Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 30

Topic: zadelpasser geweest! Het wordt zeker een equiflex/met foto's

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

zadelpasser geweest! Het wordt zeker een equiflex/met foto's

Vandaag had ik op aanraden van mijn westerninstructrice een afspraak met een zadelpasser.
    De man is ook paardenkinesisth en geeft westernles.

Van zijn kennis als kinesisth maakt hij ook gebruik bij het passen van zadels.
    Eerst ging hij Aramis onderzoeken, hoe hij bespierd was, of hij rugproblemen had, enz.

Hij constateerde al metteen dat zijn linkerschouder minder bespierd is dan zijn rechter, wat maakt dat hij eigenlijk wat scheef staat.
    Dit moet ik er gaan uit trainen door gericht op die kant te oefenen.

Dan ging hij mij helemaal uitleggen hoe een zadel op de correcte manier wordt gepast. De ruimte tussen schoft en boom is belangrijk, de druk op de schouders...of net dat er geen druk op de schouders is en het paard zijn benen makkelijk kan bewegen zonder gehinder te worden door het zadel.
    Hij keek of er geen overbrugging werd gevormd en of het zadel niet achter de achterste rib/wervel kwam te liggen.
    En blijkbaar kan er nog wel makkelijk een westernzadel op Aramis...mits het goed aangepast is en een kort type.

Door die ongelijke schouders moest hij zoeken naar een oplossing daarvoor, dat kon een pad zijn of... een flexibele boom. Het beste zou de flexibele boom zijn in ons geval omdat een pad niet genoeg verhelpt.

Dus binnenkort komt hij terug met een aantal gewone zadels en een aantal equiflex zadels. Ik ben benieuwd.

daarna hebben we nog een heel interessant gesprek gehad over hoe men westernpaarden veel te jong inrijdt, waar hij helemaal tegen is. Deze maand komt er ook een artikel van hem in de CAP, over boomloze zadels. Die zijn volgens hem in sommige gevallen DE oplossing, maar in andere gevallen een echte boosdoener voor het paard. In ons geval raadt hij een boomloos zadel ten zeerste af.

Blijkbaar kent hij ook veel van Parelli, hij kent veel instructeurs en bij Marie CLaire komt hij geregeld over de vloer... Tjonge, wat is de wereld klein.

Ook wist hij te vertellen dat er nu pas slechts 6 zadels gemaakt zijn die ook het equiflex systeem hebben, maar het was iets speciaals of zo.(ik weet het niet precies meer) Hij wist alle parelli instucteurs op te noemen die er een gekocht hadden... and guess wie het 6de had gekocht.... inderdaad, hij. Blijkbaar een heerlijk zadel, geweldig voor de paardenrug maar jammer genoeg onbetaalbaar voor de gewone burger.

Ik kan al niet meer wachten tot hij komt passen.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: zadelpasser geweest!

Hey Skey, lang geleden. Ik sta blijkbaar veeeel achter want ik dacht dat jullie al een zadel gekocht hadden???
    Die zadels met een flexibele boom zijn echt wel knap om zien vind ik. Ooit op onze Rengel ook zo een gepast maar helaas ging niet goed.
    Knap toch dat er mensen zijn die je een goede uitleg kunnen geven waardoor alles veel duidelijker wordt
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: zadelpasser geweest! (t'wordt misschien een equiflex)

Ow shit Kim, ik had idd je topic over het hoofd gezien
    Equiflex zadels zijn fijn, heb ik ook ondervonden (zie je, je had gewoon de mijne moeten passen toen , nu is Trea ermee vandoor gegaan...)
    Ik ben benieuwd waar hij mee aankomt, hij klinkt heel goed en betrouwbaar iig! Leuk zo'n man te leren kennen, kent hij toevallig geen goede instructie rondom Rotterdam?

Wel foto's maken he, als hij komt passen! Dat willen we natuurlijk allemaal meemaken
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Amaai Rengeltje, heb jij ook een equiflax zadel gepast op Dareng? Hoe komt dat het niet paste? Was het te smal aan de schouders of te lang, te kort....?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Ow shit Kim, ik had idd je topic over het hoofd gezien
    Hihi, het staat er maar net hoor.

Tja, inderdaad jammer dat w eniet hebben gepast toen. Maar nu ben ik iig wel zeker dat het correct is met zijn kennis van zadelpassen...alleen het prijskaartje is nu een "beetje" hoger. Daarvoor is het zeker jammer.

Ik denk dat hij een equiflax western gaat meebrengen, maar ik ben er niet zeker van.
    En ik zal zeker foto's nemen hoor en eens horen of hij iemand in de buurt van Rotterdam kent.

Trouwens, ik heb nog een nieuwtje gehoord van hem. Volgens hem is Pat bezig met een nieuw pakket...geen nieuw L3 pakket maar een volledig nieuw pakket gaande over het fysiek trainen van je paard. Ik ben eens benieuwd.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh oh oh, ben ik ook nog vergeten te zeggen. Die man doet ook nog een soort van massage bij paarden met essentiële olieën, beetje aramatherapie dus en is een opleiding aan het volgen om voedingsadvies te kunnen geven...

Ik ben gewoon zo enthousiast over hem. Hij is zo gepasionneerd en echt bezig met zijn beroep dat het erg aanstekelijk werkt.

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Leuk dat je zo enthousisast bent.

Vraagje: waarom raad hij boomloos bij jullie af?

Equiflex is ook mijn merk, heerlijke zadels.

Eerst jaren genoten van de 147 en nu de 182 (die overigens heel goed zit).

Leuk dat je zo enthousiast bent over je zadelpasser.
    Heeft de beste man een website?

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Amaai Rengeltje, heb jij ook een equiflax zadel gepast op Dareng? Hoe komt dat het niet paste? Was het te smal aan de schouders of te lang, te kort....?

Het was niet van het merk equiflex maar wel met een flexibele boom. Het was een Frans merk, in Frankrijk gekocht maar helaas de naam ben ik kwijt. Het was volgens mij te breed aan haar schouder waardoor het achteraan niet goed lag. De dame die het bij mij kwam passen deed het met een witte nieuwe dweil er onder. Je legt deze op het ongkuiste paard, dan zadel erop en wat rondstappen en draven. Als je dan het zadel afneemt dan kun je aan de vuile plekken zien waar het zadel hard drukt of niet goed raakt. Daar zagen we dat het achteraan niet goed lag. Ik vond deze tip van zadels passen wel nuttig.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Hey Skey,
    Wat leuk dat je een passend zadeltje gevonden hebt, ik hoop dat het is wat je zoekt, want je bent al lang op zoek...
    Kan je eens aan je zadelmaker vragen of hij toevallig zo niets liggen heeft voor shetlanders?

aramatherapie
    Ik denk dat deze therapie uitzonderlijk goed bij Aramis zou passen !

Groetjes,
    Eline
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Ik heb al eens op een equiflex westernzadel gezeten bij iemand, heel mooie zadels zijn dat... maar inderdaad ook met een prijskaartje.
    Zij had dat zadel omdat het voor haar KWPN'er moeilijk was om een passend westernzadel te vinden nadat het paard uit de vorige was gegroeid.

Fijn dat je zo'n goede zadelpasser bent tegengekomen, wees er maar zuinig op!

Aangemeld
    Mar 2006

aramatherapie
    Ik denk dat deze therapie uitzonderlijk goed bij Aramis zou passen !
    Da's een heel goei
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Linnie: hij verkoopt alleen boomloze zadels aan mensen met paarden die echt niet meer met boomzadel kunnen rijden. Bv paarden met rugproblemen die pijn ondervinden van de boom. Voor hen is het een zaligheid als dat ding plots niet meer op hun rug hoeft.

Voor ons is een boomloos geen optie omdat Aramis die extreem korte rug heeft. De schokken van eht lopen moeten worden opgevangen op de helft van de ruimte die een groot paard heeft. Boomloos zou blijkbaar dus alleen in ons nadeel werken. Er waren nog redenen maar dat ben ik vergeten. Ik had het ook op moeten schrijven.

Pocalover: of hij een website heeft???? Dat weet ik eigenlijk helemaal niet. Ik ga het eens navragen.

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

http://www.alea-group.com

site van de winkel(s) van Denis. Trouwens... binnenkort is het daar opendeurdag (23 of 24 september... weet niet juist of het zaterdag of zondag is of beide dagen.. bel even om het zeker te weten).

Ben vorig jaar naar opendeur geweest, héél gezellig!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Tja, das waar ook, hij heeft me daar iets van gezegd. Ga jij der naartoe? Dan wil ik wel mee.

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Nee... ik kan spijtig genoeg niet, want ik zit dat weekend met den Enter in de Drunense Duinen (ook wel héél plezant natuurlijk ).

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten