Ojee, ik ben al een jaar helemaal blij met mijn barefoot, het zit als een luie stoel en past altijd op Yngvar, als hij in wintermodel is, of met zijn zomerbuik. Maar nu valt me steeds na het rijden op dat de plekken onder mijn bovenbeen droog zijn, dit zijn plekken een centimeter of tien achter de schoft en ter grootte van een kassabon. Ruggegraat is ook droog en dat is normaal, maar die andere plekken volgens mij niet.
Het lijkt namelijk alsof daar zoveel druk komt dat het zweet daar weggeperst wordt, er verschijnen nu ook wat witte haartjes. Deze droge plekken zitten er eigelijk altijd, of ik nu zelf heb gereden, of mellien (die veel lichter is). Ik heb niet het idee dat het van de beugelophanging komt, omdat ik amper wat met mijn beugels doe, Yngvar heeft een hele stille rug.
Het was me eerder nooit opgevallen, of het was eerder nooit zo. Ik ga in ieder geval de vulling die ik aan de achterkant er in heb gestopt er uit halen en het polyester ding er weer in doen, maar ik ben bang dat dat ook geen verschil maakt, het zit immers midden in het zadel.
Ik zat zelf al te denken aan een pad met stevigere inlages, misschien dat dat wat zou helpen? Ik heb wel een probleem als het zo blijft, als ik een boomzadel zou moeten hebben, zou het voor elk seizoen een andere moeten zijn.
Zijn er ook anderen die hier last van hebben/oplossingen voor hebben?
Bladwijzers