Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Waldjo koppelt circlegame aan achterwaarts gaan...

pasterza
    Guest

Waldjo koppelt circlegame aan achterwaarts gaan...

Uhh vage beschrijving maar goed

Nu ein-de-lijk na 1,5 jaar valt het kwartje van het weg senden bij de circlegame, bij mij dus En nu ik 'em eindeljk vat, blijkt toch dat 't wel errug simpel was. Hij reageert meteen op de 1e fase. De sidewaysgame sla ik nog ff over en de sqeeze vatte we nu beiden ook. Alleen met jojo heb ik nu een probleem.. Eerst ging ie best goed maar sinds ik die circlegame snap, gaat de jojo niet meer. Als ik 'em achterwaarts laat gaan, naja een poging, denkt ie dat ie weer een rondje moet lopen. Wss omdat ik hem bij de circlegame eerst ff achterwaarts vraag en dan weg send. Dus als ik 'em nu alleen achterwaarts wil vragen, loopt ie meteen zn rondjes. Hij is meteen weg Hij koppelt de games dus aan mekaar lijkt 't wel. Is tot nu toe ook het enige waar ie met fase 1 al op reageert. Terwijl ie eerder niet bij je weg te slaan was, heeft maanden geduurd eer ik 'em weg kon senden. Dus tja uhhhhm en nu?

Dat we zooo ontieglijk langzaam door level 1 gaan heeft trouwens redenen hoor, had het liever anders gezien

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: Waldjo koppelt circlegame aan achterwaarts gaan...

Leuk dat het kwartje gevallen is! Misschien lijkt je send teveel op je fase 1 van de YoYo? Als dat niet zo is, dan zou ik gewoon een send doen zonder je paard eerst naar achteren te sturen. Gewoon even uit je ruimte porcupinen/driven maar geen Yoyo gebruiken. En dan senden...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

pasterza
    Guest

Ga ik proberen
    Maar hoe krijg ik hem zover dat als ik ga jojo'n , hij niet denkt (en gáát) dat hij weer zn rondje moet lopen. Want hij gaat nu dus niet meer naar achteren, maar opzij en loopt twee rondjes om me heen, om vervolgens heel vrolijk een knuf te halen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Als je heen yoyo wilt doen en hij gaat dan opzij of een rondje lopen, haal hem dan direct terug en zet hem weer in de uitgangspositie (recht voor je met z'n neus naar je toe), en vraag het dan opnieuw. Doe dit net zo lang tot hij een stapje achterwaarts doet en daar dan kan blijven staan. En dan breidt je dit uit tot hij helemaal tot het einde van je leadrope kan gaan.

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Nog 'n aanvulling:
    Waldjo zou eigenlijk moeten wachten tot jij aangeeft wat hij moet doen aan het einde van een paar stappen achterwaarts (wordt 't een jojo of een cirkel?). Dat hij zelf alvast invult wat het wordt is een (klein) relatieprobleem. Het kan gebrek aan respect zijn, of onzekerheid. In beide gevallen kun je 'set yourself up for succes' doen door 'm achterwaarts te sturen in een smalle ruimte. Zet bijvoorbeeld een hindernis parallel aan de bakrand of span 2 touwen langs elkaar. Dan ga je je jojo weer even oppoetsen. Vanuit een smalle doorgang kan hij niet gaan cirkelen en zal hij moeten wachten tot je 'm weer terughaalt. Besteed duidelijk aandacht aan het stilstaan en rust geven aan het einde van de jo-achteruit. Als de jojo weer goed gaat oin de smalle ruimte haal je 1 'wand' weg en ga je verder. als hij dan nog de jojo goed doet ga je weer in de open ruimte jojo'en. als je het stilstaan na jo-achteruit goed hebt ingevoerd zal hij ook netjes blijven staan bij na de jo-achteruit in de vrije ruimte. Vanaf dat punt kun je 'm weer gaan senden.
    Als hij zelf ging lopen uit gebrek aan respect wordt dat op deze manier waarschijnlijk beter omdat je hem geen kans meer geeft alvast zelf weg te lopen. 't Is maar een heel klein puntje, dus waarschijnlijk legt hij zich neer bij het feit dat je 'm tuk hebt. Als hij daarentegen onzeker was los je dat hiermee waarschijnlijk ook op, omdat hij steun krijgt van de bakrand en de andere 'wand' en het nog duidelijker voor hem wordt wat hij moet doen.
    Succes.

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Met Pjelk heb ik hetzelfde probleem ook soms. Als ik de yoyo doe assumed ie vast dat er daarna wel een circling game zal komen en gaat hij niet recht achterwaarts maar met zijn hoofd vast in de richting waar hij denkt straks heen te gaan. Ik kan dit bij hem corrigeren door danwel zijn hoofd weer naar me toe te vragen danwel zijn achterhand weg te driven. In ieder geval zorg ik er zo voor dat hij weer in de uitgangspositie komt te staan.
    Daarnaast kan je je nu bijvoorbeeld eerst veel toeleggen op de yoyo en die niet (vaak) meer in combinatie met de circling game doen. Een klein stukje achterwaarts porcupinen of wegdriven is dan inderdaa ook een goed idee (had ik zelf nog niet eens aan gedacht).
    Wel heel goed dat de circling game nu lukt trouwens!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hier precies hetzelfde. Vooral @liberty gebeurt het me regelmatig. Of ik ga terug online en maak daarin duidelijk het verschil tussen yoyo en circling. Of ik ga door @liberty, maar na elke pas achterwaarts geef ik hem even rust, dan weer een pas tot hij op de afstand staat die ik wil en dan vraag ik hem weer naar me toe.
    Meestal valt dan het kwartje wel weer.
    www.crystal-carving.com

pasterza
    Guest

Bedankt voor jullie adviezen, hier heb ik ontzettend veel aan. Inmiddels gaat het al iets beter

Bladwijzers

Forum Rechten