Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: L1: passenger & te groot paard!

Re: L1: passenger & te groot paard!

tja ik had een doel, dat was niet haalbaar, zal m'n doelen moeten bijstellen... ben me de hele zomer al aan het bezinnen...

maar ondertussen zal jij moeten oefenen met opstappen denk ik, of Eddy mailen en vragen of je dispensatie kan krijgen

Actief Forumlid LekkerDier's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    44

Ik heb Eddy een mailtje gestuurd om het te vragen, ik blijf sowieso op het kleinere paardje oefenen, wie weet.. op een dag!

Klein is toch niet altijd fijn hihi

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb hem dat ook eens gevraagd... Want ik kon niet (kan nog steeds niet) opstijgen omdat mijn zadel schuift. Ik mocht iemand mijn zadel de andere kant laten tegenhouden. Ik mocht denk ik ook een klein opstapje gebruiken maar zeker niet te hoog, ook geen omheining.

Vanwege mijn lichaamlijke problemen kan ik zowiezo niet van de grond opstappen, en heb zowiezo een opstapje nodig, of ie dat nu leuk vind of niet. Als ie je daarvoor 'buist' vind ik het toch ook niet netjes, parelli gaat er toch tenslotte om dat je met je paard communiceerd en dat je veilig bent enzo, waarom zo je dan niet van een opstapje mogen opstappen? Waarom MOET je dan 21 minuten rijden ook al is dat niet haalbaar hetzij voor jou, hetzij voor je paard? Verliest hij dan niet de essentie uit het oog?
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    Jul 2005

Elineke: Jij gaat met opstapje mogen hoor!

@ Morrie: Waarom lukt het eigenlijk niet om 21min pussing passenger te doen? Heb jij je level niet proberen halen op een cursus? Ik heb hem wel behaald en moest die 21minuten niet doen Gelukkig want met Bailey kon ik toen nog geen 2min draven

Ja, maar ik vind het zo jammer dat bv Morrie haar level 1 niet haalt vanwege een beperking waar zij noch het paard aan kunnen doen en dat tenslotte de rest wel goed gaat en alles in veiligheid gaat enzo. Ik kan ook geen 21 minuten draven, ik kan zelfs geen pushing passenger houding aannemen. Wordt ik dan gebuisd vanwege mijn beperkingen? Zo niet, waarom Morrie dan wel?
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

ik heb geen lichamelijke beperkingen om het niet te kunnen uitvoeren, mijn paard kan nog geen 2 minuten draven met iemand op z;n rug, voor de kar kan hij het wel, maar dat is natuurlijk niet van toepassing.

Ik heb niemand op de cursus 21 minuten zien draven, maar dat is het enige onderdeel van level 1 dat ik niet heb laten zien aan Eddy, we hebben met de deelnemer zonder paard die ik mee had en 2 vrienden van me die alles hebben gezien en gececkt op de lijst nog es zitten controleren en allen de passenger heb ik niet getoond.

Ach je kan niet alles hebben, had ik maar een rijpaard moeten kopen, alleen toen ik dit paard kocht, had ik nog nooit van Parelli gehoord

Er zijn er maar 3 van de 12 geslaagd voor level 1 tijdens de cursus waar ik was overigens....

opstappen heb ik van 2 kanten vanaf de grond laten zien, vanaf een hek lukte het niet, maar dat zit niet in level 1. De laatste dag mocht ik creatief zijn met opstappen, omdat mijn rug het niet meer trok en heb ik Morrie overdwars over een boomstam geparkeerd met yoyo, zodat ik een verhoginkje had

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    Er zijn er maar 3 van de 12 geslaagd voor level 1 tijdens de cursus waar ik was overigens....
    Jeetje Bij ons alle 5! Maar ik vond niet dat ik hem verdiende (niet voor rijden) maar nu zou ik hem wel hebben en ik ben blij dat ik hem niet meer moet herfilmen... Maar 12 voor een cursus is eeecht wel veel! Is toch niet leuk dan?

ik ben ook wel eens bij een cursus gaan kijken waar er 5 of zelfs 4 meededen die allemaal slaagden, toen zeiden wij: o dat is eiteje dat kunnen wij ook..... mooi niet dus!

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Wij hadden een cursus van 6 en niemand is voor zijn level geslaagd. We hebben de passenger niet gedaan, we hadden een cursus met paardjes met een gebruiks aanwijzing en we hebben heel veel aandacht besteed aan individueele problemen.

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    44

Ik denk dat ik toch nog even goed ga oefenen voordat ik een filmpje inzend

Aangemeld
    Jul 2005

Hmm maar wat voor cursus was dat dan? De mijne L1/L2

en dames, zijn jullie al op- en uitgerekt??

mijn cursus was level 1/2 overigens (anders maak ik een oneliner en dat mag niet hier )

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    44

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    en dames, zijn jullie al op- en uitgerekt??
    We oefenen gewoon 'lekker' verder!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten