Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: singels

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

singels

Ik heb sinds mei een Barefoot, waar ik erg blij mee ben, maar het is onmogelijk om een goede singel te vinden....
    De singel die ik erbij heb gekocht is een mooie, anatomisch gevormde singel met elastiek. Maar deze zweette héél erg en veroorzaakte schuurplekken.
    Vervolgens heb ik een 'standaard' neopreen singel zonder randjes geprobeerd, deze zweette ook behoorlijk. Ik heb er maar 1x mee gereden dus of ie schuurt, weet ik niet.
    Gisteren heb ik met een leren singel gereden, wegens érg veel zweet kon ik niet zien of dat aan die singel lag, maar nu heeft Ráka 2 bulten... Ookal niet goed dus.

Bij mij oude boomzadel had ik een koordsingel, deze schuurde niet, zweette niet, maar die hebben ze niet op dressuurmaat...

Hoe is jullie ervaring met singels? Zijn er ook dressuursingels die goed bevallen?

Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: singels

Ik heb een gewone neopreen dressuursingel. Heb juist geen last van zweet bij m'n paard... Had net last met koordsingels dat ze altijd schuurden...

Morrie kreeg van de anatomisch gevormde leren singel van Barefoot wondjes, ik heb nu een Tosrion zadel 9ergens ongeburikt in de schuur liggen) met een Westip singel, geheel van elastiek en dat ging prefect, je kan ze op iedere gewenste maat laten maken, ik heb hem via Buitenzinnig, weet niet of ze ze nog verkoopt nu, maar ze zal wel weten waar ze te koop zijn

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb ook een westip singel bij mijn startrekk en zelfs op mijn super ronde haf zonder schoft (die ook wondjes kreeg van veel singels) bleef mijn zadel perfect liggen zonder wondjes
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Bedankt voor de reacties, ik zal eens rondkijken naar zo'n westip singel (nooit van gehoord eigenlijk).
    Hebben jullie er foto van dat ik er een beeld bij kan krijgen?

Ik heb met de NH-dag ook al bij Buitenzinnig naar singels staan kijken, ook eentje die een beetje cottage craft leek, bedoelen jullie die?
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

ik heb geen idee wat cottage craft is... op de site van BZ staan wel foto's denk ik....

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ik heb thorrowgood singels.

Werkt super om de ST!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb ook een Westip! (staan inderdaad op de site van Buitenzinnig!) Bevalt mij ook heel best bij de ST. Trouwens bij de Torsion beviel hij ook best!

Bladwijzers

Forum Rechten