kunnen je schoonouders er toevallig geen twee meenemen?![]()
Ik ben nog echt heel heel hard aan het twijfelen!
kunnen je schoonouders er toevallig geen twee meenemen?![]()
Ik ben nog echt heel heel hard aan het twijfelen!
Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he
Of 3?Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
![]()
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Als ze dan toch daar zijn misschien 4?Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
![]()
hihi sorry.... zei al tegen mijn vriend, ik weet hoe we iets aan de kosten kunnen doen... bestel ik 2 paketten en verkoop er 1 met winst... maar nee ik mocht niet zijn ouders als pakezels gaan gebruiken... sorry
wel frusterend, ik kreeg bericht dat het pakket is verstuurd naar zijn tante.... maar zijn ouders gaan pas eind oktober naar amerika en komen pas iets van 7 november weer terug... pfff geduld is een schone zaak...
wou dat ik het geld had
een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd
Oorspronkelijk Geplaatst door maya_longlane
hahaha, dat begrijp ik wel hoor. Ik zie ze al lopen bepakt met manden vol met parelli spullen.
2 pakketten te koop op ebay
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
'Heeft u nog iets aan te geven?'Oorspronkelijk Geplaatst door skey
![]()
Heeft iemand eigenlijk al dit nieuw study pakket?
Horses and Live, It's all the same to me...
jep, ik heb het pakket!!En ik ben er erg blij mee. De opzet is anders dan b.v. het nieuwe level 1 of level 2 pakket. Je krijgt vooral eerst veel informatie over de verschillende RB en LB gradaties, hoe paarden leren, hoe je zelf een betere leider kan zijn, belangrijke drijfveren voor paarden en mensen e.d. het gaat daarbij veel dieper dan de pakketten hiervoor.
Voor mij was dit de juiste info op de juiste tijd![]()
Dan de prangende vraag die op ieders lippen ligt....
Was het zijn geld waard?
Horses and Live, It's all the same to me...
Ben ik ook benieuwd naar!
Ik heb het pakket ook en heb nu bijna alles gezien. Het pakket is inderdaad geen stap voor stap leerproces, je moet toch al wel enige kennis hebben van level 1, maar het is een rijke verdieping. De bedoeling is eigenlijk om je paard beter te leren lezen en dan daarop te handelen, of zoals Pat het zelf zegt: 'techniques are nothing if you can't read the horse'.
Er zijn 2 pakjes DVD's, één die bijna uitsluitend over psychologie gaat (6 DVD's met oa : horseanality, prey/predator psychologie, hoe paarden leren, leiderschap en hoe je een goede leider bent voor een paard (dus hoe kunnen we zelf met onze roofdiergevoelens omgaan om zo een betere leider te worden) , lezen van paarden, verder uitdiepen LB en RB (zééééér interessant), dan nog een hele DVD trailerloaden, waar het plezier en het nut eigenlijk zit in het lezen van het paard en daarop je houding aanpassen en dan een tweede DVD pakketje van 4 DVD's waar meer nadruk ligt op oplossingen bij problemen (topics: doesn't use his energy, exuberance versus fear, friendly game issue, stops or breaks gait on circle en hoe je dat dan kan oplossen door niet naar een hoge fase te gaan, not much playdrive, sets ears back, bored/uninterested horse; bij deze DVD sloeg ik bij momenten bijna achterover van bewondering/verbazing over de oplossing, geweldig!!) en meer diepgang in de spelletjes (3 DVD's, nog niet allemaal gezien). Er zit ook een puzzelboekje bij waarbij je verschillende combinaties kan maken tussen zone, object en game en die kan je dan zowel OL, liberty, freestyle als finesse doen. Leuk om meer variatie in je spelletjes te steken zodat paardlief ons leuker gaat vinden en ik kom dan ineens uit op problemen waarvan ik niet eens wist dat die er waren omdat ik (net als velen) gewoon doe wat ik altijd deed, en dus netjes in mijn eigen comfortzone bleef, errug verrijkend om ineens wat anders te gaan doen...
Voor mij zijn er een hoop dingen die ik ooit al wel ergens ben tegengekomen (theorieboekjes bij oude levels 1 en 2, pocket guides, het grotere theorieboek bevatten schatten aan informatie ie je niet van bij de eerste keer assimileert, maar op de een of andere manier komt het er niet van om die steeds weer te herlezen), maar nooit echt geïntegreerd heb. Voor mij zijn er echter ook een hoop nieuwe dingen. Vooral de fijnere onderverdeling van LB/RB is erg goed.
Ik heb er nu al een hoop nieuwe arrows bij en heb het gevoel dat ik mijn paard nu echt kan (leren) inschatten/lezen. Wat mij betreft: veel en goed beeldmateriaal. Ik ga de DVD's zeker nog een aantal keren bekijken om het heel goed in mijn hoofd te prenten maar ben nu al nog veel meer enthousiast over het hele parelli systeem dan ik al was. Dus: voor mij is het wel zijn geld waard.
Hartstikke bedankt voor je feedback. Klinkt eigenlijk wel best goed!
Bedankt voor je uitgebreide verhaal etoucha!
Klinkt wel erg interessant allemaal.
Ik zit alleen nog tegen de prijs aan te hikken...
Bladwijzers