Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 36

Topic: "Horses can read people like a book." **UPDATE**

  1. #16
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Re: "Horses can read people like a book."

    Leuk dat het zo goed gaat!

    Toch nog ff reactie hierop:
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    @jolijn: ik ben er eigenlijk heel zeker van dat mijn lichaamstaal duidelijk genoeg is, want Napoleon reageert er perfect op. ik denk gewoon dat het niet duidelijk genoeg was voor Pipa. Maar ik zie dat dit al begint te verbeteren!
    Het is niet omdat hij wel bij Napoleon gaat dat het toch goed genoeg is. Bij Bailey moest ik altijd overduidelijk zijn of er gebeurde niets... Net zoals iemand mij 'Jolien' noemt, dan kijk ik ook niet op
    Bij Gipsy moet ik niet echt duidelijk zijn, die weet het ook op voorhand wat ik bedoel. Ik heb het nu gemakkelijk maar mijn vader met Bailey moest zich toch aanpassen.
    Misschien was het gewoon nog niet goed genoeg voor Pipa

  2. #17
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: "Horses can read people like a book."

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door horsefreakje
    ik denk gewoon dat het niet duidelijk genoeg was voor Pipa.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jolijn98
    Misschien was het gewoon nog niet goed genoeg voor Pipa
    Net wat ik dus zei

    Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #18
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Re: "Horses can read people like a book."

    Idd Daarom zette ik het in verleden tijd Ik ben benieuwd naar je filmpje

  4. #19
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: "Horses can read people like a book."

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Ik ben benieuwd naar je filmpje
    Ik ook!

    (brrr heb nu al plankenkoorts )
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  5. #20
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: "Horses can read people like a book."

    Hier zou ik toch nog héél graag een antwoord op krijgen Marja!
    of iemand anders...

    Groetjes
    Ariane

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door horsefreakje
    Wat ik wel niet goed begrijp is dat ik het mag toelaten dat ze bv. achteruit gaat zonder dat ik al een fysiek teken heb gegeven..Ze is al zo gevoelig...wordt ze dan niet helemaal overgevoelig? En je zei toch dat ik eerst een fysiek teken moet geven alvorens het plaatje te sturen?
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  6. #21

    Re: "Horses can read people like a book."

    je kan toch een héél subtiel teken geven, ik steek inmiddels mijn arm niet meer uit bij yoyo en beweeg alleen 1 vingertje een heel klein beetje in de richting van zijn neus...... dan staat ie echt te kijken en te vragen: mag ik al????? beweeg ik mijn vinger, dan mag ie (in koudbloedtempo hoor, hij vliegt niet achteruit ofzo)

  7. #22
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: "Horses can read people like a book."

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    Hier zou ik toch nog héél graag een antwoord op krijgen Marja!
    of iemand anders...

    Groetjes
    Ariane

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door horsefreakje
    Wat ik wel niet goed begrijp is dat ik het mag toelaten dat ze bv. achteruit gaat zonder dat ik al een fysiek teken heb gegeven..Ze is al zo gevoelig...wordt ze dan niet helemaal overgevoelig? En je zei toch dat ik eerst een fysiek teken moet geven alvorens het plaatje te sturen?
    Jaja, geduld, ik zit wel vaak maar toch niet de héle dag achter m'n computer.

    Ik was idd niet zo heel duidelijk. Wat ik eigenlijk wilde zeggen: als ze al achteruit gaat zonder dat jij een fysiek teken hebt gegeven, maar wel mogelijk al een plaatje, ga haar daar dan niet voor bestraffen. Dus haal haar niet fel terug, doe niet boos. Dan zou ze het gevoel krijgen dat ze iets fout doet, en dat wil je niet. Vraag haar gewoon rustig terug en afhankelijk van de situatie kun je het volgende doen:

    Vertrok ze al omdat jij wat met je touw stond te rommelen, rommel dan nog wat door en vraag haar daarbij stil te staan. Dit is dan een vorm van de friendly game, want je wilt niet dat je paard op je reageert als je je touw aan het organiseren bent.
    Vertrok ze omdat jij al een plaatje had gestuurd, dan deed ze in feite al wat jij vroeg en was ze dus eigenlijk heel braaf. Probeer dan nu heel goed te letten op de plaatjes die jij stuurt en stuur er dus geen als je nog geen fase 1 hebt gegeven. Als het niet lukt om de plaatjes onder controle te krijgen, ga dan even iets heel anders doen. Loop even een stukje, doe een andere game, wat je maar kunt bedenken. Probeer het dan daarna nog een keer.

    Wat je paard zo te horen wel nodig heeft, is veeeeel meer friendly game en dan vooral met het touw en de stick. Zodat je die gewoon naast haar kan bewegen met jouw life down, zonder dat ze daarop reageert. Ik heb wel bij meer paarden gemerkt dat ze in het begin het verschil tussen life up en life down niet zien/snappen, of er in elk geval niet op reageren. Mijn theorie hierover is dat de meeste mensen zich helemaal niet bewust zijn van hun life up of down, en dat de paarden daardoor geleerd hebben dat life up of down bij mensen dus kennelijk niks betekent. Ze negeren het dus maar. Maar ze nemen het wel waar! Nu moet jij dus zorgen dat je paard leert dat life up en down wel degelijk iets betekent als jij het doet. En daarnaast wil je haar leren dat jouw spullen niet eng zijn, dus lekker veel friendlyen ermee. Wat je bv. kunt doen is voor haar uit lopen en zachtjes met je stick en string voor je zwaaien en zachtjes op de grond slaan ermee. Kijk wat ze kan hebben zonder te schrikken/niet meer te willen volgen, en bouw dit langzaam op totdat je hard met de cs en ss op de grond kan slaan terwijl jij loopt en zij jou volgt. Als ze ongerust wordt, maak je bewegingen dan zachter/kleiner, maar hou het ritme erin. Doe dit ook in stilstand, zwiep over haar heen, draai je cs en ss rond als een helicopter (voorzichtig in het begin!), kijk wat je nog meer kunt bedenken en blijf hierbij goed letten op jouw life down.

    Zo, weer een heel verhaal.
    Wat duidelijker zo?

  8. #23
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: "Horses can read people like a book."

    Bedankt Marja! duidelijk zo

    Ik zou heel graag de filmpjes aan jullie laten zien, maar als ik ze via zippyvideos upload doen ze het niet!?

    HELLUP!! S.O.S.!

    Wil iemand me helpen of hebben jullie soms andere sites waar de filmpjes het WEL doen?

    Als ik ze bekijk dan doen ze het wel maar de URL gaat niet
    Hij laadt niet of niks

    Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  9. #24
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: "Horses can read people like a book."

    Probeer eht eens hier:

    http://video.google.nl/

  10. #25
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: "Horses can read people like a book."

    en dan eindelijk de FILMPJES!!
    Het zijn allemaal erg korte filmpjes, van één game..je ziet wel
    (als de filmpjes het niet doen dan moet je de pagina eens vernieuwen, dan lukt het normaal wel)

    Friendly game: Zo krijgen jullie een beetje een beeld van hoe LB en rustig en lui ze gisteren wel was. ('t was gisteren erg warm trouwens, dus niet dat ze erg actief was )

    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

    Porcupine game:reageert ze normaal gezien erg goed op (fase 1) maar het was zo verschrikkelijk warm, dutten is toch veel leuker?

    Porcupine:
    op de borst:http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    in zone 2:http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    in zone 4:http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

    Driving game:Ik vraag niet teveel van haar, je zal wel zien, twee stapjes vind ik op dit moment al genoeg..

    Driving game achteruit:http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    Driving game zone 2 en 4:[URL] [URL]

    Yo-Yo game:Ik weet het, ik haal haar hier iets te vlug naar binnen,normaal laat ik haar iets langer staan..das van de plankenkoorts

    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

    JAAAAA PIPA IS LB!!!
    (of was ze dat al? )

    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

    Filmpje van Short range circling game komt er ook nog aan!

    Dus eigenlijk was ze best ontspannen woensdag!
    Ik moet er wel bijzeggen dat ze in de piste altijd meer RB is -dan staat ze nl. verderweg van haar kudde)
    dan lukt het ook wel hoor alleen duurt het iets langer voor ik ze LB krijg.

    zo, als jullie comentaar hebben! comentaar er maar op los!!

    Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  11. #26
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: "Horses can read people like a book." **UPDATE

    Ik kan sommige filmkes niet bekijken, dan zegt hij dat ik toestemming moet vragen aan de auteur ofzoiets. Maar de filmkes die ik wel kon bekijken,vond ik leuk om naar te kijken. Doe zo verder zou ik zeggen

  12. #27
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: "Horses can read people like a book." **UPDATE

    Helaas kon ik het eerste filmpje niet zien, de rest allemaal wel. Ziet er wel goed uit hoor! Heel relaxed allemaal.

    Ik heb nog wel een paar tips voor je:

    Met de porcupine komt Pipa telkens los van je hand. Probeer contact te houden in de beweging, en te aaien als ze moet stoppen (rub to a stop). Je wilt tenslotte niet dat ze wegloopt voor je aanraking.

    Met de yoyo game zag ik dat je zelf een stapje achteruit deed om te beginnen. Probeer om als je aan een game gaat beginnen, zoveel mogelijk zelf op je plaats te blijven staan en je paard zo te arrangeren dat hij goed staat om te beginnen. In dit geval had je Pipa bv. door middel van porcupine op de neus een stapje naar achteren kunnen laten zetten.

    Verder vind ik het er goed uitzien hoor! En ik denk dat je best meer van Pipa kunt gaan vragen, want ze begrijpt prima wat je bedoelt en wijkt vrij makkelijk. Dus op naar die volledige cirkel om de voor/achterhand!

  13. #28
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: "Horses can read people like a book." **UPDATE

    Thanks Marja

    Ik weet dat ze wegloopt van me, heb dat ook al eens gezien op een DVD van Parelli L2 geloof ik, ze loopt echt weg hé i.p. dat ze bij me blijft.
    Zoals je zegt, contact houden in de beweging..toen ik net begon met porcupine en driving liep ze ook heel erg weg en ik holde maar achter haar aan..maar hoe moet ik dat nu aanpakken?
    Telkens als ze wegloopt haar terug binnen halen? (heb ik al geprobeert en ging precies niet goed )

    Toen ik de filmpjes bekeek zag ik idd dat ik achteruit ging bij Yo-Yo, dat is uit gemakzucht vrees ik
    I.v.m. die porcupine op de neus: Op de borst reageert ze goed maar op de neus gaat totaal niet dan begint ze te zwaaien en smijt ze constant haar hoofd in de lucht, omdat ze dan zo denkt te kunnen ontsnappen, en jammergenoeg lukt dat haar wel want ik kan haar nooit houden, ze houdt haar hoofd dan zodanig hoog
    Maar zal wel es kijken om daar ook een filmpje van te maken, als je niet begrijpt wat ik bedoel..

    Voor de rest bedankt dat jullie de moeite namen om eens te kijken
    ik voel dat het al begint te lukken hoor nu met haar, ik merk dat ze af en toe wel eens een vraag stelt, en zoo veel geeuwen en smekken wat ze vroeger nooit deed!!

    Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  14. #29
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: "Horses can read people like a book." **UPDATE

    Oké, effe snel, ik moet zo naar school:

    Probeer met de porcupine haar beweging te volgen en contact te houden, ook als je voelt dat ze je eigenlijk ontwijkt. Probeer dan te aaien en hou dit aaien ook even vol als ze dan eindelijk stil staat. Doe sowieso veel friendly op de plaatsen waar je porcupine doet, zowel voor als na de porcupine game alswel als tussen andere games door.

    En nog een andere tip: probeer een duidelijke lifeup en life down te krijgen. Ik zag op deze filmpjes nauwelijks verschil in jouw lichaamstaal (energieniveau) wanneer je friendy deed, of wanneer je Pipa wilde laten wijken.

    Hoop dat ik zo duidelijk ben; anders leg ik het later nog wel beter uit!

  15. #30
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: "Horses can read people like a book." **UPDATE

    Ja hoor ik begrijp het!
    Heb vandaag extra op m'n life ups en downs gelet en ze waren toch een heel stuk beter denkik..

    Ze was iig super de puper vandaag!
    short range circling game ging ook helemaal goed!!

    Hihi en achteraf kwam Nappe (tevens ook de LEIDER) bij ons staan en ik liep weg en Pipa ging me gewoon achterna! jahaaaa

    (sorry! )



    Groetjes
    Ariane!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •