal. Dit kon je oplossen door de beugels wat korter te doen, maar hierdoor kom je wel direct meer in een stoelzit te zitten.

    Shaf liep er ook niet echt lekker mee, hij is de barefoot gewend (cheyenne en nevada en heeft nog nooit een zadel met boom op gehad trouwens) maar was slecht voorwaarts en niet te motiveren om te gaan draven. De voorkant knelde ook wat bij zijn schouders, en door de extra dikke shabrak, was hier niet genoeg beweging mogelijk om de schouders vrijer te laten bewegen.
    Sowieso vind ik het een rare constructie dat het onderste deel van het shabrak, waar de inlages in zitten, in het midden aan elkaar zit, met bovendien een dikke naad in het midden.
    Door de extra dikke padding had ik ook het idee dat ik minder voelde van de bewegingen van de rug, minder ook dan bij mn HM, terwijl daar 4cm schuim in zit.

    Na 10 minuutjes heb ik het zadel er weer afgehaald en zijn we met de bbpad gaan rijden. Voor ons geen dressuur-barefoot dus.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #52

    Re: Barefoot London

    Dan ben ik blij dat ik de fysiopad erbij heb genomen. Heb een volle dag getwijfeld over welke pad. Maar omdat ik toch meestal tegen de 70kg aanhang toch maar de fysio.
    Die heeft dat niet, wat jij omschrijft Eveline.

  8. #53
    Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    314

    Re: Barefoot London

    Vandaag een 45 cm singel gekregen om te testen, maar deze is ook te groot.
    Het zadel ligt verder wel goed op nono.

    Zie en oordeel

    Be a realist,
    Remain a dreamer

  9. #54

    Re: Barefoot London

    Wel heel veel zadel op weinig paard. Of ligt dat aan mij?

  10. #55
    Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    314

    Re: Barefoot London

    Hahahahaha... hij valt wat groter uit dan op die kolossen van jou Trea
    Be a realist,
    Remain a dreamer

  11. #56
    Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    314

    Re: Barefoot London

    Ik ben al her en der advies aan het vragen over wat ik er nou het beste op kan leggen.
    Het zadel ligt hier wel mooi op, maar is idd aan de grote kant.
    Be a realist,
    Remain a dreamer

  12. #57
    jiske
    Guest

    Re: Barefoot London

    Ik vind het ook wel veel zadel, bovendien ligt het heel erg op de schouder. Het zou mijn keus absoluut niet zijn op dit paard.

  13. #58
    Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    314

    Re: Barefoot London

    Ik moet wel zeggen (zegt marcel net ook) dat hij te ver naar voren ligt.

    Ik zal het nog eens goed bekijken en anders toch maar op zoek naar een kleiner zadeltje.
    Be a realist,
    Remain a dreamer

  14. #59
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Barefoot London

    Nono verzuipt erin.

    Heb je weleens zo´n pannekoekzadeltje overwogen?
    Dat lijkt me nu echt iets voor kleine ponies.

  15. #60
    Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    314

    Re: Barefoot London

    Mmh.. pannekoek wel over wogen, maar daar pas ik niet in met mijn dikke kont!
    Ik ben klein (1.60 en weeg 56 kilo, maar mijn kont het het grootste lichaams deel )

    En de verzorgster die nono heeft zou graag wedstrijden willen rijden, maar dat gaat denk ik niet met een pannekoek!


    Ps... mochten er typfouten in zitten excuuusss me... heb net een fles wijn op! )
    proost
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •