Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Makkelijker met hand

Makkelijker met hand

Ik ben een paar dagen geleden eindelijk met mijn leven 1 begonnen. En, ik heb meteen al een vraagje

Bij de porcupine game (die al op fase 1 gaat in alle 3 de zones ) reageert en leert Lester veel makkelijker als ik het met mijn vingertoppen doe, dan met de stick. Hij vind het maar een raar ding, zelfs na een hoop friendly-en (waar hij wel gewoon rustig en ontspannen blijft staan). Hij wijkt dan ook wel, voor de druk van de stick, maar lang niet zo goed als met de hand. Met de stick moet ik vaak nog een fase 3 of 4 uitoefenen, terwijl ik weet dat dat dus niet nodig is..

Waarom zou dat komen, en wat kan ik er aan doen? Is het erg om meer je handen te gebruiken dan je stick, zeker bij het aanleren van een game?

Bedankt voor het lezen, en ik hoop dat iemand me ermee kan helpen ofzo

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Makkelijker met hand

In Parelli zeggen ze net dat, hoe meer je je handen gebruikt hoe beter..daardoor wordt de communicatie nog beter en fijner..als ik het goed verstaan heb op de DVD's toch
    Als je een game aanleert zeggen ze dat je het altijd eerst met de stick 'moet' doen omdat dat mss makkelijker is en daarna met de hand..ik doe porcupine altijd met de hand, want met de stick schiet ik altijd uit

Waar je wel voor moet opletten: de stick moet hij ook heel gewoon vinden hoor! Als je hem gaat halen in de weide enzo altijd je stick meeslepen, je paard moet leren dat het eigenlijk gewoon een stuk is van jezelf (een verlengde van je arm dus)
    Op het begin had ik niet echt veel Friendly gedaan met Pipa maar ze vond het wel oké dacht ik..nu ben ik bij de circling game belandt en opeens vind ze de stick heel erg eng Zodra ik hem ophef denkt ze dat ze weg moet van mij...dat probeer ik nu goed te maken en ik heb nu al uren alleen maar Friendly gedaan en eindelijk zie ik wat meer verbetering...ik heb de grote fout gemaakt om mijn eerste game helemaal te verwaarlozen..en hier zit ik er nu mee..Dus doe zoveel Friendly tot je arm er bijna afvalt, als jij denkt dat het wel genoeg is mag het altijd wel een beetje meer (zo heb ik dat toch ervaren) Nu ik weet niet hoe Lester precies is, maar als ik zo lees wat je schrijft: ". Hij vind het maar een raar ding, zelfs na een hoop friendly-en " is hij nogal skeptisch over dat 'rare ding'..precies zoals Pipa dus..
    Ik heb nu van de week elke dag meer dan een uur friendly staan doen en nog vindt ze het maar zozo...mijn kaken zijn stijf van het glimlachen en m'n arm van het wrijven...maar ik doe voort tot ze helemaal relaxed met de stick.
    En nog een tip: nooit gefrustreerd raken!!!!

Hopelijk ben je wat met deze uitleg

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Bedankt Horsefreakje! Je hebt inderdaad wel gelijk dat hij er op een gegeven moment wel aan zal moeten wennen.. Vandaag dus weer een hoop gefriendly-ed met het (nep)stickje, en het gaat al een stuk beter. Porcupine achteruit met de stick gaat nu goed, maar zone 4 en 2 nog niet, dan maakt hij meer een volte dan dat hij echt direct opzij gaat voor de stick, zegmaar.

Maar had al een aantal goeie tips gelezen op het forum, en ben allang blij dat hij de 1e 5 games op mijn handen al zo goed snapt

Aangemeld
    Apr 2006

Da 's goed dan!
    Als je bv. porcupine doet met z'n achterhand (in zone 4) en hij draait eigenlijk meer een volte dan mag je hem wel wat bijsturen met behulp van je leadrope hoor. Dus terwijl je porcupine doet zijn hoofd wat naar jou toe 'trekken'
    Dan is het voor hem makkelijker om rond z'n voorbenen te draaien en minder verleidelijk om voltes te gaan draaien....

iig, succes!
    en ik vrees dat je mij nog zult gaan voorbijsteken ook

Maarre...don't forget: Take the times it takes!!

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Idd veel friendly doen.
    Bij mij viel het kwartje pas toen de yoyo goed bevestigd was en ik die gebruikte om tijdens porcupine het voorwaartse eruit te krijgen. Vervolgens bij de kleinste poging zonder voorwaarts te gaan belonen en van daaruit opbouwen.

Aangemeld
    Apr 2006

Bij mij viel de euro dat ik te weinig friendly gedaan had toen Pipa tijdens de Yoyo gewoon nog verder achteruit ging terwijl ik eigenlijk al had gereleased
    Soms merk je het aan de kleinste dingetjes..Pipa is nu eenmaal erg skeptisch en onzeker..ze wil wel een leider en geleid worden , maar niet zomaar de eerste de beste hoor!

Groetjes!
    Groetjes
    Ariane xxx

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Ook ik gebruik alleen mijn handen want ook ik glij uit met die stick. Plus dat ik dan niet het gevoel heb welke druk ik nu eigenlijk gebruik, dat voel je véél minder door dat harde "stokje". Heb het in het begin geprobeerd maar al snel daarmee gestopt.
    Succes!

Marjan
    leven is meervoud van lef

Bladwijzers

Forum Rechten