Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Toch Cushing?(toch weer vit.E tekort)

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Toch Cushing?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    he leuk, zo'n berichtje is lekker opbeurend in elk geval, ariane....
    Nou sorry hoor
    Ik vind dat je je altijd maar moet voorbereiden op het ergste, als het dan toch beter blijkt mee te vallen is dat een reuze opluchting..maar als je zit te hopen en jezelf maar zit te overtuigen dat het wel allemaal goedkomt en het komt niet meer goed...

Dit was nu eenmaal het verhaal van mijn verzorgpony, en ik heb me ook altijd voorbereid op het ergste, dat is idd gebeurt, had er heel veel verdriet van maar heb me er echt op voorbereid omdat ik wist dat er niet veel kans meer overbleef..
    En al wat ik in bovenstand berichte opnoem zijn nu eenmaal harde feiten, je moet niet denken dat ik Mirel wil ontmoedigen of haar wil duidelijk maken dat er niks meer te doen valt want dat is helemaal niet zo.

Ik wens Mirel natuurlijk heel veel sterkte en geluk!!

Het zou fantastisch zijn als je paardje dr boven opkomt...

En ik hoop dat het niet hetzelfde geval moet zijn als bij Gini hierboven
    Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Wacht even af wat het bloedonderzoek zegt. Als het Cushing is, wat altijd kan want niet alle symptomen zijn (al) bij alle patienten even duidelijk aanwezig, dan kan het goed behandelt worden. Het is een levenslange behandeling, vraagt veel van de eigenaar, maar het kan. Er is en zal altijd blijven, het gevaar voor complicaties zoals hoefbevangenheid. Een goede communicatie met DA en (goede!) bekapper is dan ook cruciaal.
    Veel succes allebei!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Is er overigens al uitslag? Ben wel benieuwd!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Is er overigens al uitslag? Ben wel benieuwd!
    Ik heb twee deeluitslagen binnen en wacht nog op de uiteindelijke uitslag.
    Alle organen functioneren in ieder geval perfect, en er is verder niets wat er op wijst dat hij echt een ziekte heeft.

Ondanks dat hij extra vitamine E door zijn voer krijgt komt hij dit toch weer te kort.
    Hier komt dus ook het vachtprobleem waarschijnlijk vandaan.
    Hij zal waarschijnlijk op een aangepast rantsoen moeten, maar verder weet ik nog niets.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Het fijne kan ik me even niet herinneren, maar er is bekend dat vitamine E een wisselwerking heeft met selenium.
    *edit*
    Even nagezocht, maar een te laag selenium zorgt ervoor dat het paard meer vitamine E moet hebben. Nou weet ik toevallig (omdat ook wij last hebben met de koeien ), dat selenium niet overal in voldoende mate in het voer zit. Misschien is het de moeite waard om hier eens naar te laten kijken.

Sterkte met afwachten in ieder geval!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Het fijne kan ik me even niet herinneren, maar er is bekend dat vitamine E een wisselwerking heeft met selenium.
    *edit*
    Even nagezocht, maar een te laag selenium zorgt ervoor dat het paard meer vitamine E moet hebben. Nou weet ik toevallig (omdat ook wij last hebben met de koeien ), dat selenium niet overal in voldoende mate in het voer zit. Misschien is het de moeite waard om hier eens naar te laten kijken.

Sterkte met afwachten in ieder geval!
    Dit is afgelopen voorjaar ook uit de test gekomen en sindsdien krijgt hij vit.E en selenium extra door zijn voer.
    Toch blijkt uit deze test dat hij nog steeds/weer vit.E-selenium te kort komt.
    Hij krijgt al een zwaardere dosis dan aanbevolen omdat hij niet voldoende had.
    Ze gaan nu aan de hand van de uitslagen een suplement samenstellen dat wel geschikt is voor hem en over een aantal weken gaan ze nog een keer een onderzoek doen om te zien hoe het dan gaat.

Re: Toch Cushing?(toch weer vit.E tekort)

Op de een of andere manier klinkt dit me een beetje in de oren als symptoombestrijding... ik zou graag in jouw plaats willen weten waar die enorme behoefte aan vitamine E vandaan komt of niet?

Re: Toch Cushing?(toch weer vit.E tekort)

Klopt helemaal en dat gaan we nu dus ook uitzoeken, zijn organen funcioneren in ieder geval goed dus dat kan het volgens mij niet zijn.
    Mischien heeft hij wel een allergie voor iets waar door zijn lichaam zo reageerd.
    De rest van het jaar heeft hij nergens last van terwijl hij wel het hele jaar door hetzelfde geweid en gevoerd word, het is dus alleen in de verharings periode.
    Deze periode krijgt hij dus al extra suplement om het tekort aan te vullen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten