Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 83

Topic: Zand schuurt de maag...

Re: Zand schuurt de maag...

Moet wel zeggen dat ons kuil wel goed is, op de bodem van de voerbakken vind ik vrijwel geen zand eigenlijk.
    Kuil is vochtig dus daar blijft het zand gewoon in hangen..en zal er niet zo gauw uitvallen als in droog hooi.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

De eerste paraffine olie zit erin. Vanavond nog een mestmonster van Lodash genomen (net na de paraffine) en weer een forse eetlepel zand. Soort nulmeting.

Oja, de dierenarts dacht zeker dat dit DE reden kon zijn dat hij dun bleef, zekers omdat zijn bloed verder prima was.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Moet wel zeggen dat ons kuil wel goed is, op de bodem van de voerbakken vind ik vrijwel geen zand eigenlijk.
    Kuil is vochtig dus daar blijft het zand gewoon in hangen..en zal er niet zo gauw uitvallen als in droog hooi.
    Dat scheelt inderdaad wel ja, dat geloof ik. Alhoewel onze kuil bijna hooi is.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Karianne, hoe lang heb je dat drolletje laten weken( één zo'n drolletje uit de "framboos"?)? Een dag? Ga het toch ook maar even checken nu....

Wat ik doe: zo'n rectaal exploreerhandschoen pakken, dan de bovenste aantal mestballen pakken (die ZEKER nog niet met de bodem (=zanderig) in contact zijn gekomen).

Die doe ik thuis in het teiltje van de foto's, best veel water erbij, met huishoudhandschoen mestballen verpulveren. Half uurtje laten staan (zand zinkt best snel). Dan langzaam en rustig afgieten en ziet: een eetlepel zand!

Ik test het niet meer, behalve als ze klachten krijgen zoals diarre of zo. Ik wordt er namelijk stapelgek van! Test het 30 keer, en alle 30 keer vind je zand. Het schijnt er gewoon bij te horen.

Toen Amy die zandkoliek kreeg, zat er nieteens meer zand in dan jij bij Lodash vond Mafhaf. Ik schei eruit met mezelf gek maken en geef ze gewoon heel regelmatig lijnzaad.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Eh, niet helemaal . Kuil wordt slechts een of 2 keer geschud en dat scheelt een berg zand .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hee Jossie, das goed nieuws! Onze paarden krijgen ook kuil, ik vroeg me al af hoe dat nou moest met uitschudden.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Omdat onze paarden in de zomer meer op het land staan dan in de bak geven we alleen 's winters (october - april) lijnzaad. Vanavond neem ik een testje. Zal een wit emmertje meenemen van huis. Heerlijk klusje, poep pletten . Ik laat het resultaat even weten!

(tikkie offtopic: ik sta de mest te prakken in een teiltje, vraagt Nieck: "nu je zo in die mest aan het roeren bent, wat zou je vanavond willen eten?" )

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

hihi!!
    Het liep even anders, ik werd van stal weggeroepen omdat er een auto in de sloot lag voor het huis van de staleigenaar. Die lag al op één oor. Mijn auto stond in de weg want de buurman kwam met z'n trekker de boel op de kant trekken. Een pizzakoerier wilde keren, maar ging 2 meter te vroeg draaien.....en reed recht achteruit de sloot in . Auto weer op de kant, de derrie droop erlangs, maar hij was nog hélemaal heel, starten en gáán met die banaan. Hij blij, want het was de auto van een vriend.... Erg grappig. Wel een koude pizza bezorgd denk ik !
    Enfin, morgen maar mestprakken .

En nog even een update, ook n.a.v. Trea's antwoord: inderdaad, er zit altijd iets zand in de mest en dat is normaal.

Bij Suus vond ik de eerste keer een theelepeltje, ongeveer, en de 2e keer een vleugje. De dierenarts vond het daarom niet nodig haar verder nog te paraffineren. Dus inderdaad je vindt altijd wel iets.

Is het zoals bij Lodash qua hoeveelheden dan heb je een probleem. Is het een fluttertje, dan is dat in principe normaal.

(no liability accepted as a result of this posting )

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Bij Vash zakte er van alles naar beneden (bruine vezeldrap, daarboven een flinke laag bruin water. Geen zand gezien. Zal wel iets fout hebben gedaan....

Het zal wel verbeelding zijn, maar hij lijkt per dag aan te zetten nu, na 2 behandelingen met paraffine. Morgen de derde en laatste. En dan de sandclear (en de lijnzaad voortgezet). Fijn om te zien!

Re: Zand schuurt de maag... update

Weer een mesttest gedaan na 3e keer paraffine (meteen erna deed hij een beste hoop, maar de 3e dosis paraffine dus heeft nog geen effect) en ziet:

Net zoiets als eerst

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten