Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: biothane hoofdstellen

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

biothane hoofdstellen

Ik had even gezocht maar volgensmij is er nog geen apart topic over biothane hoofdstellen.
    Ik zie zoiets namelijk wel zitten; geen invet-gedoe meer, keuze uit allerlei kleuren, en ze hebben zelfs een 4-in-1-hoofdstel (marylot crosslink geloof ik).
    Mijn vraag is of iemand deze kent en hoe 't bevalt. Is 'ie ook echt als sidepull te gebruiken? En is het een handig hoofdstel voor als ik ooit nog eens met bit zou willen rijden? En is het makkelijk als halster te gebruiken?

En wat is nou in praktijk het verschil tussen beta biothane en gewone biothane? Ik vind beta veel mooier maar het zou minder sterk zijn en een minder lange levensduur hebben...

En als laatst, geen nuttige vraag maar ach; wat staat nou mooi op een zwarte tinker met bles (die in de zomer meer bruin dan zwart is). Ik vind rood wel mooi, maar bruin ook, en blauw is misschien ook wel wat...

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: biothane hoofdstellen

Wat ik weet is dat je bij de biothane hoofdstellen de bakstukken los kan komen. Ik ben even aan het zoeken welk hoofdstel je bedoelt.
    **Gevonden**
    Op de site van goedhard zie ik staan dat er bithangers bijgeleverd worden. (mooi hoofdstel van biothane trouwens, had hem nog niet eerder gezien).

Moeilijk he een kleur bedenken
    Ik heb zelf een vosbonte, daar komt een licht-/ fel- blauwe bij. (Ik weet niet welke kleur het op de kleurenkaart is, maar ik zag hem hangen en was verkocht).
    Succes bij je keuze!
    No one can teach riding as well as a horse.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

shetfan bedoel je de bitloze? volgens mij heeft lenneke (is nog niet zo lang op dit forum) het biothane bitloze hoofdstel! moet je haar eens pben (ze is nu op trektocht) ik heb ook wel intresse in de bitloze variant.

over de kleurtjes... ik ben zelf altijd bang dat ik op een kleur raak uitgekeken :$ dus daar kan ik niet echt advies over geven
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik heb een bitloos ontwerp van mezelf laten maken, uiteraard in het paars.

Ik heb al een aantal biothane hoofdstelllen versleten.

Ben met een felrode voor Andor begonnen, toen kwam de wijnrode voor Merrit.
    Vervolgens een stoffen paarse en toen een biothane paarse voor Andor.
    En nu een bitlose met halster mogelijkheid voor Merrit.

De roden heb ik niet meer.

Beta is matter. Is ook minder stevig, want hier maken ze geen beugelriemen van.
    Beta is ook stroever, ligt prettiger in de hand bij teugels.

Ik heb geen 4 in 1 gekozen ,dat vond ik veel te veel riempjes en dingetjes.

De linker is een halsterhoofdstel. De rechter mijn Voest ontwerp, met halster functie, deze is bitloos.

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik heb geen bitloze versie, maar de versie waar je het halster hebt en dan zit het bit aan een bakstuk + frontriem die je vast maakt met drukknoopjes aan het halster. Voor Pablo gemaakt, het halster is rood, het bit gedeelte blauw met rood onderlegd. Overigens gemaakt van Beta, ik vond dat mooier als de gewone.

Aangemeld
    Jan 2005

Bedankt voor de reacties
    Ik ben vandaag even langsgeweest bij iemand die de hoofdstellen verkoopt. 'K ben er wel uit dat ik er een van beta wil. Nu de kleur nog:

Ik twijfel nog tussen twee kleuren bruin. De donkerste of een lichtere variant.
    Zouden touwteugels met clipjes bij dit hoofdstel te gebruiken zijn?
    En als je bij goedhard besteld, kijg je de bithangers er dan bij? Dat is bij andere webshops namelijk niet zo.

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Bij de crosslink van Goedhard krijg je bithangers erbij.
    (Zie mijn post hierboven)
    No one can teach riding as well as a horse.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ow ik kreeg een mailtje van outdoor riding (die verkoopt ze ook) en die zei dat je er geen bitriempjes bij kreeg?
    Ik twijfel ook over de zelfde kleuren
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Jan 2005

Bij outdoor riding ben ik vanochtend geweest. Tenminste, 't is geen winkel ofzo. 'T klopt inderdaad dat je de bitriempjes er niet bij krijgt. Ik denk dat ik 'm dan toch maar bij goedhard ga bestellen want 't scheelt toch wel 18 euro.

Ik heb een oranje halsterhoofdstel. Echt super met het idee dat je nooit meer hoeft te vetten (vetten&ik=drama ). Heb nu alleen een nieuw paardje en ja dan staat het kleurtje (=fel oranje) niet meer dus doe ik hem denk ik maar weer weg. Ga dan denk ik ook voor een bruin kleurtje. Of toch maar weer het drama vetten aan gaan. (zat eigenlijk stilletjes te hopen dat ik zo'n gaaf rendierenvachtjeshoofdstel ging winnen van de bitwedstijd en dat ik dan daarnaast nog zo'n biothane hoofdstel kan nemen maar zo'n feest zal het wel niet zijn)
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik vind rood wel mooi Bruin ook hoor! Ik denk dat het donkere beter gaat passen bij je paardje.

Bladwijzers

Forum Rechten