Het zijn er wel heel erg veel, voornamelijk kleine en grote rozetten..
Waar heb ik het over?? JKK..!!
Nou zit ik er aan te denken om een ragfork te kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee tegenover ouderwets uitsteken met een schep?
Het zijn er wel heel erg veel, voornamelijk kleine en grote rozetten..
Waar heb ik het over?? JKK..!!
Nou zit ik er aan te denken om een ragfork te kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee tegenover ouderwets uitsteken met een schep?
Be a realist,
Remain a dreamer
Ik vind de ragfork erg handig. We zitten hier op de zware kleigrond en dan is het veel lichter werken met de ragfork. Ik gebruik hem ook in de tuin voor ander onkruid.
Helaas is mijn JKK nog lang niet verdwenen maar dat komt omdat mijn fijne buren vorig jaar weigerde om JKK in hun weiland weg te halen en die zaadjes zijn natuurlijk allemaal mijn kant opgevlogen. Ze lieten gewoon hun paarden in een kaal weiland vol met JKK lopen. Ze werden wel bijgevoerd met heerlijk beschimmelde kuil. Gelukkig heb ik nu nieuwe buren die al het onkruid op dat stuk weggehaald hebben.
Kan je dat niet kappot spuiten?
Ik gebruik ook de ragfork. En ben er blij mee!
Steken met een schep is veel zwaarder werk en je houd een gat over (lees: een beschadiging in de grond, waar jkk weer erg van houdt)
Bovendien is ie ook erg handig voor de hele kleine jkk plantjes waar nog maar 1 of 2 blaadjes aan zitten. Die ga je niet te lijf met een schep, en uittrekken gaat ook niet omdat je ze kapottrekt.
Gebruik 'm voor vanalles en nog wat.
Jawel, met veel en zwaar gif. Nadeel is dat je daarna de dode planten alsnog moet uittrekken omdat ze gedroogd en dood nog veel schadelijker zijn.Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
En je wei is voor 2 weken niet toegankelijk voor paarden door het gif. Niet echt fijn.
Het kan ook met strooizout? Da's in ieder geval voor de paarden niet zo giftig (toch?)Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Groeten,
Dorien
-->http://www.antichip.nl/ <--
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Zout lijkt me voor paarden ook niet echt gezocht.
Misschien dat ze het zelf vermijden, maar als je all plantjes uit zou roeien met zout, heb je toch op veel plekken zout liggen.
Be a realist,
Remain a dreamer
Blijft toch het feit dat je ze alsnog moet verwijderen. Ik zie het nut van al dat extra werk gewoon niet.Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
![]()
Wij hebben ook ooit in de berm JKK's tegengekomen,gewoon plant met wortel en al uit getrokken
Jaja.. dat gaat wel als het er een paar zijn. Als je een dag lang moet trekken met de handen, zijn je handen en je rug kapot. Bovendien moeten de stengels redelijke dikte hebben (en dat wil zeggen dat het meerjarige planten zijn, die al voor miljoenen nakomelingen hebben gezorgd). Jonge plantjes trek je op deze manier stuk, met alle gevolgen van dienOorspronkelijk Geplaatst door blue_star
Bladwijzers