Ik wil graag,ter afleiding,met Fille eens VrijheidsDressuur gaan doen.
Ik heb hier en daar zitten lezen maar ik kom altijd die zweep tegen!
Kan ik evt de CS gebruiken als 'zweep' of moet ik mijn oude zweep uit de kast halen?
Ik wil graag,ter afleiding,met Fille eens VrijheidsDressuur gaan doen.
Ik heb hier en daar zitten lezen maar ik kom altijd die zweep tegen!
Kan ik evt de CS gebruiken als 'zweep' of moet ik mijn oude zweep uit de kast halen?
Wat is er erg aan een zweep? Als je die gebruikt zoals een CS is er toch geen probleem?
Er is helemaal niets erg aan een zweep maar ik wil verwarring voorkomen.Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
Ik wil graag de CS voor Parelli gebruiken en de zweep voor VD,maar ik weet niet of het paard dit uit mekaar kan houden aangezien ik bij VD ook met clickeren en voedselbeloning ga werken
Ik denk dat de zweep wel handig is om vrijheidsdressuur mee te doen. Je hebt daarbij volgensmij niet iets nodig waarmee je constantie druk kan geven en dat is toch een van de belangrijkste voordelen van een CS boven een zweep. Maar als constante druk niet nodig is kan je imo gewoon de zweep gebruiken. Die is ook lichter en makkelijker te hanteren wanneer je bijvoorbeeld de benen even aan moet tippen. Ik zou dus de zweep gaan gebruiken.Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
Een Cs kan prima ter vervanging van een zweep gebruikt worden.. Bij VD is de zweep er enkel ter verlenging van je arm.. dus al zou je een takje van een boom willen gaan gebruien kan dat ook prima.. als het je arm maar verlengt.
Het enige "handige" van een zweep is dat er een fluisje aan zit waarmee je kan kriebelen.. en dus geen "harde" hulp hoeft te gebruiken
Ja ik denk wel dat een zweep het beste is, ook gemakkelijker om mee te werken. Je kan met die zweep ook friendly doen enz...
Waarom geen CS? Het paard kijkt naar uw handelingen, niet naar het materiaal je gebruikt. De verwarring zal hem in het voedselbelonen schuilen, niet in het feit of je al dan niet een zweep of een cs gebruikt.
Horses and Live, It's all the same to me...
Ik heb altijd gedacht dat een paard het materiaal kon scheiden.Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
Dat hij ziet dat als ik de CS vastheb hij denkt dat we gaan Parelli'en
Waarom denk jij dat er verwarring zal zijn in het voedselbelonen?
Wat raad jij dan aan?
Parelli is niet zo maar iets dat je even gaat doen met een paard. Van de moment je paard je ziet, tot de moment hij jou niet meer ziet, doe je parelli. Het is een manier van doen, een manier van je paard benaderen, belonen, motiveren. Als je plots voedsel geeft dan past dit niet in het plaatsje. Ik heb zelf een paard die je als je hem beloont met voedsel, een hele dag bv op 3 benen zou lopen om nog maar eens een koekje te krijgen. Denk dat het beter is de principes van Parelli at all time te bouden. Met deze principes kan je doen wat je wilt zonder verwarring te veroorzaken voor uw paard.
Horses and Live, It's all the same to me...
Bladwijzers