Ik heb deze vraag ook al eens aan Eddy gesteld, maarojee ojee, de laatste paar weken komt hij toch weer boven en ik weet niet meer wat hij precies antwoorde.
In veel boeken / DVDs zegt Pat dat je een plan moet hebben voor wat je die dag met je paard / pony wil gaan doen. Zodra een paard doorheeft dat je dat niet hebt ben je "leider af".
Maar als je een plan in je hoofd hebt en dit hoe dan ook wil bereiken, strookt dit toch met je responsibility: don't act like a predator? Want je denkt dan toch hardstikke rechtlijnig?
Maken jullie een plan van tevoren? En merk je dat het spelen met je paard beter gaat als je dit plan ook gemaakt hebt? Ik moet nl zeggen dat ik de laatste tijd of helemaal niets van tevoren bedenk, of ik bedenk wel hele mooie dingen maar houd me daar absoluut niet aan. En ja de laatste weken gaat het ook allemaal niet zo lekker meer.
En als je bedacht hebt om te rijden, en je krijgt je toestemming etc etc, ga je dan op dat moment bedenken wat je met rijden gaat doen, of heb je dat al allemaal bedacht? Dat wisselt bij mij nl ook nogal eens. Vaak maak ik we hele mooie plannen, maar ja, als een oefening als follow the rail al niet wil lukken, dan lijkt het mij niet verstandig om de cirkels te gaan oefenen die ik toevallig in gedachten had. Of zie ik dit verkeerd?
Bladwijzers